Lentäminen vanhalla nimellä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huminaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huminaa

Vieras
Eli, tarkoitus olisi lentää loppukuusta Englantiin, ja nyt mietinkin, joudunko hankkimaan uuden passin vai pääseekö vielä vanhalla...
Nimeni on siis muuttunut, n. kuukausi sitten otin yhden etunimen lisää, ennen olin siis (keksityt nimet, luonnollisesti) Anna Maria, johon lisäsin vielä yhden uuden toisennimen, josta johtuen nyt olen Anna Maria Amalia.

Lisäksi menin naimisiin viikko sitten, jossa samaan syssyyn sain uuden sukunimen, joten vaikka voimassaoleva passini sanoo minun olevan Anna Maria Honkanen, "päivitetty" nimeni on kuitenkin Anna Maria Amalia Nieminen...

Äh, menipä sekavaksi, kaiken kaikkiaan siis kysymys kuuluu, voinko vaan härskisti varata lennot vanhalla nimelläni ja lentää turvallisin mielin? Minulla on maistraatin todistus nimenmuutoksesta ja avioliittotodistus naimisiin menosta.

Iso kiitos jos joku osaa vastata! :)

Mä joskus asiasta kysyin, kun naimisiin menin, niin silloin ainakin vanhalla nimellä pystyi matkustamaan, kunhan kaikissa matkustusasiakirjoissa on täsmälleen sama nimi.

No jos ne jostain syystä tarkistaa tietokoneelta ja suomen kansalaista nimeltä Anna Maria Honkanen ei ole olemassakaan, alkaa kyllä hälytyskellot soida etkä takuulla pääse jatkamaan matkaa ennenkuin olet hankkinut suurlähetystön tms. avulla passin omalla nimelläsi. Ja jos tämä passin odottelu tapahtuu vaikka Thaimaan vankilassa, ei sinua kohdella sen parmmin kuin muitakaan vankeja ja voi olla että jossain Thaimaassa oletkin vuoden lukkojen takana.

Yhteistyössä