Hae Anna.fi-sivustolta

Lihaliemi

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä aloitteleva kokki, 18.09.2007.

1. aloitteleva kokki Vierailija

Jos ohjeessa lukee lihaliemi, niin mitä se oikeasti on? Voiko olla esim. vettä johon laitetaan yksi lihaliemikuutio vai myydäänkö kaupassa valmista lihalientä?

2. useimmiten näin Vierailija

Jos ohjeessa kehotetaan panemaan lihalientä, yleensä sillä tarkoitetaan lihaliemikuutiota. Sen sijaan voi myös käyttää fondia (minä teen yleensä näin) ja tietysi lihaliemen voi keitellä itsekin, mutta varmasti aika harva nykyään näin tekee, tai ei ainakaan ihan kamalan usein.

3. --------------- Vierailija

Ei voi olla totta tuo kysymys sen täytyy olla provo. Eihän kukaan voi olla noin tietämätön vai voiko?

4. aloitteleva kokki Vierailija

Tuota... kyllä minä vaan olen. Olen aika nuori, vähän ruokaa tehnyt kun kotona ei koskaan tarvinnut.

5. useimmiten näin Vierailija

Kyllä minäkin aluksi mietin, että onkohan tämä vitsi tämä kysymys, mutta vastasin, sillä kyllä minäkin voisin kysyä jotakin yhtä älytöntä (anteeksi aloittaja tuo sanavalinta, en sano sitä pahalla) jostakin sellaisesta aiheesta, joka olisi minulle täysin vieras.

6. En käsitä Vierailija

Miksi otatte esille tällaisia kipeää tekeviä aiheita? Ettekö koskaan ajattele kanssaihmisiänne?

Minä nimittäin olin ihan vasta liemessä ja juuri toipumassa tapahtumasta. Tulen tälle palstalle ja törmään taas tähän aiheeseen. Nyt taas pitää vetää järjytykseltä nappia naamaan. Kiitos vaan .

7. ap. Vierailija

Niin kiitos vastauksesta edelliselle!

8. ap. Vierailija

siis kiitos "useimmiten näin"

9. Puolustaja Vierailija

Ei ollut tyhmä kysymys!
    Ottakaa huomioon, että lihaliemi voi tarkoittaa myös itse "talteen" otettua lihalientä, kun on keittänyt lihaa!Riippuen ohjeen alkuperästä/laadusta ja lihaliemen määrästä.

10. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Jos keität lihaa on kyse lihan keitinliemestä siis eri sana.

11. ei tyhmää Vierailija

Minusta ihan hyvä kysymys! Meillä lihaa on niin harvoin, että lihalientä ei tarvita, mutta kyllä meillä ainakin kala- ja kasvisliemet ovat omatekoisia. En usko että, se nyt niin harvinaista on nykyäänkään. Itse päättelisin niin, että jos resepti on kunnon keittokirjassa, niin liemi on itse keitettyä. Arkisempiin ruokiin ja "pirkka-resepteihin" voi käyttää kuutioitakin. Itse en kuitenkaan esim kasviskeittoa keittäisi liemikuutiosta tehtyyn pohjaan.

12. vierailija Vierailija

vittu et vituttaa kui vammasta jengiä ku iha legit kysymykseen ei voi vastausta saada ;:D:D:D:D

13. Kotikemisti Vierailija

Jos tulee panna valmista lihalientä, se yleensä tarkoittaa ydinluista keitettyä buljongia. Kotikokkien resepteissä lihaliemi tarkoittaa Maggi-lihaliemikuutiota. Kuutiossa ei ole mitään pahaa, esim. makaronipussin reseptin mukaan lihamakaronilaatikkoon kuuluu yksi kuutio, allekirjoittanut Kotikemisti panisi kaksi. Ja sitten ruokailtaessa runsaasti ketsuppia, siitä saa sitä lykopeenia, tomaatin ihmeainetta joka kestää kuumennuksen ja suojelee syövältä, varsinkin prostatakarsinoomalta, joten naiset, lykkikää sitä toimaattimurskaa ja paseerattua tomaattia esimerkiksi sinne makaronilootaan.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri