Liikaa seksiä?

  • Viestiketjun aloittaja n27
  • Ensimmäinen viesti
n27
Toivoisin neuvoja tilanteeseeni, jossa poikakaverini mielestä haluan liikaa seksiä. Ollaan oltu kolme kuukautta yhdessä ja tämä on ollut parasta aikaa. Nyt sitten aloin ihmettelemään, miksei enää tavata joka päivä ja jokin painoi mieltä. Juteltiin ja hän sanoi, ettei halua seksiä niin usein, että olisi joskus kiva vaikka vaan katsoa telkkaria sohvalla. Mä ymmärrän, jos on oltu kauemmin yhdessä tai asutaan yhdessä, mutta ainakaan mä en voi sille mitään, että se parituntinen, mitä me nähdään (ei edes joka päivä ja tietysti tulee taukoa kun on menkat tai on muuta menoa), saa mut himoitsemaan sitä kaikista läheisintä asiaa. Poikakaveri sanoi suoraan, ettei hänelle seksi ole ainakaan tärkeä osa parisuhdetta vaan jonkinlainen lisä, kunhan ei liian usein. Ei mun mielestä oo liikaa, jos vähintään pari kolme kertaa viikossa haluaa, kun on just rakastunut. Ja olis joskus ihanaa vaikka makoilla ja suudella, vaikkei loppuun mentäisikään, mutta nyt poikakaveri jotenkin ""pelkää"" mun lähestymistä, kun mä oon yleensä ollut se joka tekee aloitteen. Mulle seksi rakkaan kanssa on ihana rentoutumiskeino ja jaksaa taas olla pakollisen ajan erossa. Ja kerroin, että olis ihanaa jos hän joskus ottais mut villisti, mutta se ei sovi hänen ajatusmaailmaansa. Voiko tää onnistua? Kaikki muut asiat on loistavasti enkä halua edes kuvitella ketään muuta miestä.
 
m35
Kolme kuukautta yhdessä ja nyt jo seksiä. Ja vielä kolme kertaa viikossa vähintään. Mihin maailma on mennyt? Ei ihme, että kaveri alkaa kypsymään. Hänelle riittäisi joka toinen viikko tai kerran kuussa. Eihän sitä nyt kukaan jaksa aina seksitellä.
 
n26
Kuulostaa että seksi on sulle pakkomielle. Ehkä poikaystävä kaipaa enemmän keskustelua. Aikanne kun vain naitte, niin huomaat että et ole puhunut mit''n hänen kanssaan pitkään aikaan. Ja silloinhan poikaystävällä ei ole tyttöystävää, hänellä on vain ilmainen huora, jonka kanssa on seksiä kyllä, mutta ei henkistä suhdetta.

Kolme kuukautta on sellainen aika, että ei siinä ehdi tuntee toista vielä kunnolla. Jos minä olisin poikaystäväsi sijassa, niin alkaisin jo ihmettlemään oletko täysin ilman aivoja heittäytynyt suhteeseenne. Pieni saavuttamattomuus on miehelle herkkua, jos olet liian helppo ja heittäytyväinen, alkaa mies puhua juuri tuollaista kaikkea. Ei hän varmaan mikään lahna ole luonteeltaan, ei vain oikein pääse kukoistamaan kanssasi.
 
Jakke
3kk jälkeen 2-3 kertaa päivässäkin ei varmaan riitä. Ihan normaalia käytöstä sulta, ihmettelen vain kundikaverisi suhtautumista. Jos ei tossa vaiheessa ton enempää kiinnosta , niin miten sitten myöhemmin?

Oletko itse aina se , joka tekee aloitteen? Odota kunnes poikakaverisi itse haluaa, jos joudut odottamaan liian kauan, kannaattaa miettiä oletteko fyysisesti toisillenne sopivia.

Kysysmys on kuitenkin vain seksistä, parisuhteeseen kuuluu paljon muutakin.
 
nainen
Vuosi sitten tapasin miehen, seksi mielestäni hänen kanssaan parasta, kuin kenenkään kanssa aikaisemmin. Tästä johtuen halusin usein. Mies jätti minut toisen takia, sellaisen jonka kanssa oli vähemmän seksiä ja enemmän keskustelua. Sanoi meillä olevan vain panosuhde. Jäin miettimään mitä yksi kirjoittaja kertoi......siitä miten seksiä harrastaessa on se kaikesta muusta pois. Ikävä kyllä on miehiä jotka ajattelee näin. Itse pidän seksiä tärkeänä ja läheisyyttä antavana, siksi en ymmärtänytkään, koska itse olin antanut kaiken ja kuvitellut enemmän suhteestamme, niin miehen mielestä meillä oli vain ""panosuhde"". Arvatkaa loukkasiko.

Et mielestäni vaadi liikaa seksiä, aivan normaalia. Ehkä ette vain ole toisillenne sopivia, niinkuin emme mekään. Toivottavasti löydämme itsellemme sopivammat parit?
 
n27
Hyviä mielipiteitä, antoi ajattelemisen aihetta. Tottahan toki me ollaan keskusteltu, eikä tietenkään heti menty sänkyyn, siinä oli treffejä, sähköposteja ja maratonpuheluita, joten toinen on kyllä tullut tutuksi aika hyvin. Nyt vaan poikakaverin työn takia me nähdään niin vähän, että mua alkaa heti himottamaan kun hän tulee mun luokse. Jutellaanhan me silloinkin ja usein seksin jälkeenkin. Se on vaan niin hieno tunne, kun rakastaa ja tuntee toisen sillä tavoin, ette voisi läheisemmin enää olla. Ja exältä en saanut vuosiin edes halausta, joten ehkä mulla on vastareaktio sille nyt, kun tämä ihminen on täysin päinvastainen, romanttinen ja hellä. Ihana ihminen, jota vaan haluaa. Ei tarvi usein kuin ajatella, ja haluttaa ja suudelma viekin jo sitten koko kropan mennessään, mulle ihan uusi asia. Mä oon ihan päästä varpaisiin rakastunut.
 
Hmm
Jotain omituista... ois minusta aika loukkaavaa ellei mies haluaisi kun teen aloitteen tai vielä enemmän jos haluaisi sen sijaan katsoa telkkaa!! Minä en vaan ehdi useinkaan sitä tehdä kun mies on koko ajan valmis ja olen sanonutkin hänelle, että haluaisin joskus ehtiä tekemään aloitteen. Ehkä teillä sama juttu. Ehdotan myös että odotat ja kärvistelet joskus ja katsot miten kauan kestää.

Me ollaan jo 40+ vee, tavattiin puoli vuotta sitten. Tapaamme 2-3 kertaa viikossa (asumme eri paikkakunnilla) ja joka kerta olemme lähes koko tapaamisen ajan ilman vaatteita. Enkka taitaa olla, että vaatteet on pysyneet 5 minuuttia päällä, se oli oikein kokeilu kauanko kestetään.

Illan ja aamun välillä rakastellaan 3-5 kertaa. Päälle puetaan sitten vasta kun pitää lähteä.

 
sama vene
Minulla oli täsmälleen samanlainen suhde. Halusin miestä kokoajan, kiihotti pelkkä ajatus hänestä. Olin todella rakastunut mieheen. Hän kyllästyi pikkuhiljaa minuun ja seksin vonkaamiseen. Minulle läheisyys ja kosketus on tärkeää, eksä kun sitä ei aikoinaan antanut, ja tässä suhteessa luulin jo päässeeni taivaaseen...

Minun jälkeen hän sitoutui naiseen joka ei pidä seksistä, hänelle riittää kaunis ja edustava koti, komeat puitteet.
Jälkeenpäin kuulin mieheltä että eipä hän olisi arvannut että tässä näin käy, nainen lahnailee alvariinsa. Mutta on toki oikein edustavan näköinen emäntä.

Nyt se mies sitten juoksee vieraissa... että silleen...

 
N 37
Ei todellakaan liikaa! Vasta kolme kuukautta yhdessä ja muutama kerta viikossa jo liikaa! Kyllä minulle tuossa vaiheessa sama määrä päivässä olisi sopivampi. Mutta me ihmiset kun olemme erilaisia.. poikaystävällesi lienee sitten riittää vähempikin. Jos muuten menee hyvin ja pärjäät vähemmällä seksin määrällä niin ei sen takia kannata hyvää suhdetta lopettaa.
 
Nainen
Jotenkin tunnut seksiriippuvaiselta vaikka tuo määrä ei kovin paljon ole. Empatiataitoja sinulla ei ainakaan ole kun et osaa lainkaan kuunnella mitä toinen haluaa.
Olet varsinainen painostaja, jotenkin epämiellyttävältä kuulostava ihminen ja korvaat tällä ihmissuhteella exän kanssa menetettyä aikaa.
Suhteenne ei kauan kestä, jos olette noin erilaisia.
 
m25½
Mielestäni 3 kertaa viikossa ei todellakaan ole liikaa. Kun toista rakastaa ja himoitsee on mainitsemasi 3 kertaa viikossa jopa vähän. Itselläni on samantyyppinen tilanne. Tosin meillä seurusteluaikaa on kertynyt vajaa kaksi vuotta ja yhteinen asunto (ja tietysti se että olen mies :). Seksiä meillä on aina ollut keskimäärin 1-2 kertaa viikossa. Nykyisin vieläkin vähemmän. Minä teen aloitteista noin 99/100:sta. Mikäli en tekisi aloitteita, seksiä olisi ehkä kerran parissa viikossa. Itse kaipaan suhteelta paljon läheisyyttä, rakkautta ja rakastelua. Puhuttu on ja molemmat nauttivat seksistä valtavasti mutta ilmeisesti halut ei vaan kohtaa. Seksin vähäisyys parisuhteessa on todella harmillista, kun rakastaan haluaisi lähes joka hetki :( Myös meillä muut asiat luistaa enemmän kuin hyvin, enkä ketään toista naista hänen tilalleen haluaisi. Tsemppiä teille (n27) ja toivotaan, että kevät tuo kaivattua vipinää :)
 
Lilli
Ehkä teillä todellakin on erilaiset libidot, mutta on myös mahdollista, että mies ei ole rakastunut sinuun ja uutuudenviehätys on kadonnut.

Jos nainen on miehelle pelkkä pano, niin hän kyllästyy kyllä melko nopesti.

Nykyisen mieheni kanssa seksiä harrastettiin seurustelun ensimmäiset 9 kk päivittäin, useimmiten monta kertaa. Kaiken tämän sekstailun lomassa jäi kyllä runsaasti aikaa syvällisille keskusteluillekin.
 
:)
itse elän kaukosuhteessa vielä hetken ja olemme nähneet toisiamme 1-2 kertaa kuussa. Parhaimmillaan olemme harrastaneet seksiä 5-7 kertaa päivässä kun olemme tavanneet. Nyt mies on alkanut vihjailemaan, että minulla on vaan seksi mielessä. Muutamme kohta yhteen ja mies ilmoitti ettei sitten joka päivä heru. :( Itselleni seksi on tärkeä osa parisuhdetta ja pelottaakin, että asiasta tulee vielä ongelma. Jos edes kerran päivässä saisi, niin olisin tyytyväinen. Ehkä minusta on tullut orgasmi riippuvainen, kun kukaan muu mies ei ole aijemmin minulle pystynyt tyydytystä tuottamaan.

Miehen ei tarvitse kuin suudella tai koskettaa, niin olen heti valmis. Pitää ilmeisesti tehdä kosketus/suutelu kielto, että voin elää miehen kanssa :p
 
nainen 30+
Ihmettelen POIKAKAVERIASI!!

Eikös tuo nyt ole pidemmässäkin suhteessa normaalia harrastaa seksiä esim. 2 kertaa viikossa!!

Ainahan tuoreessa suhteessa harrastetaan enemmän seksiä. Eikös vanha sanontakin ole, jos laittaa kiven pulloon joka kerta kun rakastelee ensimmäisten 2 vuoden aikana. ja sen jälkeen ottaa kiven pois joska rakastelukerta, pullosta ei kivet koskaan lopu.

Teidän libidonne ovat aivan toivottoman erilaiset!!!

Sanoisin, että olet niin keskiverto, kuin olla ja taitaa. Poikakaverisi taas on todella haluton nuoreksi mieheksi.

Miltei sanoisin, että jos mies on ""haluton"" jo 3kk seurustelun jälkeen. Tilanne on täysin toivoton.
 
n27
No niin, jatkanpa tilanteestani. Asioista juteltiin perin pohjin ja mies sanoi, että hänelle seksi ja rakkaus ovat eri asioita ja että hänelle kerran kahdessa viikossa olisi sopivaa, siis enintään. Aluksi hän kuitenkin harrasti sitä, kuulemma koska minä halusin niin kovasti. Itkien kysyin, miksei voinut silloin mainita asiasta, mutta teki sen vaan minua miellyttääkseen. Hänellä oli pari aikaisempaa suhdetta ja kun kyselin niissä seksin määrää, niin kuulemma minun kanssani sitä oli parissa viikossa yhtä paljon kuin exien kanssa parissa vuodessa. Uskomatonta. Minulle seki ja rakkaus kuuluu yhteen, koska yhdenillanjuttuja en halua, niitäkin muutamat kokeillut, enkä saanut mitään. Itse kaipaan rakastelua, saan siitä enemmän henkistä tyydytystä, vaikka tietysti fyysinenkin nautinto tulee samalla. Tämän jälkeen mies ei enää vastaa edes puhelimeen, joten aika uskomattomiin syihin päättyi tarinamme. Ja molemmat exät pettivät häntä, miksiköhän...
 
Mirre
Ap:lle

En usko että poikakaverisi puhui totta edellisten suhteidensa seksimäärästä! Ei vain kehdannut kertoa että edellistenkin kanssa tyssäsi suhde seksiin.

Kyllä normaalisti alle 40-vuotiaiden suhteeseen kuuluu seksi joka päivä, jollei kaksikin kertaa.

Olen jo 58-vuotias nainen ja nautin seksistä vähintään kerran viikossa, nuorena harrastimme seksiä mieheni kanssa joka päivä.

Etsi itsellesi normaali mies ja unohda se edellinen, ei ollut sinun arvoisesi. Ehkä hän oli homo, heistähän jotkut yrittävät olla naisenkin kanssa kun eivät uskalla tulla kaapista ulos, mutta eivät oikein ole tosissaan seksistä naisen kanssa kiinnostuneita.

Oli sinun onnesi että suhteenne päättyi näin pian, ennenkuin kiinnyit häneen enemmän.
 
Siiri
Kaikki sympatiat sinulle, mies ei ollut rehellinen alun alkaenkaan. Joten parempi, että loppui koko suhde.

Minä olen jo 55 v., uudessa suhteessa ja meillä on seksiä vaihtelevasti mielen mukaan, mutta keskimäärin lähes joka päivä.
Miksi ei olisi? Se on ilmaista nautintoa, terveellistä, hyväksi sekä fysiikalle että psyykelle, lisää läheisyyttä ja yhteenkuuluvuutta pysyvässä suhteessa.

Noin passiivisessa nuoressa miehessä on oikeasti jotain vikaa seksin alueella, joko joku traumaattinen kokemus takana tai sitten suuntautuminen toisaalle kuin naisiin tai normaaliin seksiin.

Löydät vielä itsellesi sopivamman, hyvää kevättä sinulle!

 
?
""En usko että poikakaverisi puhui totta edellisten suhteidensa seksimäärästä! Ei vain kehdannut kertoa että edellistenkin kanssa tyssäsi suhde seksiin.""

Siis tämähän nimenomaan on uskottavaa, kun mies kerran on niin haluton. Ja exätkin pettivät. Ja sen voi aika helposti päätellä että suhteet loppuivat mm. seksin vähyyteen, tuskin mies sitä yritti salata...
 
milla
Jos nyt yleensäkään voi määritellä mistään asiasta normaalia, puhutaan vaikka keskimääräisistä kerroista niin kyllä suhteen alussa kai harrastetaan seksiä enemmän kuin kerran viikossa, itse olen (valitettavasti vaiko onnekseni) seurustellut muutamankin eri miehen kanssa ja kyllä ensimmäinen vuosikin voi olla aika vilkasta aikaa seksin suhteen, riippuu tietenkin persoonasta. Mutta yhtyisin tuohon edelliseen mielipiteeseen, että miehen suhteet ovat saattaneet aikaisemminkin kaatua tähän, ja nyt on päättänyt alussa heti ilmoittaa, että nainen vaatii liikaa niin ollaan ainakin ilmoitettu lähtökohdat. Itse ei kyllä ole tullut kohdalle miestä joka näin päin asiastavalittaisi...
 
perttuli
Olen elänyt nykyisessä parisuhteessa vähän yli 20 vuotta. Ensimmäiset muutama kuukausi seksiä oli paljon, sen jälkeen vähän. Enimmillään ehkä 4-5 kertaa kuukaudessa, mutta pääsääntöisesti 1-2 kertaa.

Minä olisin halunnut useammin, tämä rytmi on lähinnä puolisoni libidoon sopiva. Olen kuitenkin tähän sopeutunut.

Eroa ei ole tullut, eikä näillä näkymin ole tulossakaan. Sitä vastoin edeltäjäni kanssa puolisollani tökki, he ehtivät asua yhdessä vain vuoden.

Eli ei pidä vetää vääriä johtopäätöksiä, tai yleistää, tässäkään asiassa.
 
N37
Tunnistan itseäni AP:n käytöksestä. Tajusin itse jälkikäteen, että paikkasin seksillä itsetuntoani. Jollakin oudolla tavalla minulle tuotti mielihyvää se, jos poikaystävä jaksoi purkautua sisääni 3-5 kertaa päivän aikana. Sellaisten päivien jälkeen hän oli aivan poikki ja ""karkasi"" vaivihkaa seuraavana päivänä kaljoille kavereiden kanssa tms välttyäkseen siltä, että olen taas hänen vehkeessään kiinni. Onneksi tajusin itse, että läheisyyttä, hellyyttä ja hyväksytyksi tuntemista voi olla ilman seksiäkin.

Minusta AP:n tapauksessa poikaystävällä on kyllä jokin ongelma, koska normaalisti alle 40-vuotias terve mies haluaa seksiä vähintään 3 kertaa viikossa. Oman kokemukseni mukaan alle 30-vuotias mies haluaa usein tuoreessa suhteessa seksiä vähintään kerran päivässä. Painaako jokin henkisellä puolella häntä tässä asiassa? Eikö hän halua olla ""eläimellinen"" ja himojensa vietävänä vai onko hänellä todella hyvin heikko libido?

Jos hän ei kerta kaikkiaan halua seksiä, vaan kammoksuu sitä, niin aika vaikealtahan se tuntuu, että suhteenne voisi jatkua. Eihän seksin vähäisessä määrässä mitään vikaa ole, mutta jos parisuhteessa osapuolten seksimäärä on kovin erilainen, niin pidemmän päälle suhde voi johtaa pettämiseen.
 
Kalle
Kuulun myös näihin 50+ -kerholaisiin, jotka avoimesti nauttivat seksistä. Olen myös sitä mieltä, että kyllä tuossa vaiheessa suhdetta 2-3 kertaa/vk seksiä on aika vähän. Pelkäämpä, että libidonne ovat kovin erilaiset ja että siitä taitaa myöhemmin seurata enemmän ongelmia. Voi myös olla, että kaverisi on biseksuaali. Teillä on nyt vakavan ja avoimen keskustelun paikka, siksi tärkeästä ja keskeisestä parisuhdeasiasta on kyse. Parisuhteessa on tietysti seksin lisäksi paljon muitakin tärkeitä asioita/alueita. Viimekädessä kyse on siitä miten ne arvotat. Tällä palstalla käytiin muuten vastaava keskustelu joskus kevättalvella... olisiko aloittaja ollut nimimerkki Ville.
 

Yhteistyössä