Leivonta-apua pikaisesti!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leipuri pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leipuri pulassa

Vieras
Mulla on piirakkaohje, jossa on 0,5 dl pullomargariinia. Sellaista ei nyt kuitenkaan tähän hätään löydy, joten voiko laittaa tavallista margariinia sulatettuna? Ohjeessa margariini sekoitetaan jauhoihin, ei vatkata. Onko 50 g tavallista margariinia yhtä kuin 0,5 dl pullomargariinia?

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Mä laittaisin ihan tavallista margariinia kyllä, sulattaisin sellaiseksi pehmeäksi.
Ja ainakin kaikissa niissä pulloissa lukee, että 1dl vastaa 100g, joten tuo 0,5dl olisi sitten sen 50g.
Jos ei edes vaahdoteta tai muuta, niin tuo ajaa ihan saman asian.

ok, täytyy sitten kokeilla sitä. Onko se pullomargariini paljonkin terveellisempää? Mulla on ns kevytohje ja siinä käskettiin nimenomaan sitä käyttää. Mut pakko laittaa tavallista tai jää leipomatta tällä kertaa. Kauppaan en pääse ja vieraita tulossa iltapäivällä.

Se riippuu, minkä pullon ostat. Onhan noissa rasiamargariineissakin eroja. On jotain hyper-kevyttä lättaa ja toseen suuntaan taas runsassuolaista oivariinia.

Niitä pullojakin on nykyään niin monenlaisia, ja -merkkisiä, että kyllä siellä hyllyllä saa niistäkin tuoteselosteet tarkkaan lukea, jos haluaa sen kevyimmän version.

Muoks. Ja itellä siis on onnistunut ihan hyvin sen pullomargariinin korvaaminen tavallisella, muutaman kerran ollut sama tilanne, että pulloa ei ole kaapissa.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Se riippuu, minkä pullon ostat. Onhan noissa rasiamargariineissakin eroja. On jotain hyper-kevyttä lättaa ja toseen suuntaan taas runsassuolaista oivariinia.

Niitä pullojakin on nykyään niin monenlaisia, ja -merkkisiä, että kyllä siellä hyllyllä saa niistäkin tuoteselosteet tarkkaan lukea, jos haluaa sen kevyimmän version.

Muoks. Ja itellä siis on onnistunut ihan hyvin sen pullomargariinin korvaaminen tavallisella, muutaman kerran ollut sama tilanne, että pulloa ei ole kaapissa.

Mut ei kai niitä kevytmargariineja voi käyttää leivontaan? leivän päälle laitan 30 tai 40 % rasiamargariinia, mut niissä kaikissa lukee, et ei leivontaan. Silti esim painonvartijoiden leivontaohjeissa käsketään käyttämään 40 % margariinia. Mikä niin kevyt sopii leivontaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mut ei kai niitä kevytmargariineja voi käyttää leivontaan? leivän päälle laitan 30 tai 40 % rasiamargariinia, mut niissä kaikissa lukee, et ei leivontaan. Silti esim painonvartijoiden leivontaohjeissa käsketään käyttämään 40 % margariinia. Mikä niin kevyt sopii leivontaan?

Nytpä tunnustan, että tähän en osaa vastata.
Itse tartun suoraan siihen aitoon voipakettiin, tai oivariinin pullomargariinin.

Se on sukuvika, kun ei suksi luista, mutta mä en ole ikinä oppinut ostamaan kaupasta juuri mitään, missä lukee "kevyt". :ashamed:

Yhteistyössä