Hei!
Sitä tarkoitin ovulaatiotestien hankalalla käytöllä, että jos ei ole ollenkaan tietoinen kiertonsa pituudesta
TAI kierron pituus vaihtelee usein.
..silloinhan on aina "ajoissa" aloiteltava testaaminen ja näin ollen testejä kuluu enämpi.
Puuhis - mie taas olen ollut siinä uskossa, että ovuloimisen ajankohdalla ON paljon väliä?..näin siis lukenut olen ja juurikin lääkärin sanomana(yleensä erikoislääkäri/lapsettomuushoitoihin erikoistunut)
Liian lyhykäinen ja vastaavasti - liian pitkä, ei hyvä.
Lyhykäisessä kierrossa(aikainen ovis)kohdun limis EI kerkeä valmistautua(kypsyä)alkion kiinnittyä..kun taas liian pitkässä, se
saattaa olla jo
liian paksu ja alkion kiinnittyminen epäonnistuu siksi.
En yleensä kirjoittele näitä tietoja, ihan vain jonkun
maallikon sanomana jossahin palstan pinossa.
Näitä "tietoja" olen löytänyt mm. lääkäri palstoilta(kysymyksiä lääkäreille ja he vastaavat)
Lääkäri en miekään ole, enkä muukaan "alan ammttilainen"..joten vaittelemään en hirviä käydä.
..siis pää pölkyllä en mene 100% vannomaan tietojeni oikeellisuutta

.
Paljonhan noita naisia raskautuu lyhykäisillä ja pidemmillähin kierroilla - lähinnä nuoria naisia..kuitenhin usealla
pidempi kierto, tuntuu vaikeuttavan raskautumista.
Felicitaksen kätilön kirjoittamana:
Pitkä, epäsäännöllinen kierto yleensä haittaa raskaaksi tulemista. Usein silloin juuri munarakkulan kehityksessä ja ovulaatiossa voi olla jotain häiriötä. Toisinaan myös pitkässä kierrossa luteaalivaihe saattaa jäädä liian lyhyeksi.
Hennu -
miusta siun kierron pituus vielä ihan hyvä=)..ja varsinhin jos ei heittelyitä ole kovin.
..ja vielä O-testeistä..
O-testin plussahan EI ole=
ovulaatio 100% sillä kierrolla..plussa voi tulla kohonneesta LH piikistä, mutta munarakkulan puhkiamiseen ei se välttämäti riitä.
..jos on yhtään PCOS-tyyppiset munasarjat, saattaa O-testit näyttää virheellistä plussaa!
Varsinhin pitkäkiertolaisten kannattaisi käydä hormonikokeissa-->Progesteroni testi ainahin kerran.
..ja sitä suuremmalla syyllä jos pientä on yritetty vuoden verran ja tärppiä ei kuulu.
Mieluiten kerran sillä tapaa, jotta kävisi 2-3 kertaa kierrollansa(omalta lääkäriltä lähete)..näkee tapahtuuko ovis
todella ja olisivatko progesteronitasot tarpeeksi korkeat pitämään yllä normaalia raskautta..
muistaakseni rv6-10 välillä, alkaa vasta istukka toimittamaan tätä virkaa.
Plussakasta kevättä kaikille!:heart: