Leuan lovi vauvalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
Näkyykö leuan lovi vauvalla jo syntymästä lähtien, vai vahvistuuko se pikkuhiljaa, niin että sen huomaan vauvan leuassa vasta kun vauva on kasvanut isommaksi?

Jännäilen tässä vain huvikseni, että minkälainen leuka meidän viikkoa vaille puolivuotiaalla on "isona" :) Onko pyöreä kuten isällä vai tuleeko lievä lovi, kuten äidillä. Silmien väri taisi tulla äitiin, sillä eiköhän se sininen väri olisi jo muuttunut tähän mennessä, mikäli olisi ollut muuttuakseen.

Kyse on siis puhtaasta uteliaisuudesta, sillä maailman kaunein vauvahan meillä joka tapauksessa on... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Jos jommalla kummalla vanhemmista on lovi leuassa, se periytyy aina lapselle. Eli sun lievä lovi tulee näkymään :)

Ei kuulemma periydy... Vaikka molemmilla olisi lovi leuassa tulee lapselle lovinen leuka vain 75% varmuudella.

Ja en tässä toivo mitään, kunhan vain arvailen... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Meidän vuosikkaalla (että mä inhoan tuota sanaa..) näkyy ihan hienonhieno lovi leuassa, isällään kun on. Esikoisella (pian 3v) ei muuten ole lovea, vaikka varmasti sama iskä on :D

Ja edelleen uteliaana, näkyikö "vuosikkaan" ( ;)) lovi jo alusta alkaen vai onko kehittynyt vasta myöhemmin näkyviin?

Alkuperäinen kirjoittaja Utelias:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Meidän vuosikkaalla (että mä inhoan tuota sanaa..) näkyy ihan hienonhieno lovi leuassa, isällään kun on. Esikoisella (pian 3v) ei muuten ole lovea, vaikka varmasti sama iskä on :D

Ja edelleen uteliaana, näkyikö "vuosikkaan" ( ;)) lovi jo alusta alkaen vai onko kehittynyt vasta myöhemmin näkyviin?

näky alusta alkaen, muistan jo synnärillä ihmetelleeni sitä pikkuista koloa :D kerrassaan söpöinen nassu neitillä =)

Meillä pojalla lovi niinkun isällänsä ja en muista koska alkoi näkymään. Ei kyllä vuoden ikäisenä kun oli niin pullero. Nyt 3v näkyy ihan selvästi. Tyttö ei ole perinyt isältään leukalovea :)

Jos jommalla kummalla vanhemmista on lovi leuassa, se periytyy aina lapselle. Eli sun lievä lovi tulee näkymään :)

Ei kuulemma periydy... Vaikka molemmilla olisi lovi leuassa tulee lapselle lovinen leuka vain 75% varmuudella.

Hmm :| Mä olen ollut siinä käsityksessä että se periytyy aina. Niin meille sh-koulutuksessa opetettiin... Oisko se käsitys sitten muuttunut

Hmm :| Mä olen ollut siinä käsityksessä että se periytyy aina. Niin meille sh-koulutuksessa opetettiin... Oisko se käsitys sitten muuttunut

voihan se perityä mut jos se periytyy toisille sit niin lievästi ettei näy..? meidän pojulla (ainakaan vielä ) ei näy lovia leuassa,toisella vanhemmalla on lovi =)

Alkuperäinen kirjoittaja tuulija:

voihan se perityä mut jos se periytyy toisille sit niin lievästi ettei näy..? meidän pojulla (ainakaan vielä ) ei näy lovia leuassa,toisella vanhemmalla on lovi =)

Ei se ainakaan käytännössä periydy kaikille.

Mä muistelen kuulleeni että lapsella JOS on lovi leuassa niin jommalla kummalla vanhemma täytyy olla mut ei välttämättä periydy. Meillä isällä on lievä lovi, esikolla ei oo mut kuopuksella on hentoinen ja varmasti on kyllä sama isä :)

Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Mä muistelen kuulleeni että lapsella JOS on lovi leuassa niin jommalla kummalla vanhemma täytyy olla mut ei välttämättä periydy. Meillä isällä on lievä lovi, esikolla ei oo mut kuopuksella on hentoinen ja varmasti on kyllä sama isä :)

Silmien väri, leuan lovi, korvannipukat, etc, eivät periydy niin yksiviiviasesti, mitä esim. lukion biologian tunnilla opetettiin. Eli käytännössä sinisilmäiset, korvannipukattomat ja pyöreäleukaiset vanhemmat voivat saada ruskeasilmäisen, korvanipukallisen ja lovileukaisen lapsen. Tämän mulle aikoinaan selitty yksi perinöllisyystieteeseen erikoistuva lääkärituttuni. Ei siis kuulemma ole todennäköistä, mutta mahdollista silti :D

Mulla on lovi leuassa mutta vanhemmillani ei. Minä olen sen varmaan perinyt mummoltani. Pojallani näkyy pienoinen lovi leuassa, ikää vajaa 2 v. Lovileukaiset ovat voimakkaasti seksuaalisia, joten saa nähdä mikä seksihirmu tuosta pojasta kehittyy...

Alkuperäinen kirjoittaja LOISTOTUPSU:
lapsien isällä on lovi ja molemmilla lapsilla pieni.

Näkyikö lovi heti alusta alkaen, vai tuliko esiin vasta myöhemmin?

Näkyi heti syntymän jälkeen. Kätilökin sanoi heti, että onpa söpö leuka. Siis ennen kuin näin lastani =D.

Yhteistyössä