Hae Anna.fi-sivustolta

Liian rehellinen ystävä?

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä vierailija, 14.08.2018.

1. vierailija Vierailija

Ystäväni sanoi, että olen liian rehellinen, eikä kaikkea tarvitsisi kertoa. En ole kertoillut sen kummempia juttuja kuin muidenkaan ystävien kanssa. Eikö juuri ystävän kanssa jaeta elämän ilot ja surut sekä arkiset asiat? Taustatietona että ystäväni on rakastunut minuun, mutta on tyytynyt ystävyyteen. Eikö siinäkin tapauksessa minun kuuluisi saada olla oma itseni, ilman että täytyy varoa mitä sanoo?

2. vierailija Vierailija

Olin itse suorasanainen kunnes tapasin kauttarantain kertoilevan savolaisen, joka avasi hieman silmiä. Taito on sanoa asiat hienotunteisesti, totesin. Kokeilehan sinäkin ja katso mitä saat aikaan. Nykyään minuakin ärsyttää liian röyhkeä rehellisyys.

3. vierailija Vierailija

Olen samoilla linjoilla molempien edellisten kirjoittajien kanssa , tosin rehellisyys ja suorasanaisuus voivat olla eri asioita. Itse koitan puhua rehellisen hienotunteisesti , jos mahdollista niin kauniistikkin. Aina ei onnistu ja suusta ryöppyää sammakoita vaikka kuinka hyväntahtoinen ajatus olisi.
    Monesti olen myös tuntenut olevani liian rehellinen, se raja paljonko jaakaa taakkojaan ja mistä kaikesta voi oikeesti puhua , se kaikki on pitänyt opetella kantapään kautta, opettelu jatkuu edelleen. Lannistua ei kannata sillä meitä kaikkia tarvitaan ärsyttävästä ilon ja onnellisuuden tuojaan.

4. Ap... Vierailija

Siis en ole suorasanainen varsinaisesti, en töksäyttele tökeröitä asioita. Jos on jotain huomautettavaa, niin toki teen sen hienotunteisesti.

Tarkoitan lähinnä ns normi juttuja elämästäni ja arjestani. Epäilen että ystäväni viittasi juttuihin seksistä/ suhteista. Hän on minusta jonkin verran mustasukkainen. Hän kuitenkin puhelee minulle ihan samoista aiheista, joten kaippa minullakin on siihen oikeus? Emme kumpikaan niillä mässäile emmekä nosta erikseen esiin.

5. vierailija Vierailija

No jos ystäväsi on sinuun ihastunut, niin tavallaan kyllä voit kunnioittaa hänen tunteitaan sen verran, ettet seksijutuistasi muiden kanssa puhu. Hienotunteisuutta peliin. Nämä tunteet häivenee ajan myötä ja suhteennekin voi sitten muuttua.

6. ap... Vierailija

Pidän epätodennäköisenä että ystäväni tunteet hälvenisivät. Emme ole ystäväni kanssa sekstailleet. Joskus nämä seksi/suhdejutut tulevat puheeksi muiden juttujen yhteydessä, kaikkien lähimpien ystävieni kanssa, eikä siinä ole mielestäni mitään pahaa.

Meinaan sitä, että ystävyyssuhde ei ole mielestäni tasapuolinen, jos toinen saa kertoilla vapaasti juttuja ylipäänsä aiheesta kuin aiheesta, ja toinen taas joutuu varomaan sanomisiaan.

7. Hupsiskupsis Vierailija

Edelleen kuulostaa ap:n kertomus tutulta omassa elämässänikin,
    Ystävyys on parhaimmillaan kun voi puhua kaikesta molemminpuolin sopivina annoksina, ovoimuus ja luottamus ovat tärkeimpiä asioita jos pelissä on jommalla kummalla tunnetta enemmän kuin ystävyydessä sopii, en näe sitä ongelmana kunhan siitä välillä keskustelee jolloin molemmat tietää rajat joilla ystävyys kestää ja vahvistuu.
    On puheenaiheita jotka kirpaisevat sitä ystävää millä on enemmän tunteita, sinun on opittava niissä keskusteluissa hienotunteisemmaksi jos niistä aiheista on puhuttava.

8. vierailija Vierailija

Tuossahan on kyse vain persoonallisuuseroista ja tilanne ratkeaa, kun molemmat osapuolet antavat vähän enemmän tilaa toisilleen. Toinen siis rajoittaa juttutulvaansa ja toinen opettelee sitten puhumaan hiukan avoimemmin.

9. Hupsiskupsis Vierailija

Noinhan se on tiivistetyssä muodossa ja siitä pääsee aloittamaan matkan molemmille hyvään ystävyyteen.

10. Hupsiskupsis Vierailija

Vielä pikkusen kommentoin... Kun toinen ystävä on rakastunut toiseen niin seksistä puhuminen on kiehtovaa mutta riipaisee varmasti rintapielestä rakastunutta ystävää, ei mustasukkaisuudesta vaan siitä että ei saa antaa samaa tai suurempaa iloa sinulle, mutta joutuu kuuntelemaan kun sinua on joku muu rakastellut hyvin tai huonosti. Jos puhutte seksistä niin puhukaa molemmat, mielummin yleisellä tasolla , tai puhukaa vasta sitten jos ei kertakaikkiaan pysty oleen puhumatta.
    Kyllä ystävyys miehen ja naisen välillä voi olla läpi elämän kestävä ja ainutlaatuinen, toisaalta voi samaa sukupuoltakin olevien välillä myöskin olla toispuoleisia suurempia tunteita, sekin on ihan puhuttavissa toisiensa tunteita kunnioittaen. Jos on onni käynyt että on löytänyt todellisen ystävän niin se on vaivan arvoista pitää ystävyydestä , kiinni toisiaan huomioiden elämäntilanteiden mukaan. Kaikesta voi ja pitää puhua, paljonko ja missä tilanteessa , sitä kannattaa pohtia.

11. Hupsiskupsis Vierailija

Ja lyhyemmin sanottuna, jos itse olisit rakastunut ystävääsi, mitä haluaisit kuulla häneltä, millaiset keskustelut saavat sydämesi iloitsemaan ja mitkä tekevät haikean surulliseksi?

12. ap... Vierailija

Kiitos kaikille vastauksista!

Minulla on ollut aiemminkin tilanne, että kaveri on ollut ihastunut, mutta minä en. Tämä nykyinen paras ystäväni tuntuu sielunkumppanilta, vaikka toki eroavaisuuksiakin meistä löytyy. Itse en ole koskaan ollut rakastunut kavereihini. En ole koskaan mennyt seksijutuissa yksityiskohtiin, enkä kertoillut onko joku ollut hyvä vai ei. Yleisellä tasolla enemmänkin on keskustelut ollut. Enkä ole tuonut omia seksikokemuksia pakottavasti esille, eikä näistä tosiaan olla keskusteltu usein... aika harvoin lopulta. Olin vain yllättynyt ystäväni sanoista, koska en ole toiminut hänen suhteen sen kummemmin kuin muidenkaan läheisten ystävien. Jatkossa olen edelleenkin hienotunteinen näissä asioissa. Kiitos vielä hyvistä kommenteista!

13. Hupsiskupsis Vierailija

Pidän peukkua että.saatte ystävyyden reilaan, sielunystävän löytyminen on lähes lottovoitto, toivottavasti fiilis on molemminpuominen.
    Kyllä hyvien ystävien kesken pitäisi olla tasa-arvo .mitä voi puhua ja mitä ei toisiaan huomioiden.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri