Levottomat yöt, kuinka eroon yösyötöistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mnbgt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mnbgt

Vieras
Meillä on kohta 11 kk vanha poika. Hän aloitti yöheräilyn sen jälkeen kuin oppi konttaamaan. Välillä oli tauko, jolloin nukkui heräämättä koko yönä, mutta sitten jossain vaiheessa alkoi taas tämä heräily, joka jatkuu edelleen. Ensimmäinen hammas tuli 9 kk iässä ja nyt tulossa toinen.

Olen tehnyt sen virheen, että olen antanut pojalle maitoa aina hänen herätessä. Väsyneenä se on helppo tapa saada toinen rauhoitettua niin että saa itsekkin jatkaa unia. Nyt tuntuu vaan, että ei jaksaisi enää ja näistä yösyötöistä pitäisi neuvolankin mukaan päästä eroon? Kuinka helposti teillä muilla se on tapahtunut? Tietysti se vaatii päättäväisyyttä, että nyt ei oteta maita vaikka toinen kuinka huutaisi... Oletteko sitten tarjonneet esim. vettä vai voiko siitäkin muodostua jokaöinen tapa? Entäpä ovatko yöheräämiset vähentyneet vauvan tajuttua, että yömaitoa ei enää saa vai herääkö vauva silti? Meillä siis ollaan pulloruokinnalla.
Vauva nukkuu päivässä yhdet pidemmät päikkärit, n.2,5 h, illalla nukahtaa jo klo 19.30. Yleensä herää ensimmäisen kerran jo klo 23, sitten n. klo 3-4 ja 6-7 aikaa. Odotan yötä, jolloin saa nukkua edes 6 h putkeen =)

Meillä myös vajaa 11kuinen, joka heräilee öisin. Meillä heräillään noin neljä kertaa ennen aamua. Pari kertaa on syntymän jälkeen ollut 1 heräämisen öitä, mutta ei tod. kertaakaan 6h yöunia meikäläiselle. Olen kokeillut sylittelyjä ilman maitoa ja kaikkea mahdollista, mutta tämä taavi tahtoo tankkauksen öisinkin ja jaksaa vaatia kunnes sen saa.

Esikoinen nukkui paremmin, mutta hänelläkin yösyöminen jäi pois vasta n. 1v, viimeinen nukutussyönti (=yöunille rinnalla) 1v3kk.

Mutta teillähän on mukavasti tuo rytmi. Meillä vauva nukkuu päivisin kahdesti 30-45min, ja yöunet on 10h miinus ne ruokatauot. Sinuna ottaisin lepoajan itselleni tuosta 2,5h päiväunesta, kuulostaa taivaallisen pitkältä ajalta...

Yhteistyössä