lapseton sukulaisnainen antaa mulle taukoamatta lapsenhoito-ohjeita. ja synnytysvalmennusta.. RÄJÄHDÄN KOHTA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klö

Vieras
siis olen 24v, odotetaan esikoista syntyväksi nyt ihan lähipäivinä. olen itse koulutukseltani kätilö. tämä sukulaisnainen 22v antaa jatkuvasti ohjeita siitä, miten minun on ekasta supistuksesta lähdettävä synnärille, vaadittava epiduraali heti ellen sektiota aio pyytää, meidän seksielämä menee miehen kanssa pilalle koska aion revityttää paikat alatiesynnytyksessä.

sitten kun lapsi on syntynyt, en saisi imettää. imettämällä haluan vain varmistaa sen, että lapsi on riippuvainen minusta. tämä nainen aikoo tulla meille suurinpiirtein asumaan kun vauva on syntynyt, ja lapsi pitäisi antaa hänelle hoitoon jo kaksiviikkoisesta. vauvan lähettyvillä hän ei kyllä aio olla, jos se pulauttaa tai kakkaa. vaippaan ei koskisi kuulemma pitkällä tikullakaan.

joko joko-viestejä tulee harva se päivä, hänelle pitää kuulemma ensimmäisenä ilmoittaa synnytyksen käynnistymisestä. tuskin..

mitä ihmettä teen tämän pahanilmanlinnun kanssa?!?!

Kerro ystävällisesti että teillä olikin erikoiskurssi koulussa juuri tällaisista "lähipiirin kaikentietäjistä" ja kaikki nämä ohjeet ovat jo info kansiossasi kotona... Oletkin tentannut kys. aihe ja saanut kiitettävän arvosanan...
Soitat ihan ensinmäisenä hänelle JOS ilmaantuis kysyttävää :whistle:

Jos kerran haluaa vauvaa hoitaa niin muistuta, että vauva kakkaa monta kertaa päivässä ja syötön yhteydessä lähes joka kerta puklaa ja hoitajan pitää ne siivota. :D

Otan osaa, kuulostaa todella, todella rasittavalta tyypiltä! Ei ehkä kannata näyttää vauvan synnyttyä hänelle pienintäkään epäröintiä, esitä vaikka väkisin että kaikki on 100 % hallinnassa ja elämä rentoa ja ihanaa. Jospa tyyppi tajuaisi, että sä tiedät asioista ja hän lapsettomana ei? Nyt vielä lapsettomina olette ehkä hänen silmissään samassa veneessä ja hänellä ns. varaa jaella neuvojaan.

olen purrut vain hammasta. ja puhunut sillain yleiseen tyyliin esim. tarpeettoman sektion riskeistä (en tarkoita tällä todellakaan että esim synnytyspelko olisi tarpeeton syy sektiolle, itsellä vain ei ole sektion tarvetta suunnitellusti) ja imetyksen hyödyistä. ja että miten vauva kehittyy ensimmäisenä ikävuotenaan ja on tosiaan riippuvainen omista vanhemmistaan.

tämä sama nuori nainen terrorisoi koko sukua. oma miehensä ei saa pitää äidistään eikä hänellä saa olla omia menoja. nainen itse kyllä mennä viipottaa. tulee olo, onko tämä nainen jotenkin nyt mustasukkainen tai kateellinen, kun meille on tulossa vauva.

en rehellisesti sanottuna tiedä, mitä oikein tekisin. hän suuttuu niin helposti, ja vihan kohteeksi joutuva tosiaan saa tuntea sen nahoissaan. en jaksaisi tällaista stressiä raskauden loppumetreillä enkä synnytyksen jälkeisissä hormonihöyryissä. pelkään että sanon pahasti.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Anna sinä sille neuvoja kuinka raskautua. :whistle:

juu :D olen kyllä ymmärtänyt, että vauvakuumetta on. pienessä mielessäni olen kutkutellut itseäni ajatuksella, että puutun hänen raskauteensa heti alkumetreiltä. teen tietoiseksi riskeistä jne. ehken kuitenkaan. mutta mieli tekisi kun itse on joutunut tällaiseen piinaan..

varmaan vaihtaisin puhelinnumeroa ja pitäisin huolta että ko henkilö ei sitä saisi.. kilin kellit välittäisin ko henkilö vihoista jos et muutenkaan hänen seurassa välitä olla.

No alat tietty kyselemaan silta viela lisaa neuvoja, oikein "kunnon kysymyksia" ja sitten sita, etta mihin tutkimustietoon nama vastaukset perustuu jne jne. Oikein rasittavuuteen asti, niin luulisi sen jossain vaiheessa hiffaavan, etta ehka sulla on kuitenkin enemman tietoa asioista.
T. katilo myoskin

Minä sanoisin ihan suoraan että jos vielä jatkat tuota joko-joko-kyselyä, niin pidän huolen siitä että tulet olemaan viimeinen jolle vauvan syntymästä kerrotaan. Ja että uskallan väittää tietäväni ihan ammattini takia synnytyksistä enemmän kuin hän, joten josko voisi pitää jo sen päänsä kiinni.

Siinähän loukkaantuu, mutta saattepa ainakin olla vähän aikaa rauhassa. (Ja itsepä ärsytti)

Minulle myös raskaanaollessani lapseton ystävä esitti mitä typerimpiä kysymyksiä. Aiotko imettää? No kannattaa silti opettaa pullollekin niin voi isäkin syöttää välillä. Aiotko pyytää epiduraalia? No kyllä se kannattaa ehdottomasti pyytää heti sairaalaan tullessa, kun sitä ei välttämättä sitten enää myöhemmin saa. Ynnä muuta vastaavaa niin kuin hänelle olisi täysin selvää ja hirveästi kokemusta kuinka asiat pitää hoitaa. Itse olin ajatellut olla liikoja ressaamatta etukäteen ja päättää sitten kun tilanne tulee vastaan että tarvinko puudutusta ja imettää jos se vain onnistuu. Annoin mennä toisesta korvasta ulos kun kyse oli hyvästä ystävästä joka tarkoitti kuitenkin vain hyvää loppujen lopuksi. Sen sijaan anopille ja omalle äidilleni ärähdin pari kertaa asiattomista laukaisuista.

Yhteistyössä