Lenkille ja lähipysäkiltä vieraaseen autoon, uusi lenkkeilyvillitys?

  • Viestiketjun aloittaja Koiran ulostuttaja
  • Ensimmäinen viesti
Koiran ulostuttaja
Viime syksynä aloin kiinnittämään huomiota ilmeisesti uuteen treenivillitykseen. En nyt siis sano, että tässä olisi kyse millään tavalla pettämisestä, mikä nyt pakostakin käynyt mielessä. Voihan tälle olla jokin luonnollinen selityskin, mutta miehiset aivoni eivät ole järkevää selitystä tälle keksineet. Jäänyt vain vaivaamaan, etenkin kun kevättä kohden ja tällaisena aikana ilmiö vain jatkuu. Ja kyllä, minulla on todellakin liikaa aikaa kiinnittää huomiota turhiin asioihin, etenkin kun kirppukasa tykkää pysähtyä sen viiden sentin välein nuuhkimaan tai syömään jotain.

Kuluneen puolen vuoden ajan perheen uutta lemmikkiä käyttänyt kävelyllä eräällä "tiuhaan asutulla asuinalueella" (eipähän kukaan pääse syyttämään kyttääjäksi, kun en tarkenna enempää), jonka pääväylän varressa on parhaina iltoina useampi auto ollut parkissa bussipysäkeillä. Viimeiset vuorot alueelle ajetaan muistaakseni joskus ilta kuudelta. Nuo pysäköidyt autot eivät ole olleet mitään viittä minuuttia siinä parkissa, toisinaan on luntakin satanut varsin hyvän määrän ja lumet sen kun sulaneet konepellin ja lasien päältä pois, kun taas ajojäljet ovat peittyneet kokonaan. Olleet vielä reilun puolen tunnin kuluttuakin samassa paikassa, eli voineet jopa sen parikin tuntia olla kerralla lumesta päätellen. Nyt toki lunta ei enää ole, mutta ilmiö on näkyy jatkuvan ja etenkin joulun välipäivinä oli jopa tungokseen ast. Saattanut toki olla pidempäänkin, on niitä ennekin parkissa ollut. Viimeksi eilen klo 23 aikaan polkupyörällä töistä kotiin ajaessani, kaksi autoa oli pysähtyneenä. Ja käynnissä. Eri puolilla asuinaluetta. Osassa autoista on ollut kuljettaja paikallaan, sen on voinut todeta ihan ohi kävellessään. Esimerkiksi eilen ei kummassakaan autossa etupenkillä ollut ketään, mikä saa mielikuvituksen vain laukkaamaan lisää ja herätti entistä enemmän kysymyksiä.

Alkuun yhdistin nämä autot asuntomurtoihin ja otin jopa rekkarit ylös. Asia jäi vaivaamaan ja uutisissa ollut juttua jopa vakuutus etsivistä, mutta jonkin lähteen mukaan näiden autojen rekisteritietoja ei pitäisi olla saatavilla. Kuitenkin luonnollinen omistaja on autoille aina löytynyt. Osassa mies, osassa nainen. Samaten kuljettajana on osassa ollut mies, osassa nainen.

Oman mysteerinsä tähän tekee eräs auto, joka on ollut toistuvasti tiettynä viikonpäivänä ja kellonaikoina parkissa, samassa paikassa. Tähän olen nähnyt kahdesti lenkkeilijän nousevan, jopa vielä samoissa vaatteissa. Mutta auto ei ole lähtenyt liikkeelle. Mieleni tekisi mennä joskus koputtelemaan ikkunaan, mutta en ole iljennyt. Ja toisekseen auto on ymmärtääkseni yksityisaluetta, eikä asia edes minulle millään tapaa kuulu.

Kuitenkin miehiset aivoni vetivät tästä eilisen perusteella johtopäätöksen. Aamupalalla teoriani esitin ja vaimo sanoi minua vainoharhaiseksi, koska kukaan täysijärkinen ei tätä kuulema keksisi. Mutta teoriani on, lenkin varjolla hairahdutaan vieraaseen autoon ja vetäydytään takapenkille :)

Nytpähän on tällekin mysteerille vaihtoehtoinen selitys.
 

Yhteistyössä