leukemia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairaana huolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairaana huolesta

Vieras
Voi apua mammat, kertokaas mielipiteitänne..

Mulla 2,5 vuotias lapsi. Sairastellut pikku flunssia oikeestaan koko syksyn ja parhaillaankin on flunssassa. En ole tästä aiemmin huolestunut, on kuitenkin päiväkodissa, joten olen ajatellut että pöpöjä vaan liikkuu tähän vuodenaikaan.. Nyt aloin miettimään, että hän on kyllä aika kalpeakin. Lisäksi valittaa usein, että on "masu pipi". Siihen auttaa yleensä kakalla käynti. Joskus on myös valittanut jalkojaan, jotka olen tulkinnut kasvukivuiksi.

Mutta nyt mä keksin, että näähän voi olla jotain leukemian oireita. Ja olen luonnollisesti sairaana huolesta. :( Miten teidän muiden samanikäiset, päiväkodissa käyvät, sairastelevatko paljon? Olisitteko kovin huolissanne lapsestanne tällaisilla oireilla?

Olen varannut jo lääkärin, mutta miten mä kestän sitä odotella. Pelkään _aina_ pahinta vaihtoehtoa! :(

Herran jestas ,meillä ihan nuo kaikki ihan samat oireet!! Just otettiin verikokeet reuman varalta, tuloksia ei ole tullut.Taidampa aikaistaa lääkärissä käyntiä. Toivottavasti teillä kuin meilläkin kaikki hyvin! :(

Meillä ei kyllä mustelmia ole ollut, onko niitä aina? Tietääkö ap, entä teillä? Onko ollut? :( Meillä myös jalka ja maha kipuja ollut n.6kk... Lapsi myös kalpea, eikä ruoka maistu pehemmin. 1kg laihtunut.

kyllä meidän tuon ikäinen poika sairasteli kotihoidollakin jatkuvasti ja en yhtään ihmettele jos sairastelee jos hoidossa on. mahakin voi olla kipeä ihan muusta syystä. meidän poika on kalpea aina kun on kipeä tai nuhainen ja nyt siis jo 8v... älä heti pelkää pahinta. toki voit lääkärissä käydä,mutta kyllähän ne pienet paljon sairastelee.

[QUOTE="Tytön äiti";22844022]Meillä ei kyllä mustelmia ole ollut, onko niitä aina? Tietääkö ap, entä teillä? Onko ollut? :( Meillä myös jalka ja maha kipuja ollut n.6kk... Lapsi myös kalpea, eikä ruoka maistu pehemmin. 1kg laihtunut.[/QUOTE]

Ei meilläkään mustelmia, mutta ei niitä aina olekkaan, näin olen ymmärtänyt.
Toisaaltahan nuo oireet on sellaisia, joihin löytyy syy helposti muualtakin, mutta mitä enemmän niitä pyörittelee mielessä niin sitä enemmän huolestuu...

Meillä myös ruokahalu huono. :(

Voimia ja tsemppiä teillekkin!

[QUOTE="Tytön äiti";22843985]Herran jestas ,meillä ihan nuo kaikki ihan samat oireet!! Just otettiin verikokeet reuman varalta, tuloksia ei ole tullut.Taidampa aikaistaa lääkärissä käyntiä. Toivottavasti teillä kuin meilläkin kaikki hyvin! :([/QUOTE]

Muistahan sitten, että reuma harvoin näkyy missään verikokeissa. Mutta syöpä taas näkyy, jos lapsesi veriarvot viittaisivat leukemiaan, sulle olisi jo soitettu.

Meillä samanmoisia oireita. Mahakipua ja kakalla käynti auttaa, jalkoja särkee ja minäkin kasvukivuiksi ja flunssaan olen liittänyt. Flunssia ollut useampi syksyn ja talven aikana. Surkea ollut syömään koko ikänsä. Ei ole tullut kyllä leukemia mieleen.

Millaisia veri kokeita otetaan joissa syöpä havaitaan? Mun mielestä ne otti tulehdusarvot ja sitten jotain muita... Äh, en löydä nyt edes sitä paperia joissa nuo oli. Ja eilen vasta verikokeet otettiin ja tosiaan ei tullut edes mieleen mainita mahakivuista ym. Korvatulehdus on kyllä ollut , 3antibiootti meneillään 4vk sisään. Ja sen lääkäri kyllä tiesi kun lähetteen laittoi. Joo ja sopii varmasti oireet muihinkin tauteihin ja toivottavasti onkin jotakin muuta. Ja en ole itse leukemiaa edes ennen tätä miettinyt.

[QUOTE="Tytön äiti";22844126]Millaisia veri kokeita otetaan joissa syöpä havaitaan? Mun mielestä ne otti tulehdusarvot ja sitten jotain muita... Äh, en löydä nyt edes sitä paperia joissa nuo oli. Ja eilen vasta verikokeet otettiin ja tosiaan ei tullut edes mieleen mainita mahakivuista ym. Korvatulehdus on kyllä ollut , 3antibiootti meneillään 4vk sisään. Ja sen lääkäri kyllä tiesi kun lähetteen laittoi. Joo ja sopii varmasti oireet muihinkin tauteihin ja toivottavasti onkin jotakin muuta. Ja en ole itse leukemiaa edes ennen tätä miettinyt.[/QUOTE]

No eipä verikokeilla juurikaan muita syöpiä löydetä kuin verisyöpä...

Nyt jäi häiritsemään, miksi lääkäri laittoi lapsen verikokeisiin jos reuma siellä harvoin näkyy ja lääkäri varmasti ollut tästä ammattinsa takia tietoinen....

[QUOTE="Tytön äiti";22844126]Millaisia veri kokeita otetaan joissa syöpä havaitaan? Mun mielestä ne otti tulehdusarvot ja sitten jotain muita... Äh, en löydä nyt edes sitä paperia joissa nuo oli. Ja eilen vasta verikokeet otettiin ja tosiaan ei tullut edes mieleen mainita mahakivuista ym. Korvatulehdus on kyllä ollut , 3antibiootti meneillään 4vk sisään. Ja sen lääkäri kyllä tiesi kun lähetteen laittoi. Joo ja sopii varmasti oireet muihinkin tauteihin ja toivottavasti onkin jotakin muuta. Ja en ole itse leukemiaa edes ennen tätä miettinyt.[/QUOTE]

Mun lapsella oli harvinainen ja vakava verisairaus. Aamu 8 käytiin labrassa ja lääkäri soitti jo klo 10, että pitää lähteä kiiruulla sairaalaan.

Eli jos niissä verikokeissa olisi jotain hälyttävää niin olisi varmaan soitettu jo.

Siis tuskin lääkäri on edes ajatellut mitään leukemiaa kun lähetteen laittoi labraan. Kai siitä olisi sanonut. Reuman takia verikokeet otettiin, jotta se voidaan sulkea pois. Vai siis näkyykö leukemia sitten kaikissa veri kokeissa jopa näissä meiltä otetuissa reumakokeissa?

[QUOTE="Tytön äiti";22844169]Siis tuskin lääkäri on edes ajatellut mitään leukemiaa kun lähetteen laittoi labraan. Kai siitä olisi sanonut. Reuman takia verikokeet otettiin, jotta se voidaan sulkea pois. Vai siis näkyykö leukemia sitten kaikissa veri kokeissa jopa näissä meiltä otetuissa reumakokeissa?[/QUOTE]

Kyllä niissä varmaan on otettu myös perusverenkuva. Ja niissä kyllä leukemia tulee esiin, valkosolujen ja punasolujen määrissä..

Ok. Eli varmasti olisivat soittaneet jos jotakin vakavaa olisi ollut. Soitan kyllä maanantaina lääkärille ja kyselen vielä hieman tarkemmin. Milloin teillä ap. on lääkäri? Koita rauhoittua ja oireille voi löytyä myös jokin muu selitys. Itkeekö lapsi maha kipua vai onko vain epämiellyttävää? Meillä myös kakalla käynti auttaa joskus ja joskus kakkaa ei tulekkaan vaikka kuinka tyttö yrittäisi.Masu saattaa olla kakkaamisen jälkeen myös joskus kipeä. Enkä ole mitään yhteyttä mihinkään ruokaankaan huomannut.

Yhteistyössä