Liian väsynyt elämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eijaksaenääelämää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eijaksaenääelämää

Vieras
Mä en jaksa elää, en jaksa tätä p*skaa enää.. Mä en voi puhuu terapeutille tai sen paikan lääkäreille, ne vaan kirjottelee omiaan. En oo koskaan sanonut kenellekään aikovani vetää lääkkeitä yliannostusta, mut niin siellä vaan tiedoissa sellasta lukee ja kaikkee muutakin joka ei pidä paikkaansa. Kaikki sanoo vaan että älä välitä niistä mitä ne sinne kirjottaa. Saako lääkärit oikeesti kirjotella tietoihin skeidaa niin paljon ku lystää?!

Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin hypätä katolta? Kuolisko siinä ees(3-4kerroksinen kerrostalo) vai jäiskö ikuisesti vammautuneeks? :'(

Huoh! Saman kokeneena olin onnekas saadessani lopulta hyvän terapeutin. Se vaati minulta rohkeutta hypätä autettavan rooliin ja kuuntelemaan ohjeita, joita minulle annettiin. Lopulta sain palautetta, ettei paranemiseni olisi onnistunut ilman minun heittäytymistä auttajien käsiin.

Mä en jaksa elää, en jaksa tätä p*skaa enää.. Mä en voi puhuu terapeutille tai sen paikan lääkäreille, ne vaan kirjottelee omiaan. En oo koskaan sanonut kenellekään aikovani vetää lääkkeitä yliannostusta, mut niin siellä vaan tiedoissa sellasta lukee ja kaikkee muutakin joka ei pidä paikkaansa. Kaikki sanoo vaan että älä välitä niistä mitä ne sinne kirjottaa. Saako lääkärit oikeesti kirjotella tietoihin skeidaa niin paljon ku lystää?!

Onko mitään muuta vaihtoehtoa kuin hypätä katolta? Kuolisko siinä ees(3-4kerroksinen kerrostalo) vai jäiskö ikuisesti vammautuneeks? :'(

Mikäli epikriiseissä on mielestäsi vääriä tietoja, pyydä ne heti korjattavaksi. Sairauden kieltäminen on normaalia ja voihan diagnoosikin olla joskus väärä.

Katolta ei kannata hyppiä, siinä vain vammautuu. Samoin lääkkeillä tuppaa tulemaan vain huonoa jälkeä. Punakoison punaisia marjoja syömälläkin saa henkensä pois, mutta sekään ei kannata, koska voi jäädä vammautuneeksi. Eli ei kannata kokeilla tappaa itseään, vaan anna vaikka kiusataksesi heidän hoitaa sinua parhaimmaksi katsomallaan tavalla.

Itsensä tappamisen suunnittelu on typerää kuten myös moisen aiheen käyttäminen pelkkään huomion kerjäämiseen. Aika yllättävän moni käy "mä tapan"-itteni vaiheen joskus teininä läpi. Pääasiassahan se on pelkkää showta mutta taustalla voi myös olla itsesäälissä rypemisen tuloksena ankaraa omien "ongelmien" paisuttelua joka pahimmillaan voi tuntua ihan oikeasti pahalta mutta se kannattaa ottaa vaan henkisen kasvun oppituntina, vanhempana sitten osaa paremmin hahmottaa omien ongelmiensa mittasuhteita kun esim ei se elämä päättynytkään siihen teinisuhteeseen silloin nuorena.
Hävettää muuten vanhempana sitte ihan hemmetisti kun muistelee taakse päin.

Jos täysin vastoin odotuksiani meni ihan metsään spekulointini niin mitä nöyrimmät pahoitteluni. Itse vuosia kestäneestä masennuksesta kärsineenä en osaa kovinkaan hyviä vinkkejä antaa mutta sen voin sanoa että itsemurha on itsekäs ja typerä teko joka tuskin auttaa mihinkään vaan mitä todennäköisimmin aiheuttaa läheisissä suurta surua ja mahdollisesti jopa vakaviakin henkisiä ongelmia masennuksen ym muodossa.

...ja jos päätyy itsariin, niin huomioi sitten muut. Oikea kohde ei ole vastaantuleva rekka, juna tms. Mikäli itsarilla haluaa jotain muuttaa, pitää itsarin hoitaa "pahan aiheuttaja" pois päiväjärjestyksestä, samaan tapaan kuin Kamikazeilla jne.

Yhteistyössä