Liian tuttavallinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pahisakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pahisakka

Vieras
Olen seurustellut muutaman vuoden mukavan ja huomaavaisen miehen kansssa,mutta nyt olen alkanut miettimään onko hän sittenkään niin mukava kun yrittää näytellä.
Olen kokenut nuoruudessani vaikeita asioita ja saanut elämäni raitelleen suuren itsensätyöstämisen jälkeen.Olen avoimesti kertonut näistä asioista ja miesystäväni on usein kiitellyt mua vahvasta luonteestani.Kuitenkin kun riidellään hän ottaa aina ne minulle niin kipeät asiat esille ja heittää ne päin näköä vähätellen minua ja haukkunut mua erilaisilla nimillä.
En saa häntä myöskään osallistumaan mihinkään mikä minua kiinostaa.Jos haluan mennä teatteriin hän ei lähde koska ei ole kiinostunut.Sama juttu on kaikkien mua kiinostavien asioiden kanssa.Ei hän oikeastann sano ettei lähde vaan ei osallistu suunitelmiin eikä kommentoi millään tavalla koko asiaa eli vetää luukut kiinni ja jättäytyy ulkopuolelle kunnes kyllästyn ja luovun koko ajatuksesta.
Itse kyllä lähden mukaan häntä kiinnostaviin tapahtumiin.Mitään yhteistä harrastusta meillä ei ole muuta kun baarissa norkoilu tuttavien kanssa.Ollaan kuitenkin aikuinen pari molemmat viidenkympin mollemmin puolin.
Ongelma on siinä,että hän näyttelee viimeisen päälle mukavaa ja kilttiä ihmistä.En ole koskaan kuullut hänen sanovan poikkipuolista sanaa muille tai lapsilleen paitsi mulle.
En myöskään halua lähteä hänen kanssaan mihinkään asioille tai ruokakauppan koska silloi hän toimii aivan omin päin.Hän ottaa yleensä minuun etäisyyttä ja jos samalla hyllyllä on häntä ulkonäöllisesti kiinostava nainen niin hän aloittaa aivan pokkana sellaisen katsekilpailun,että olen monesti lähtenyt pois tilanteesta koska tunnen itseni nolatuksi.Eli normaali naisten katsominen ei hänelle riitä vaan hä hakee katsekontaktia,siis kastelee lempeästi jotain täysin vierasta akkaa niin kauan kunnes hänet huomataan ja vastataan katseseen.Olen katsellut tätä touhua nyt neljä vuotta enkä tiedä mitä pitäisi tehdä.
Mies on itse sitä mieltä,että valitan turhasta ja hän ei saa edes vilkista muita,mutta kun se ei riitä sille.Hänen täytyy jatkuvasti jollakin tasolla näyttää,että tässä olisi mukava ja huomaavainen mies vaikka oman parisuhteen hinnalla.
Hänen teot ja puheet eivät käy yksiin,puhuu että rakstaa,mutta käytös on joskus todella loukkavaa ja inhottavaa.Kun olen joskus jutellut tästä asiasta tutuilemme niin minua ei uskota koska hän on niin kivan ja mukavan miehen maineessa.Juhlissa hän usein häpeää mua eikä esittele mua sellaisille jotka mua ei tunne.Hänen syntymäpäivillään hän yritti piilotella mua koko ajan kääntämällä minulle selän ja jättäen minut seisomaan muun seurueen ulopuolelle.En ole mikään missi mutta en rumakaan ja aina ollut vientiä.Hän kyllä kertoo miten paljon mua rakastaa ja haluaa,mutta onko se siteenkään totta?

Aina kannattaa selvittää mieheltä, että MIKSI hän on sinkku. Nyt taitaa sinulle selvitä, että se, mitä hän esittää ulospäin ja millainen hän oikesti on, onkin sitten kaksi ihan eri asiaa.

Suhteen kestävyys selviää oikeastaan tositoimissa. Tarkoitan, että suhteen tulevaisuutta on vaikea tietää ennen kuin olette olleet sängyssä, tehneet yhden matkan yhdessä ja vierailleet kummankin vanhemmilla sekä riidelleet kerran kunnolla. Nämä asiat kun olet kokenut, tiedät, miten hän käyttäytyy eri tilanteissa.

Minä en itse kestäisi tuollaista miestä, johon en voi luottaa. En haluaisi, että miehen todellinen minuus on verhottu kuin kermakakku kuorrutuksella, joka rapisee heti, kun tulee ongelmatilanteita tai muuten sellaisia tilanteita, joissa sinä olet eri mieltä kuin hän.

Sinun pitää itse miettiä, ovatko nuo asiat sellaisia, mitkä häiritsevät niin paljon, että et halua jatkaa suhdetta. Jos mies häpeilee sinua tai ei halua nähdä sinun vuoksesi vaivaa, vaan kieltäytyy harrastuksista ja menoista vain siksi, että ne eivät kiinnosta HÄNTÄ, niin haluatko sellaista elämää loppuikäsi?

Olen seurustellut muutaman vuoden mukavan ja huomaavaisen miehen kansssa,mutta nyt olen alkanut miettimään onko hän sittenkään niin mukava kun yrittää näytellä.
Olen kokenut nuoruudessani vaikeita asioita ja saanut elämäni raitelleen suuren itsensätyöstämisen jälkeen.Olen avoimesti kertonut näistä asioista ja miesystäväni on usein kiitellyt mua vahvasta luonteestani.Kuitenkin kun riidellään hän ottaa aina ne minulle niin kipeät asiat esille ja heittää ne päin näköä vähätellen minua ja haukkunut mua erilaisilla nimillä.
En saa häntä myöskään osallistumaan mihinkään mikä minua kiinostaa.Jos haluan mennä teatteriin hän ei lähde koska ei ole kiinostunut.Sama juttu on kaikkien mua kiinostavien asioiden kanssa.Ei hän oikeastann sano ettei lähde vaan ei osallistu suunitelmiin eikä kommentoi millään tavalla koko asiaa eli vetää luukut kiinni ja jättäytyy ulkopuolelle kunnes kyllästyn ja luovun koko ajatuksesta.
Itse kyllä lähden mukaan häntä kiinnostaviin tapahtumiin.Mitään yhteistä harrastusta meillä ei ole muuta kun baarissa norkoilu tuttavien kanssa.Ollaan kuitenkin aikuinen pari molemmat viidenkympin mollemmin puolin.
Ongelma on siinä,että hän näyttelee viimeisen päälle mukavaa ja kilttiä ihmistä.En ole koskaan kuullut hänen sanovan poikkipuolista sanaa muille tai lapsilleen paitsi mulle.
En myöskään halua lähteä hänen kanssaan mihinkään asioille tai ruokakauppan koska silloi hän toimii aivan omin päin.Hän ottaa yleensä minuun etäisyyttä ja jos samalla hyllyllä on häntä ulkonäöllisesti kiinostava nainen niin hän aloittaa aivan pokkana sellaisen katsekilpailun,että olen monesti lähtenyt pois tilanteesta koska tunnen itseni nolatuksi.Eli normaali naisten katsominen ei hänelle riitä vaan hä hakee katsekontaktia,siis kastelee lempeästi jotain täysin vierasta akkaa niin kauan kunnes hänet huomataan ja vastataan katseseen.Olen katsellut tätä touhua nyt neljä vuotta enkä tiedä mitä pitäisi tehdä.
Mies on itse sitä mieltä,että valitan turhasta ja hän ei saa edes vilkista muita,mutta kun se ei riitä sille.Hänen täytyy jatkuvasti jollakin tasolla näyttää,että tässä olisi mukava ja huomaavainen mies vaikka oman parisuhteen hinnalla.
Hänen teot ja puheet eivät käy yksiin,puhuu että rakstaa,mutta käytös on joskus todella loukkavaa ja inhottavaa.Kun olen joskus jutellut tästä asiasta tutuilemme niin minua ei uskota koska hän on niin kivan ja mukavan miehen maineessa.Juhlissa hän usein häpeää mua eikä esittele mua sellaisille jotka mua ei tunne.Hänen syntymäpäivillään hän yritti piilotella mua koko ajan kääntämällä minulle selän ja jättäen minut seisomaan muun seurueen ulopuolelle.En ole mikään missi mutta en rumakaan ja aina ollut vientiä.Hän kyllä kertoo miten paljon mua rakastaa ja haluaa,mutta onko se siteenkään totta?

Kuulostaa ihan exältäni eri jonkun asteen narsistilta. Saa muut puolelleen leikkimällä mukavaa ja fiksua, mutta sinut yrittää alistaa nollaamalla itsetuntoasi esim. kyyläämällä muita. Ei normaali terve ihminen riidellessä iske toisen arkoihin paikkoihin ja heikkouksiin, eikä varsinkaan nimittele, vaan pitäytyy asiassa. Kovia kokenut ihminen on manipuloijan mielestä helppo alistettava. Kun itsetuntosi on nollassa, hän olettaa sinun pysyvän kanssaan ja tottelevan jokaisessa asiassa, Omia kiinnostuksen kohteita sinulla ei tule olla. Hän ei halua tasa-arvoista parisuhdetta, vaan tottelijan ja hyödykkeen.

Jos sanot harkitsevasi lopettavasi suhteen, hän luultavasti haukkuu sinut ja ilmoittaa että et koskaan tule saamaan ketään muuta, johtuen juuri niistä sinulle aroista asioista.

Mies taitaa itse olla sinuakin kovia kokeneempi kun egonsa on noin hajalla.

Viimeksi muokattu:
"Iskikö" hän sinut samalla lailla tuijotellen, kunnes vastasit katseeseen? Tää saattaa olla vain sinun kiusaamista, pääasia että sinä huomaat. Jos seuraisit häntä, kun ette ole yhdessä, niin tätä teatteria ei varmaan esiintyisikään. Huh, inhottavia miehiä on tosi paljon...

Ap. Et ole vahva ja ilmeiseti kärsit läheisriippuvuudesta. Tarinasi on outo. Aloitat sen kehumalla miestä mukavaksi ja huomaavaiseksi mutta tyrmäät hänet täysin muuten. Ei tuo käytös ole huomaavaista eikä mukavaa. ("Olen seurustellut muutaman vuoden mukavan ja huomaavaisen miehen kansssa,mutta nyt olen alkanut miettimään onko hän sittenkään niin mukava kun yrittää näytellä.")

Kukaan ei jaksa näytellä muutamaa vuotta, eli se on se miehen luonto jonka sinä näet. Miksi olet epätyydyttävässä suhteessa? Ai niin, minähän vastasinkin jo. Olet läheisriippuvainen.

Kuulostaa ihan exältäni eri jonkun asteen narsistilta. Saa muut puolelleen leikkimällä mukavaa ja fiksua, mutta sinut yrittää alistaa nollaamalla itsetuntoasi esim. kyyläämällä muita. Ei normaali terve ihminen riidellessä iske toisen arkoihin paikkoihin ja heikkouksiin, eikä varsinkaan nimittele, vaan pitäytyy asiassa. Kovia kokenut ihminen on manipuloijan mielestä helppo alistettava. Kun itsetuntosi on nollassa, hän olettaa sinun pysyvän kanssaan ja tottelevan jokaisessa asiassa, Omia kiinnostuksen kohteita sinulla ei tule olla. Hän ei halua tasa-arvoista parisuhdetta, vaan tottelijan ja hyödykkeen.

Jos sanot harkitsevasi lopettavasi suhteen, hän luultavasti haukkuu sinut ja ilmoittaa että et koskaan tule saamaan ketään muuta, johtuen juuri niistä sinulle aroista asioista.

Mies taitaa itse olla sinuakin kovia kokeneempi kun egonsa on noin hajalla.

Hitsi kun kuulostaa tutulta! Oma mieheni käyttäytyy aika lailla juuri noin, usein selvin päin ja varsinkin juovuksissa! Taidan olla itsekin läheisriippuvainen kun roikun tässä.

Viimeksi muokattu:
Hei, haluaisin kuulla lisää asiaa narsistin puolisona olleilta, millaisia ne piirteet oikeasti ovat?!
Katso: Support and advice for people who are in a relationship with a narcissist.
http://www.searchforbalance.org/Home/
Narcissistic Personality Disorder, Can a Narcissist Feel Genuine Happiness?, How to Cope with a Narcissist, Life with a Narcissist, How to Detach from a Narcissist

Stories - Narcissism, In a Relationship with a Narcissist, Living with a Narcissistic Husband - My Story, My Story of Living with a Narcissist - Warning to Other Victims, Married to a Narcissist for 20 years - Warning Signs for Other Victims, Husband's Strange Behavior - Am I Married to a Narcissist?, Is My Spouse Narcissistic?, The Behavior of a Narcissist, Narcissistic Spouse - Dealing with the Threats, How to Make the Marriage Work with a Severely Narcissistic Husband, Why Do We Stay in a Relationship with a Narcissist?, Suffering with a Narcissist - Advice, Why is it so Hard to Leave a Mental Abuser?

Ending the Relationship with a Narcissist, Narcissistic Boyfriend - How to End Mentally Abusive Relationship, Healing After a Narcissist, Memories of My Relationship with a Narcissist, Narcissistic Girlfriend - Why Do I Miss Her Even Though She Mistreated Me?

Signs of a Narcissistic Husband, Different Types of Narcissism - Recognizing the Signs, Divorcing A Narcissistic Wife - Narcissism in Women, My Narcissistic Ex is Still Trying to Abuse Me after Leaving Me and Our Children, Divorcing a Cheating Husband - Dealing with the Painful Emotions

Discussion Forum, Personal Experiences, Blog
The Positive Thought of the Day, About the Meaning of Life, Wonderful Life After a Narcissist, Why is a Narcissist Trying to Get You Back?

Mainittakoon että nimimerkki "N-vertainen" on sivuston myös hyväksi avuksi todennut ja kertoo kielen kääntyvän suomeksi ymmärrettävänä koneellisestikin.
http://www.searchforbalance.org/Home/cheating-infidelity-sitemap.html
Cheating and Narcissism - Sitemap

Viimeksi muokattu:
Hei, haluaisin kuulla lisää asiaa narsistin puolisona olleilta, millaisia ne piirteet oikeasti ovat?!

-Päällepäin todella mukava ja fiksu. Superkiva etenkin niille ihmisille, joista voi olla hänelle hyötyä. Haluaa ja onnistuukin yleensä saamaan ihmiset puolelleen.

-Suhteen alussa tekee kaikkensa että pitäisit häntä täydellisenä. Siinä vaiheessa vielä kumppanilleenkin mukava.

-Huomionkipeä. Haluaa loistaa älyllään ja ansioillaan. Kehuu muita, että saa heidät pitämään itsestään.

-Ei osaa/välitä huomioida eikä ymmärtää muiden tunteita. Esittää niin tekevänsä, mutta tämäkin johtuu siitä että haluaa vakuuttaa muut omasta mahtavuudestaan.

-Saadakseen tahtonsa läpi ja riitatilanteissa iskee toisen arkoihin ja heikkoihin kohtiin mitätöidäkseen toisen koko ihmisyyden. "Olet tollanen ja tollanen, miten sä voit kuvitella edes jotain tietäväsi". Ei koskaan myönnä olevansa väärässä, jos ei tilanne tosiaan ole se että hänen on aivan pakko.

-Antaa kumppaninsa ymmärtää olevansa ainoa joka hänestä välittää. Eksäni jaksoi tehdä selväksi kuinka esim. kaverini eivät oikeasti pitäneet minusta vaan puhuivat jatkuvasti pahaa ym ym.

-On mustasukkainen, mutta yleensä yrittää piilottaa sen ja aukoo päätään asian vierestä. "Jaska on kusipäähomo" "Miten sä voit jutella tollaselle luuserille" "Kylläpä sä näytät karseelta tänään" Antaa kumppaninsa ymmärtää, ettei ikimaailmassa saisi ketään muuta.

-Jankkaa kumppanilleen kuinka "taas tänään upea kaunis mahtava vastakkaisen sukupuolen edustaja oli kiinnostunut minusta mutta olen ah niin jalo ja reilu että en pettänyt sinua vaikka olisi ollut tsänssi paaaaljon sua hotimman ihmisen kanssa" Antaa pitkässä suhteessa ymmärtää että on kanssasi korkeintaan säälistä ja tottumuksesta vaikka hänelle olisi parempiakin jonoksi asti tarjolla. (Tosin jos paha paikka tulee ja narsisti pelkää jätetyksi tulemista, vannoo taas rakkauttaan ja on mukava jonkun aikaa)

-Ei kestä parisuhdetta, jossa hänen on huomioitava toinenkin osapuoli. Hän yrittää manipuloida ja nollata toista parhaansa mukaan koska haluaa kumppanin pysyvän hänen kanssaan, mutta todellakin vain varjona ja hyödykkeenä, ei tasa-arvoisena kumppanina.

En suosittele!

Viimeksi muokattu: