Liian nuoren tytön/teinin ääni puhelimessa vaikka ikää on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viskiäkö pitää juoda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viskiäkö pitää juoda

Vieras
arrrgg..

Soitin erääseen myyntialan työpaikkaan ja minulle sanottiin suoraan että etsitään sellaista kokeneemman äänistä myyjää eikä myyjää jolta asiakkaat joutuvat kysymään onko edes tietoa taitoa tai kokemusta tuotteen myynnist. vaan sellaista aikuisen ääntä eikä koululaisen ääntä.
Nauroin että kivahan se kehuja on saada omasta äänestä kuinka olenkaan nuori, ikää reilusti yli 30v ja luullaan puhelin äänen perusteella minun olevan 17-18v jolla ei työelämästä juuri kokemusta :D

Vaan sitten tuli toinen työpaikka joka kiinnosti,
Soitin ja koetin päästä työhaastatteluun kun kaikki edellytykset kuitenkin olisi kyseiseen hommaan.
Nainen vastasi ja sanoi heti että tämä työpaikka on tarkoitettu kyllä ihan aikuiselle eikä milleen teinitytöille :O
En siihen kerennyt kuin sanoa että on minulla ikää yli 30v kun hän jo laittoi luurin kiinne :(

Molemmat sattui nyt viikon sisällä :(
Joskus aijemminkin minulle on kommentoitu että puhelimessa saa kuvan kun juttelisi jonkun tytön kanssa eikä aikuisen kun on niin nuoren tytön kuulloinen ääni.
Kun lapsen koulustakin soittavat kysyvät he minulta onko äitiä kotona :laugh:

Mutta nyt palo käämit :(
Äänen perusteella jos etsitään työntekijää :(
Minkä minä sille voi että on sitten uoren tytön kuulloinen ääni :(
wiskiäkö tässä pitää alkaa juomaan jotta saan ääneni käheämmäksi vai mitä pitää tehdä :(
En enään ikinä soita työpaikkoihin jos ei suoraan pyydä minua sinne käymään livenä.

Kannattaa etsiä joku puheterapeutti, voice massage-terapeutti tai laulunopettaja, joka antaa harjotteita, joilla saa voimaa ääneen. Yleensä puheääneen liittyy myös vähän luonne eli on vaikea käyttää sen vuoksi ääntään normaalisti.

Kuorolaulua olen harrastanut ja vedän muutamaa harrastustakin, että ääni kyllä on kuuluva kutta ongelma siinä että kuulostan liian nuorelta vaikka kuuluva ääni onkin.
Hemmetti.. kai se on alettava etsimään duunia siivousalasta ettei tarvitse puhua kun ei äni kelpaa, olen liian "nuori" :laugh:

Mulla ollu kans aikoinaan se ongelma, että kun puhelinmyyjät soitteli, niin kyseli, että onko äiti kotono, johon totesin etten tiedä, kun ei olla asuttu samankaton alla vuosiin =D Mutta olen tyehnyt puhelinmyynti työtä kutenkin puolisentoista vuotta, ennenkuin jäin vauvansyntymäntakia kotiin. Ihan hyvin kauppa kävi, vaikka välillä oli auskoja tilanteita, kun palastin olevani 30-vuotta ja odottavani neljättä, enkä suinkaan seitsentoista kesäinen tytön tyllerö =D

Mutta summarum, haluisitko edes sellaiseen työpaikkaan, jossa töykeesti lopettavat puhelun, ennenkuin kerkeät edes esttämään asiasi? Itse kiertäisin kaukaa, niin työpakkana kuin asiointimielessä (jos josku tarvis asioida)

Mitenkään tää ei taida sun asiaas auta, mut ajattelin kertoa silti..

Mulla on työkaverina ihan aikuinen nainen, jolla on valehtelematta 13-vuotiaan ääni. Alussa mä olin ihan huuli pyöreänä, kun kuulin hänen puhuvan ja mietin että kuinka työt sujuu, kun pitäisi auktoriteettia ja uskottavuutta olla..Mut hienosti pärjää, loppupeleissä se ei taida olla miten puhuu vaan mitä sieltä suusta tulee.

Työnantajien moka jos eivät tätä tajua.

Minulta kysy kerran joku puhelinmyyjä että onko äiti tai isä kotona kun soitti mun omaan numeroon ja ikääkin oli sen 30v. Sanoin vaan että eipä ne täällä asu ja ovatkin tuolla 700km päässä. Ilmeisesti voi ääni tosiaan olla nuori.. :D

:)
Kiitos kannustuksesta ja "mukava" huomata että en ole ainut tämän ongelman kera.
Itsekin esitän hyvin reippaasti asiani kun soitan näihin työhaastatteluihin , että ei nyt uskoisi siitkään olevan.
Joskus työkkäriin myös soitin ja vairkailijakin nauroi minulle ääneen jos ei olisi tietojani koneelta nähnyt niin olisi epäillyt että ompas siinä reipas nuori tyttö kun ääni on kuin pikkutytön mutta reippautta ei puutu.
Joten senkin puoleen ihmettelen että nyt olen sitten törmännyt johonkin "ääni" asennevammaisiin :(
Ymmärtäisin jos hiljaa koettaisin pihistä tai piipittää anteeksi että olen olemassa mutta kun teillä oli anteeksi sitä työtä anteeksi....

Kannattaa ihan kunnolla panostaa omaan äänenkäyttöönsä jos hakee töitä jossa työvälineenä on ääni.
Nauhoita omaa ääntäsi ja kuuntele miltä se kuulostaa, kysy tutuilta miltä' kuulostaa .
Onko se todellakin ääni vai puhetyyli joka alentaa sun "ääni-ikää".

Mulla on kans puhelimessa ihan lapsen ääni. Mieskin osskus erehtyy ja luulee, että lapsista(10-13v.) joku vastas, jos en nimellä vastaa. Ja se on nimenomaan se ääni ei puhe tapa.

Yhteistyössä