Lihasjumia vai sydänvikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epämukavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epämukavaa

Vieras
Mikä ihme mua vaivaa? Viime yönä vaihtaessani asentoa, tunsin kiristävän tunteen vasemmalla puolella rinnassa, aivan kuin sydämessä. Tuo puristava tunne rinnassa on jatkunut aina tähän asti, välillä enemmän, välillä vähemmän, mutta kuitenkin koko ajan. Välillä vihlaisee. Niskat mulla on ollu vuoden päivät täysin jumissa, käyn kerran kkssa hierojalla jumien takia. Voiko tuollainen rintapuristus johtua niskoista/hartioista vai onkohan tää jotain sydänperäistä? Mieheni on sitä mieltä, että jos olisi sydämestä johtuvaa, niin olisin jo mennyttä. HUomenna meen lääkäriin, mutta ajattelin kysäistä, josko jollain olisi vastaavaa.

Olen lasten kanssa kotona, lapsia 4, nuorin vuoden vanha. Niskat ja hartiat jumiutuneet kantelusta, vääristä imetysasennoista yms. Viime vuonna puutui puolet kasvoista ja tuon jälkeen todettiin niskajumit yms., sitä ennen ei ollut koskaan niskat edes kipeät. Voi, kovasti toivon, että on jumiutuneet rintalihakset vaan. Tuntuu kurjalta, kun koko ajan puristaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Epämukavaa;24234179:
Olen lasten kanssa kotona, lapsia 4, nuorin vuoden vanha. Niskat ja hartiat jumiutuneet kantelusta, vääristä imetysasennoista yms. Viime vuonna puutui puolet kasvoista ja tuon jälkeen todettiin niskajumit yms., sitä ennen ei ollut koskaan niskat edes kipeät. Voi, kovasti toivon, että on jumiutuneet rintalihakset vaan. Tuntuu kurjalta, kun koko ajan puristaa.

Mä oon melkolailla varma että lihasjumia on. Sydänperäistä jos olis et varmaan nyt palstalle kirjoittelisi.

Ymmärrän totisesti, että vaiva pistää huolestumaan kun tuntuu kiristyksenä rinnassa. Kun mulla äityy lihasjumit pahaksi herään myös usein öisin siihen tunteeseen että rintaa viiltää niin ettei henkikään kulje. Se on tosi kivuliasta ja inhottavaa :(

Toivottavasti saat hyvät tropit ja kunnon kotitreeniohjeet ettei hetikohta oo niska/hartia/rintalihakset tuossa kunnossa.

Joo, jos tää puristava tunne olisi oikealla puolella, niin ehken olisi juuri milläskään, mutta kun sydämen kohdalta puristaa, niin pistää miettimään. Äsken koitin venytellä, ei ainakaan heti auttanut. Jospa otan jotain lääkettä, vaikkapa sitä Buranaa. Saa nähdä nukuttaako ensi yönä..

mulla on ihan samaa.välillä menee nii jumiin ett rintaa kiristää, se on todella epämukavaa.hieroja antoi minulle neuvoksi tehdä käsillä isoa ympräliikettä, vaikka jonku kepinkanssa se avaa niitä jumittuneita selkänikamia.

Lihaskipua tod.näk, mutta käy siellä lääkärissä. Mulla oli kans kun kaksoset oli pieniä, ja lääkäri sanoi että ne erottaa siitä että sydänkipu on jatkuvaa eikä helpota missään asennossa, lihaskipu vaihtelee ja siihen auttaa särkylääke.

Mulla siis tää puristava tunne nimenomaan jatkuvaa, ihan sama missä asennossa olen tai mitä teen. Aamulla otin Panadolia eikä ainakaan se auttanut. Plääh.

[QUOTE="vieras";24234323]Lihaskipua tod.näk, mutta käy siellä lääkärissä. Mulla oli kans kun kaksoset oli pieniä, ja lääkäri sanoi että ne erottaa siitä että sydänkipu on jatkuvaa eikä helpota missään asennossa, lihaskipu vaihtelee ja siihen auttaa särkylääke.[/QUOTE]

Alkuperäinen kirjoittaja Epämukavaa;24234407:
Mulla siis tää puristava tunne nimenomaan jatkuvaa, ihan sama missä asennossa olen tai mitä teen. Aamulla otin Panadolia eikä ainakaan se auttanut. Plääh.

Panadol on ainakin mulle kivunhoitoon yhtä kuin kalkkitabletti. Kipua (ja tässä tapauksessa lihasspasmia) ei voi lääkitä vaan "vähän". Oikea annos ja oikea lääke niin on jotain vaikutusta. Kehoitan tietysti kääntymään tässä asiassa lääkärin puoleen.

[QUOTE="minä";24234458]Sydänperäinen kipu saattaa kestää useamman päivän lieväänä ennen itse kohtausta. eli kipin kapin sinne lääkäriin.[/QUOTE]

No hui. Vieläköhän mussa aamulla henkin pihisee. En taida ainakaan saada unta, huoh.

No luulen et lihasjumi, mutta eikö puristava ole sydänperäistä?? Mutta vihlova tarkoittaa kyllä jotain lihasjumia kai...outoa...voisihan se sydänperäistä olla jos kuulemma puristavaa on..enpäs tiedä

Mulla oli yks kerta samanlaista kipua, säteili vasempaan käsivarteen. Lähdin kesken kauppareissun terveysasemalle tutkittavaksi. Sitä kautta keskussairaalaan kehkokuvaukseen. Dg oli lopulta paniikkihäiriö

Yhteistyössä