Lihonko esim.tällä päivä esimerkillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalori tietäjät?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kalori tietäjät?

Vieras
Ruoka-aine/elintarvike Määrä
Banaani, 1 kpl, 150 g 1
Edamjuusto, 1 viipale, 10 g 2
Hampurilainen, 1 kpl, 120 g 1
Hernekeitto, 1 annos, 300 g 0.5
Jogurtti (rasvaton), 1 purkki, 200 g 1
Lihakeitto, 1 annos, 300 g 0.5
Margariini 60, 1 rkl, 15 g 1
Paahtoleipä, 1 viipale, 20 g 5
Ranskalaiset perunat, 1 annos, 135 g 1
Ruisleipä, 1 viipale, 35 g 2
Suklaa (patukka), 1 patukka, 40 g 2.5

Noi viimeiset luvut esim.suklaan kohdalla 2.5 tarkoittaa että 2.5 kertaa toi 40grammaa,eli 100grammaa yhteensä

Energiaa yht.: 1966 kcal
8232 kJ
Hiilihydraatteja yht.: 232 g
Proteiineja yht.: 63 g
Rasvaa yht.: 82 g
Suolaa yht.: 7.4 g
Kuitua yht.: 29.4 g

Energiaa hiilihydraateista 48 %
Energiaa rasvasta 38 %
Energiaa proteiineista 13 %

Painoa 95,raskaana olen,173 pitkä... ja en todellakaan joka päivä syö suklaata ja hampparia;) mutta suunnilleen näin paljon kuiteskin.Lisäksi vettä ja mustaa kahvia..sekä kurkkua,tomaattia jne.

Riippuu varmaan liikunnan määrästä, tuskin tuolla kuitenkaan rityisemmin lihoo. terveellistä tuo nyt ei olekuitenkaan ainakaan pidemmän päälle. parintuhannen kilokalorin ruokavaliolla kohtuullisesti liikkuva ihminen ei yleensä liho eikä laihdu.

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Anteeksi nyt vain, mut millä ajalla sä syöt noin paljon? Teetkö muuta ku syöt vaan? :o

ootko kuullut esim.aamupalasta?

silloin 2 rusileipää,2 juustoa ja margariinia sekä rasvaton jugurtti.

aamupvä ruokana puoli lautasta lihakeittoa.

välipalana banaani ja paahtista sekä margariini.

ruokana lautasellinen hernekeittoa.

sitten erikoislaatuinen tapaus,noin kolmeen kuukauteen syön hampurilaispaikassa ranskikset ja hampurilaisen.eli tämä ainakin on normaalisti poissa.

suklaa oli toi 100g jonka söin tänään,syön kerran viikossa karkkia tms.

et kokoajanko syön?no ehkä kai sitten sun mielestä.

ja ihan ekassa viestissähän totean etten syö hampurilaisia ja suklaata usein..huh..
esim.kun lukee päivänruoka ketjuja niin paljon epäterveellisemmin suurin osa syö..joka päivä on voissa,kermassa ja juustossa upotettuja juttuja,lättyä,pannaria,pullaa jne.sipsiä yms.
juustoakin syön ehkä kerta kuussa.joo,tuli laitettua huono päivä kun piruuttani laskin tollasen...antaa tän tippua.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Anteeksi nyt vain, mut millä ajalla sä syöt noin paljon? Teetkö muuta ku syöt vaan? :o

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala... esimerkiksi. mikä siinä nyt niin ihmeellistä on?

Okei, mä oon kyl saanu kuulla noista aikasemminki. Mutta mä en ehdi syödä ku aamupalan, päivällisen ja joskus iltapalan. Jotain välipalaa ehkä jos kova nälkä yllättää. Mä en yksinkertaisesti vaan ehdi syödä enempää millään.

Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia:
No et todella liho jos painosi on kerta 95 kg. Tarvitset sen 2000 kcal/pv etenkin raskaana. Mutta kovin terveelliseltä ei näyttänyt... vaihda ranskikset kasviksiin. Niitä ei näkynyt?? :)

ekassa viestissä kirjoitin että tomaattia,kurkkua jne.mutta en ole niitä merkannut.

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala... esimerkiksi. mikä siinä nyt niin ihmeellistä on?

Okei, mä oon kyl saanu kuulla noista aikasemminki. Mutta mä en ehdi syödä ku aamupalan, päivällisen ja joskus iltapalan. Jotain välipalaa ehkä jos kova nälkä yllättää. Mä en yksinkertaisesti vaan ehdi syödä enempää millään.

tunnen kans ihmisen joka ei muka kerkiä syödä ,mutta kun syö niin se on kaikkea sontaa,pitsaa,karkkia jne.;) eli kuitenkin ihan liikaa,eikä toikaan ole terveellistä että vain 3 kertaa päivässä...mutta jokainen tekee tyylillään:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Bohemia:
No et todella liho jos painosi on kerta 95 kg. Tarvitset sen 2000 kcal/pv etenkin raskaana. Mutta kovin terveelliseltä ei näyttänyt... vaihda ranskikset kasviksiin. Niitä ei näkynyt?? :)

ekassa viestissä kirjoitin että tomaattia,kurkkua jne.mutta en ole niitä merkannut.

Sori, luin nopee en huomannut. :) Varmaan syöt terveellisemmin kuin esim. minä, vaikka olen ammattilainen :ashamed:

tunnen kans ihmisen joka ei muka kerkiä syödä ,mutta kun syö niin se on kaikkea sontaa,pitsaa,karkkia jne.;) eli kuitenkin ihan liikaa,eikä toikaan ole terveellistä että vain 3 kertaa päivässä...mutta jokainen tekee tyylillään:)

Kyllä on terveellisempää syödä kolmesti päivässä kun vain kerran päivässä....tiedän ihmisiä jotka tekevät näin.

Bohemia,ei se mitään..kunhan vaan pohdin näitä syöminkejä..ihanaa päästä sitten pudottamaan raskauden jälkeen painoa,nyt vaan hallintaa;)yritän syödä terveellisesti,joskus pidän näitä mässäys päiviä,eli 100g vedin suklaalevystä(toi ohjelma vaan tarjos patukoita;)) ja käyn hampparilla...en ikininä vois päivittäin noin tehdä...yöks.kiitos kaikille vastauksita ja hauskaa iltaa:)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Kyllä on terveellisempää syödä kolmesti päivässä kun vain kerran päivässä....tiedän ihmisiä jotka tekevät näin.

heh,ei siitä olekkaan kukaan väitellyt ja johan maalaisjärjellä selvää :D ei kai kukana nyt luullut sentäs et esim.toi aloitus ois vaan kerralla vedetty satsi..mutta onhan sen laadunkin väliä ettei se kolme kertaa pelkästään tee paremmaks:)

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

heh,ei siitä olekkaan kukaan väitellyt ja johan maalaisjärjellä selvää :D ei kai kukana nyt luullut sentäs et esim.toi aloitus ois vaan kerralla vedetty satsi..mutta onhan sen laadunkin väliä ettei se kolme kertaa pelkästään tee paremmaks:)

Sä käsitit nyt vähän väärin. Mä en ole missään kirjoittanut, että luulen sun vetäneen kerralla nuo kaikki ruoat.

Vaikka kuinka söisi terveellistä ruokaa, mutta vain kerran päivässä niin ei se ole hyvä juttu. Parempi sekin, että on jaettu syömiset edes kolmeen osaan.

Noi kalorit ei voi pitää paikkaansa, jo pelkkä hampurilainen ja ranskikset tekee 1000kcal, 5 paahtoleipää 500kcal, 300g hernekeittoa 500kcal, suklaa 100g 500kcal, jugurtti 150kcal, lihakeitto 300-400kcal, banaani 100kcal, ruisleipä 100kcal... eli ei ihmekään kun painat 95 kun lasket kaikki kalorit väärin...

syötkö lisäksi purkista vitamiineja ja kalsiumia? vauvan kannalta näyttää ainakin vitamiiniköyhältä tuo ruokavalio.. ja maitotuotteita on ehdottomasti liian vähän (jos et siis ota purkista lisää). kalorimäärä ei missään nimessä ole liian suuri sinun kokoisellesi raskaana olevalle ihmiselle, mutta laatuun pitää kiinnittää huomiota... lisää marjoja, hedelmiä ja ehdottomasti myös proteiinia. miksi et vaikka opettelisi syömään maitorahkaa hedelmien kanssa?

tsemppiä!:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noi kalorit ei voi pitää paikkaansa, jo pelkkä hampurilainen ja ranskikset tekee 1000kcal, 5 paahtoleipää 500kcal, 300g hernekeittoa 500kcal, suklaa 100g 500kcal, jugurtti 150kcal, lihakeitto 300-400kcal, banaani 100kcal, ruisleipä 100kcal... eli ei ihmekään kun painat 95 kun lasket kaikki kalorit väärin...

Riippuu kuule niin paljon niiden leipäviipaleiden laadusta ja koostakin nuo kalorit, esiemrkiksi. Ruisleipäviipaleitakin kun on sellaisia joissa on 60kcal ja sellaisia joissa energiaa on päälle 100kcal. Samoin hampurilaisissa on eroja, aika paljonkin. BigMac on hiukka eri juttu kuin perushampurilainen ja energiamäärässä on eroja satojen kilokalorien verran.
Jos rasvaton jugurtti on sokeritonta/maustamatonta, siinä on energiaa noin 45-60kcal/100g...

Yhteistyössä