lihasnykäykset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkäriinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla nykii ihan missä lihaksessa vaan. Ei varmaan sellaista lihasta ole, joka ei nykisi. Mä kävin kahdesti tuon takia neurologilla, koska nykiminen oli todella häiritsevää, aamusta iltaan joku lihas nytkähteli. Nuo pahat kaudet lisääntyvät selkeästi stressin takia, mutta pienempää nykimistä mulla on muulloinkin. Multa suljettiin pois pahat neurologiset sairaudet, joissa voi nykiminen olla oireena.

alkoi vuosi sitten aivan kamalat lihasnykäykset nukkumaan tai oikeastaan makuulle mennessä.ne alkoivat sillä tavalla että säpsähtelin unessa ja pikkuhiljaa minusta alkoi tuntumaan, että olisin hereillä. lopulta menivät niin pahaksi, että saattoivat jatkuvat 6-8 tuntia.ja parin sekunnin välein.ei mitään pieniä nykäyksiä vaan koko ruumis kaulasta alaspäin nytkähti.
avun saaminen oli todella vaikeaa. minua pyöriteltiin lääkäristä toiselle. tätä jatkui kuukausi kaupalla. vihdoin pääsin kunnolliselle neurologille ja jatkotutkimuksiin.
diag. oli että ovat hyvänlaatuisia ( ei siis mitään vaarallista,nimeä en muista...) yleensä nykäyset vaan alkavat jo lapsena ja kova meteli, valot jne voivat pahentaa niitä.ja tietysti stressi. minulle viime syksy oli hirveätä aikaa.
noin puolen vuoden päivittäisen nykimisen jälkeen ne alkoivat vihdoin hellittää ja nyt niitä ei juuri lainkaan enään tule. jos menen nukkumaan ison itkun kanssa niin silloin saatta muutama nytkäys tulla.

Benigni myokymia. Stressi, unettomuus ja lihasväsymys pahentaa. Eli minulla on siis suljettu ulos vakavat neurologiset sairaudet, joten jäljelle jäi hyvänlaatuiset lihasnyinnät. Joka puolella kehoa, aivan joka puolella. Nyt on menossa todella hyvä kausi, mutta stressikin on vähäistä.

alkoi vuosi sitten aivan kamalat lihasnykäykset nukkumaan tai oikeastaan makuulle mennessä.ne alkoivat sillä tavalla että säpsähtelin unessa ja pikkuhiljaa minusta alkoi tuntumaan, että olisin hereillä. lopulta menivät niin pahaksi, että saattoivat jatkuvat 6-8 tuntia.ja parin sekunnin välein.ei mitään pieniä nykäyksiä vaan koko ruumis kaulasta alaspäin nytkähti.
avun saaminen oli todella vaikeaa. minua pyöriteltiin lääkäristä toiselle. tätä jatkui kuukausi kaupalla. vihdoin pääsin kunnolliselle neurologille ja jatkotutkimuksiin.
diag. oli että ovat hyvänlaatuisia ( ei siis mitään vaarallista,nimeä en muista...) yleensä nykäyset vaan alkavat jo lapsena ja kova meteli, valot jne voivat pahentaa niitä.ja tietysti stressi. minulle viime syksy oli hirveätä aikaa.
noin puolen vuoden päivittäisen nykimisen jälkeen ne alkoivat vihdoin hellittää ja nyt niitä ei juuri lainkaan enään tule. jos menen nukkumaan ison itkun kanssa niin silloin saatta muutama nytkäys tulla.

Siis onko nuo sun lihasnykäykset elohiirimäisiä vai kokonaisvaltaisempia? Mulla on kyse nimenomaan elohiirestä eri puolella kehoa, ei mitään isoja nytkähtelyjä, paitsi tietysti silloin, jos esim. iso reisilihas nykii, mutta ei niin, että vaikka koko jalka tai peräti koko kroppa värähtelisi. Elohiiri vain liikkuu paikasta toiseen.

Minulla on ollut iät ja ajat lihasnykinöitä ja -kramppeja, uskon niiden olevan vain minulle luontainen ominaisuus. Parhaiten pidän ne loitolla juomalla riittävästi. Suolanpuute pahentaa myös vaivaa. Banaanit auttavat myös, niissä on magnesiumia ja kaliumia. Harmi vaan, kun vatsa ei niistä oikein tykkää. Purkista saatavat kivennäis- ja hivenaineet ei minulla taida imeytyä, kun ne ei auta.

Yhteistyössä