Liikaa leluja ? Onko muilla? Mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neito10
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neito10

Vieras
Hei Kaksplussalaiset!

Olen ihminen, joka ei voi sietää ns. ylimääräistä krääsää nurkissa. Vienkin aina omat käyttämättä jääneet vaatteet UFF:lle tai myyn superedullisesti kirppiksellä.

Lapseni täytti tänään yksi vuotta. Yllättävää sinänsä, niin lelujahan sieltä tuli lahjaksi *huoh*...

Sain kahdelta eri vieraalta kommenttia siitä, että meillä on kuulemma paljon leluja. Ja että jos on liikaa, niin siitä on HAITTAA lapselle.

Lapsen kaikki lelut mahtuu tuohon muoviseen lelukoriin ,joka on lattialla.

Onko muille tullut kommentteja lelujen paljoudesta? En haluaisi kerryttää liikaa, mutta toisaalta ei meillä mielestäni ole liikaa leluja ! (Mitä olen muilla nähnyt olevan.) Pitäisiköhän noitakin viedä jonnekin kierrätyskeskukseen..... :?

meidän 3 ja 4 vuotiailla on 2 muovilaatikkoa brio ratoja, 4 laatikkoa duploja+ muita leluja ja kirjoja ja kohta on pojan synttärit ja saa lahjaksi 2 muovilaatikollista pikkulegoja.....joten 1 lelukori leluja ei todellakaan ole paljon :)

Okei... kummastutti vaan nuo kommentit muutamalta. No näyttihän se varmaan siltä, että tyttö hukuu leluhinsa kun kaikki oli sikin sokin lattialla. Seuraaville synttäreille pitää muistaa vinkata,että jos jokin lahja niin sitten esim. astioita :D

Meillä kans toiset isovanhemmat valittaa että leluja on liikaa. Ja sitte ne ite ostaa sitä pahinta krääsää, ostaisivat ees jotain laadukasta niinku legoja tms. Lapsen synttäreille saattavat tuoda 5 pakettia, jouluna noin 10/lapsi jne toki osa noista on vaatteita ja kirjoja.
Toisetkin isovanhemmat valittelee lelujen määrää mutyeivät onneksi itse osta juurikaan leluja sitten.

Juu, mutta siis kasvatusoppaissa lukee että alle kolmevuotiaat niitä leluja tarviitsee leikkinsä tueksi kun mielikuvitus ei oo vielä kovin kehittynyttä. Sen sijaan isommat lapset pitäis opettaa tulemaan toimeen vähemmillä leluilla, keksivät kyllä leikkejä kepeillä ja kivillä jne ja se just olis tärkeää luovuuden kehittymiseksi.

mitäs se vieraille kuuluupaljonko leluja on. jos ei teitä itseä ahdista lelujen määrä niin anna moisten arvostelujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Yhteistyössä