Leipurit huom! Raparperista kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heippa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heippa"

Vieras
Käytin tänään ensimmäistä kertaa raparperia. Tein piirakan ja kuorin raparperit ennen piirakkaan laittamista. Piirakka kävi uunissa, mutta raparperit jäivät rouskuviksi. Mitä ihmettä?

Eikö niiden kuuluisi pehmetä uunissa kuten esim. omenoiden omenapiirakassa? Miksi ne rouskuvat? Olisiko niille pitänyt tehdä jotain ennen uuniin laittoa? :O

Mä kuorin raparperit, pilkon palasiksi kippoon, sekoitan muutaman lusikallisen sokeria sekaan ja annan vetäytyä hetken ennen kuin kippaan palat piirakan päälle.

Minä yleensä kiehautan pilkotut raparperit ennen piirakkaan laittamista, ei tarvii kiehua kun tosiaan ihan hetki, muuten tulee muussia. En pidä yhtää kovista raparpereista joten tämä on varma tapa saada niistä pehmeitä :)

[QUOTE="vieras";23839703]Mä kuorin raparperit, pilkon palasiksi kippoon, sekoitan muutaman lusikallisen sokeria sekaan ja annan vetäytyä hetken ennen kuin kippaan palat piirakan päälle.[/QUOTE]

tälläin minäkin teen

Kyllä mä saan ihan pehmeää raparperipiirakkaa, vaikken kuorikkaan niitä. Pesen vaan ja pilkon ja sit taikinan päälle. Taikina voi vaikuttaa kans. Mä teen aina vaan sellaisen taikinan johon sekoitetaan muna ja sokeri, lisätään jauhot, maito/piimä ym aineet, ei mitään vatkauksia tms vaan sekoitetaan. Tuosta tulee pehmeä piirakka. Toisenlaisella pohjaratkaisulla varmaan vaatiikin keittämistä.

Yhteistyössä