Lemmikkikani ei tule toimeen vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupu

Vieras
Minulla on 4kk vauva ja 5v kani. Kaneja oli aikaisemmin kaksi, mutta toinen menehtyi vuosi sitten syöpään. Tuon jälkeen jäljelle jäänyt kani on käyttäytynyt hieman agressiivisesti mm. hyökkäilee jalkaa vasten, jos satun seisomaan reitin varrella.

Vauvan tultua taloon emme ole pahemmin voineet pitää kania enää vapaana. Ennen oli häkki auki aina, kun olimme kotona. Nyt max tunnin päivässä. Asumme pienessä kaksiossa, joten käytännöllisesti katsottuna aina kun olen olohuoneessa vauva on mukana ja kania en uskalla pitää samaan aikaan vapaana. Kani selvästi oireilee, kun ei enää pääse vapaaksi.

Mitähän kannattaisi tehdä? Tuntuu pahalta kanin puolesta, mutta vauva nyt vaan on ehdoton prioriteetti elämässäni. Näin yksi yö painajaista, että olin unohtanut kanin vapaalle ja vauva oli lattialla ja kani puri vauvan pään poikki :(

No meillä on kaksi vanhaa kania ja tyttö on nyt 2,5v. Meillä taas tyttö "rääkkää" kaneja enkä sen vuoksi voi pitää niitä vapaana yhtäaikaa :laugh: Eli kanit on meillä vapaana aina kun tyttö nukkuu päikkärit ja illalla heti avataan häkki kun lapsi nukahtaa, joskus jätän kanit koko yöksi juoksentelemaan.

voisitko antaa kanin pois uuteen kotiin?

en riskeeraisi lasta, vielä käy se kerta, kun häkin ovi jää auki. kanin taas olisi parempi päästä liikkumaan kuten aiemminkin. mietin, miksi se on hyökkäillyt jalkaasi... eli ei ehkä ole terve :(

Yhteistyössä