Hae Anna.fi-sivustolta

Lempimusiikkiasi

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä New, 24.11.2013.

1. Mikä ettei :)
    Vaikka tämä ei olekaan muistojen ketju, niin en malta olla kertomatta missä kohtasin tämän kappaleen.

Nimittäin hurjassa nuoruudessani- kuten muumipappa sanoisi- tein töitä 10-12 tuntia päivässä ja siihen aikaan ravintolat, jotka ehkä muuttivat yökerhoiksi jonkin kellon lyömän jälkeen, saivat olla auki jonnekin klo 4-5 asti.
    Koska minulla oli vain harvoin vapaata ja sekin vain klo 22-23 jälkeen niin tapasimme kerran ystävieni kanssa sitten tuolloin, illalla myöhään. Koska olimme 18 vuotiaita ja lisäksi yhteiskunnallisesti ja pohtivasti elämään suhtautuvia etsimme aina kapakoita joissa voi keskustella. Nämä yön läpeensä auki olevat ravintolat olivat kuitenkin meille tuntemattomia, niinpä menimme vain ensimmäiseen paikkaan jonka tiesimme olevan tasokas paikka päivällä ja jossa ei tanssittu eikä soitettu musiikkia kovalla. Siellä olikin vieä puoliympyrän muotoisen lavan (orkesterilavan kuten ajattelimme) edessä juuri sopivasti yksi pöytä vapaana meidän pientä tyttöporukkaamme varten.

Ehdimme syventyä meitä kiinnostavaan aiheeseen ehkä n. ½ tunnin verran ennen kuin lavalla alkoi tapahtua. Ensin oli strip tease-esitys mutta ohitimme sen edes mainitsematta. Sen jälkeen lavalle tuli mies ja nainen. Heidän ohjelmansa oli eroottinen ja noin silmämääräisesti katsottuna ei kyllä ollut varmaa etteikö siinä olisi ihan oikeastikin pariteltu. Se ei meitä kuitenkaan häirinnyt, koska asian todettuamme kysyimme vain toisiltamme haluaako joku meistä katsoa ko. esityksen vai jatkammeko juttelua kesken jääneestä aiheesta, ja koska kaikki halusimme niin jatkoimme juttelua.

Mutta jännästi minulle on se esityksen nauhalta tullut taustamusiikki jäänyt mieleen, samoin kuin sekin, että esitys itsessään oli kauniisti esitetty :) Olemmehan kuitenkin aivan lavan vierellä ja minä niin päin että väkisinkin näin välillä mitä lavalla tapahtuu. Niin, että kyllä minä tälla kokemusmaailmalla sanoisin myös että kyllä minä eroottiset hitit tunnen ;)

Se taustalla soinut kappale oli tämä:
    https://www.youtube.com/watch?v=j9Zw4LeSt2w

sattoi olla juuri Bardotin ja Gainsbourgin laulama koska juuri tämänkuuloinen oli se sovitus. Youtubessa oli paremmin aiheeseen liittyvillä kuvilla varustettuna sama kappale, mutta ei juuri tämän kuuloisena joka oli siellä yökerhossakin.

2. auts Vierailija

3. onhan niitä Vierailija

https://www.youtube.com/watch?v=oC7d69Uo8NA

4. blueQ Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    20
    Romantiikan ystäville <3

5. Manteli Vierailija

Sävel ja sanat jäivät soimaan mieleeni. Sanat ovat mielikuvitusta kiihottavat; annetaan ymmärtää, että molemmat ovat tahollaan sidotut, mutta auki jää miksi mies katkaisee suhteen. Huonosta omastatunnosta, tai kokeneena tietää, että kun se pitkistyy, niin se mutkistuu, tai takana voi olla dramatiikkaa, perheenjäsenen sairautta, vaimon siivellä eläminen, mitä vain.

6. Niinpä olikin siitä kyse. Sävelmän kulkukin kertoi juuri tuon tyyppisestä tunnelmasta, rakkaudesta ja erosta joka täytyy tehdä. Kaunis sävelmä ja kaunis laulu.

7. sk Vierailija

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979

Kiitos, oon kuullu ja nähny nimen Hedningarna, mutten tienny jotta se esittää tämmöstä ja että suomeksikin.

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
  10. value Vierailija

11. Aarre Sinulle Vierailija

12. lamppu Vierailija

13. Juna. Vierailija

14. Juna. Vierailija

15. Juna. Vierailija

16. hehkulamppu Vierailija

17. onnen silta Vierailija

18. vaatekaappi Vierailija

19. Jonna Vierailija

20. Lämmöllä Vierailija

21. Silver Moon Vierailija

22. Party For Everybody Vierailija

23. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
  24. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri