Liian laiha lapsi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Poika syö aika niukasti, mutta pituuskasvu on ihan ok.

Huolestuisitko itse tässä tilanteessa?
Pituutta "jätkällä" 132,2 cm
Painoa taas 24,8 kg. ja kulkee -11% painokäyrällä.
Niin, ja on siis ekaluokkalainen.

En huolestuisi. Meidän tokaluokkalainen on 136 cm ja painaa samanverran, kuin sinun poikasi. käyrät on miinuksilla (ja on aina olleetkin, pahimmillaan -22) mutta jos lapsi on luontaisesti hoikka, niin hän on, eikä sille mitään mahda. Ei siis auta stressit.

enemmän olisin huolissani ylipainoisuudesta, sillä tutkimusten mukaan esim. 2-vuotiaan ylipaino ennustaa 90-prosenttisesti aikuisiän ylipainoa. hoikka nyt ja hoikka aikuisenakin, käsittämätöntä että lasten keskimääräistä alhaisemmasta painosta valitetaan koko lapsuus ja sitten kun alkaa lihomaan niin alkaa naputus siitä. kaikkien pitäisi olla keskiarvossa???

Mä en noihin ennustuksiin oikein usko, mutta itsellä 3 hoikkaa poikaa ja kun liikettä on noin paljon niin se paino voi oikein nousta. Hulluinta tässä kuitenkin on se, että esikoiselle sydän vika, jonka takia seurattiin paljon tuota painon kehitystä ja jatkuvasti sai vahtia miten ja mitä syöttää ja paino kulki omalla käyrällään, pienimmäinen on kulkenut tasan samoissa painossa esikoisen kanssa, mutta se on ollut normaalia, joten tuossakaan ei oikein ole mitään järkeä. Nyt odotan neljättä ja olen oikeasti ylipainoinen, jota en ollut lapsena, olen saanut kuulla oikein lääkärien suusta miten ylipainosen äidin lapset ovat jo heti syntymän jälkeen ylipainoisia ja tottuneet sokeriin.

Onhan se liian laiha. Itsekin olin tossa iässä samanmoinen kuikeli, tyttö kylläkin. Oma poika oli 6v neuvolassa 120cm ja 22kg ja keskikokoinen..että aika paljon lisää sais sun poika painaa, ollakseen normaali. Koita nyt saada se syömään, lahjo vaikka.

Meillä kaikki lapset ovat olleet pienenä laihoja ja nyt kun he ovat aikuisia, sama trendi jatkuu. He ovat aina syöneet koulussa/ hoidossa niin paljon, että sanomista on tullut. Mutta kaapit ovat aina kolisseet ruoan tarpeesta, eli he syövät vieläkin paljon "raskaammin" kuin muut. Mielestäni turha on vouhkata syömisistä, minullekin on sanottu, että olenko ajatellut lasteni olevan anorektikkoja.

[QUOTE="huh";23542490]Poika syö aika niukasti, mutta pituuskasvu on ihan ok.

Huolestuisitko itse tässä tilanteessa?
Pituutta "jätkällä" 132,2 cm
Painoa taas 24,8 kg. ja kulkee -11% painokäyrällä.
Niin, ja on siis ekaluokkalainen.[/QUOTE]

Ihan normaalin rajoissahan tuo on, kaikki -20 ja +20 välissä on normaalia, näin on meille sanottu

mulla on tokaluokkalainen poika pituutta 138cm ja painoa 25,5kg ja sitten 5.luokkalainen tyttö pituutta 155cm ja painoa 30,3 kg
Tytön kanssa käytiin just tutkimuksissa kun paino on suhteellisesti tippunut (pituutta on tullu lisää mut painoa ei) ja lääkäri vaan totes et kaikki arvot on erinomaisia, ei syytä huoleen

Yhteistyössä