Lihavaa pidetään liian helposti vajaaälyisenä hirviönä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yllättäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yllättäjä

Vieras
Olen lihava, enkä kovin huoliteltu. Olen huomannut että jotkut mulkoilevat kuin olisin Notre damen kellonsoittaja. Kun sitten saatan avata suuni, sanoa ehkä anteeksi, kiitos, tai jotain muuta hyvien tapojen mukaista, ehkä naurahtaa ja päästää suustani kokonaisen lauseen tuntemattoman ihmisen kanssa, ihmisten ilme selvästi muuttuu ja tuntuu kuin he kokisivat parhaillaan ihmeen. Kaupassa tätä tapahtuu usein, viimeksi tänään.
Ihmiset turhan helposti näkyvät lajittelevan ihmisen ulkonäön perusteella tyhmäksi tai vähämieliseksi. Sen nyt oon kokenut että lihavaa ja huonosti pukeutuvaa pidetään kaiketi tyhmänä moukkana.
Onneksi nyt oon korjannut edes muutaman ihmisen oletukset vääriksi (ilmeistä päätellen), eli mullakin on käytöstavat ja osaan muodostaa lauseita, vaikka satun olemaan lihava. =)

Totta. Minä tosin olen lihava, silti muuten huoliteltu. Olen ammatissani parempi kuin 90%kollegoistani, mutta suurin osa asiakkaista suhtautuu aluksi hyvin epäilevästi kun näkevät minut. Lihavuus ei tarkoita ammattitaidottomuutta. Tosin sen ovat asiakkaatkin huomanneet päästyään ennakkoluuloistaan ja haluavat minut seuraavallakin kerralla.

Itse en ole nähnyt noin vahvaa toimintaa. Mutta mieheni on pullean puoleinen ja kieltämättä osa ystävistänikin suhtautui häneen alkuun ennakkoluuloisesti. Arveli, että on tyhmä, ja että makaa lähinnä kotona juomassa kaljaa. Mutta kun tutustuivat, ennakkoluulot hälvenivät. Tai ainakaan eivät enää puhu niitä minulle!

Ei voi muuta sanoa kuin et ihminen on oikeesti aivan helvetin tyhmä jos lihottaa ittensä. Ja vähä-älyinen, jos ei tee asialle mitään.
Jos ei kykene edes itsestään pitämään huolta, niin mun on ainakin vaikee uskoa, että olis varsinaisesti kiinnostunut muistakaan ihmisistä

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;30166731:
Koko juttu taitaa olla ap:n pään sisällä. Tai sitten hän käyttäytyy ylimielisesti muita kohtaan ja siksi häntä katsotaan pitkään.

Mä olen kyllä kaikkea muuta kuin ylimielinen. Olen ujo, enkä tee itsestäni numeroa milläänlailla.
En mä niitä katseita kuvittele, monet katsovat päästä varpaisiin, toiset vain tuijottavat naama norsun vitulla.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmänvalinta;30166891:
Jos läski olisi viisas, niin se ei olisi läski. Mitä järkeä on olla liikkumatta ja syödä epäterveellisesti? Tyhmän valintahan se on.

Sä nyt ainakaan et ole älykäs mistään kohtaa.
Ja maailman älykkäimmät ihmiset ei yleensä tee sitä mikä on "järkevää", vaan ne kamppailevat demoniensa kanssa ja yrittävät jotenkin jaksaa teidän idioottien kusipäitten seassa. (se muuten nostaa painoa)

Alkuperäinen kirjoittaja yllättäjä;30167107:
Mä olen kyllä kaikkea muuta kuin ylimielinen. Olen ujo, enkä tee itsestäni numeroa milläänlailla.
En mä niitä katseita kuvittele, monet katsovat päästä varpaisiin, toiset vain tuijottavat naama norsun vitulla.
Ihan kaikkea tuijotetaan: tatskoja, normista poikkeavaa tukanväriä, läväreitä, ei-niin-peursvaatteita, pituutta, lyhyyttä, laihuutta. Miksei siis lihavuuttakin. Asennoidut vaan niin, että ongelma on sillä töllääjällä, ei sulla. :)

Sä otsikoit aika provosoivasti mutta noloudeksini täytyy myöntää että jotain perää tuntemuksissasi varmaan on. Siis olen aiemminkin miettinyt tätä asiaa. Jos vierekkäin olisi 2 muuten täysin identtistä ihmistä mutta toinen tosi lihava niin kyllä sitä ensiajatuksella varmaan pitäisi hoikempaa skarpimpana ja lihavampaa hiukan plösönä. Mua oikeasti nolottaa edes kirjoittaa tätä koska oikeasti suhtaudun tasaveroisesti ihmisiin ja joskus muutenkin huomaa, että ensivaikutelmat on vääriä. Tosin joskus taas ihmiset on ihanjust stereotyyppisesti ulkonäkönsä mukaisia mutta tämä taas ei selviä lopullusesti ihan ensivilkaisulla.

Yhteistyössä