Liian nopeasta maidon tulosta kärsivät??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ElämänIlo3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ElämänIlo3

Jäsen
01.11.2008
562
0
16
Eli mitä ootta tehneet ettei maito tulisi liian nopeaa? Mulla kaksi aijempaa lasta joiden kanssa ongelma ollut sama koko imetyksen ajan, eli kun vauva pari imua imaissut, maito alkaa suihkuta niin että pieni joutuu hotkimaan, jolloin hotkii ilmaakin ja kylhän sen tietää miten siin sitten käy. Yöt on itkua ja huutoa.

Miten te muut olette toimineet?

Ihte olen koittanut ensin lypsää ennen syöttöä, mutta sama juttu. En tiedä jos lypsäisi mahd tyhjäksi mutta se taas lisää maidon tuloa ja maitoa mulla on tullut PALJON ja luovutettavaksi asti, joten se tuntuu ikävältä vaihtoehdolta koskapa näi kun on kaksi muuta, en millään jaksaisi alkaa siihen luovutus rumbaan.

Rintakumi???? Voisiko siitä olla apua ettei maito niin nopeaa tulisi??

Onko muut päätyneet siihen että olette vain sitten lypsäneet maidon pulloon ja juottaneet pullosta jolloin maidon tulo on tasaisempaa.
Tähän en itse tahtoisi koska tuntuu haikealta........se tunne vain on niin herkkä ja suloinen kun lapsi on rinnalla ja katsoo luottavaisin silmin ja imee maitoa niin onnellinen katse kasvoillaan......

Olisko mitää vinkkejä...

Imetystukipuhelimesta kertoivat ns. suihkutissihoidon. Eli syötän kaksi kertaa samasta rinnasta peräkkäin. Tällöin toisella syöttökerralla maito ei suihkua niin kovasti ja vauva ehtii juoda rauhassa. Ja kun muutaman päivän jatkaa niin se maidontulo tasaantuu kun toinen rinta on koko ajan täynnä, joten lähettää aivoille käskyä ettei tekisi enää lisää maitoa tuohon täyteen rintaan.

Jos alat lypsämään niin sitä tulee vaan kahta kamalammin kun rinnat luulee että sulla on siellä useampi lapsi.

Kiitos sinullekin. =) Näin tosin itsekin ny sit aattelin toimia et jos useemman kerran samasta syötän ja jos tuntuu et toinen täyttyy tai maito alkaa pakkaantumaan nii lypsän pois vain vaikka n. 20-30 ml. Löysin itsekin netistä täs hetki sitten juuri samanmoista ohjetta eli ilmeisesti tuon täytyisi toimia. Aijon ainakin kokeilla. =) Siin ohjees oli että alkuun voisi imettää vaikka jopa 4-12 tunnin ajan toisesta tissistä ja vaihtaa sitten vasta toiseen. Jospas se tästä sit lähtis hyvin etenemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över:
Imetystukipuhelimesta kertoivat ns. suihkutissihoidon. Eli syötän kaksi kertaa samasta rinnasta peräkkäin. Tällöin toisella syöttökerralla maito ei suihkua niin kovasti ja vauva ehtii juoda rauhassa. Ja kun muutaman päivän jatkaa niin se maidontulo tasaantuu kun toinen rinta on koko ajan täynnä, joten lähettää aivoille käskyä ettei tekisi enää lisää maitoa tuohon täyteen rintaan.

Jos alat lypsämään niin sitä tulee vaan kahta kamalammin kun rinnat luulee että sulla on siellä useampi lapsi.

Oletko sä siis jo muuten kokeillut tuota??? Kerrotko toimiko tai toimiiko sinulla?

Tein joo ohjeen mukaan ja auttoi hyvin! Puhelimessa sanottiin että vaikutus alkaa näkymään 3-4 päivän kuluttua, mutta mulla kyllä auttoi jo parin päivän jälkeen. Koita olla lypsämättä mahdollisimman pitkään niin saat nopeammin tuloksia. Mutta tietenkin jos ihan pakkaantuu niin sitten kannattaa varmaan lypsää just sen verran että kipu vähän helpottaa eikä tule tulehdusta.

Mulla oli jonkin aikaa toinen tissi aina ihan kovana, mutta tosiaan parissa päivässä jo helpotti. Sitten kun tuntui että oli jo maidontulo ihan tasaista, vaihdoin syöttämään taas joka toisesta, mutta välillä vaihtelin taas tuohon 2-3 kertaa peräkkäin kun taas alkoi tulla liikaa maitoa.

Nykyään, kun neiti on jo 7kk ja syö paljon harvemmin tissiä, syötän joka toinen kerta toisesta ja hyvin tuntuu maitoa riittävän.

Eli voin suositella tuota, toimi ainakin minulla!

Itseasias, mä tän päivän tehny tuota ja antanu vapaasti valua toisen rinnan aina syötön yhteydessä ja kun alkanu välilläkin virrata nii antanu virrata. Olo paljon helpompi ja viimeinen syöttö jo meni paremmin toisesta rinnasta. Nyt vaihdettu toiseen yhdeksi syötöksi jo ja sekään ei ollu nii katastrofi kun maito oli kuiten jonni verran virrannut toisen rinnan syöttöjen aikana ja välillä ja kun välillä tosiaan otin pieneltä rinnan suusta ja annoin suihkuta harsoon enimpien paineiden ja jälleen sai pieni imeä itse. Huh, helpottanu mieltä. =)

Pakko omakohtaisesta kokemuksesta vastata tuohon seikkaan, joka imetystuessa annetaan suihkutissien hoitoon.

Eli omani voivat olla toki aivan mahdottoman holtittomat, mutta itsellä tuo ei auta lainkaan. Siis se että syötän kahdesti samasta peräkkäin.

Ei auttanut esikoisen kanssa, eikä valitettavasti nytkään tämän toisen kanssa.

Erona vain on nyt se, että tytölle tämä ei ole ongelma vaikka hotkia joutuukin, mutta esikoinen ei lopulta edes viihtynyt rinnalla tukalan syömisen takia.
Esikoinen myös ihan oksensi monesti maidot kaaressa ulos, kun maha täyttyi liian nopeasti.

Esikoisen kanssa päädyin pumppaamaan maidon pulloon, mutta tälläkertaa, kun samoja ongelmia (ilmavaivoja ja oksentamista ) ei ole, en asialle mitään teekkään.

HArmillinen ongelma tämä on, mutta kannattaa rauhassa etsiä niitä itselle toimivia vinkkejä, sillä kaikille ei samat niksit toimi.

Vertaistuki on myös helpottavaa...itsellä sitä löytyy ihan perhepiiristä, sillä meillä tämä on ihan kaikilla suvun naisilla esiintyvä ilmiö :whistle: =)

Yhteistyössä