Liikkeet?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv23+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv23+0

Vieras
Nyt on jo useamman päivän ollut ettei ole tuntunut kunnolla liikkeitä. Aiemmin tuntui illalla aina melkoinen myllerrys, mutta nyt tosiaan jo kolmatta päivää tosi vaisua. Eilen illalla muutama tosi hento liike tuntui ja ei mitään vaikka oikein ravistelin masua.
Eikä tänäänkään oo tuntunut. Mulla on istukka etuseinässä, mutta ihmetten kun liikkeet tuntui aiemmin niin selvästi ja nyt sitten ei juuri tunnu mitään.
Pitääkö huolestua? Miten muilla??

Vauva voi pitää lepopäiviä tai on vaihtanut asentonsa niin, ettei liikkeet tunnu kovin selvästi.
Ei kannata liikaa kyttäillä niitä liikkeitä, saat vaan hermoromahduksen:)

Ota lasillinen suht makeaa mehua ja käy siihen asentoon missä vauva yleensä eniten liikkuu ja missä liikkeet tuntuvat parhaiten ja kuullostele tunti, jos ei tunnu, kuulostele toinen.

Kyllä se siellä hyvin voi!!:)

Mulla liikkeet alko tuntua jo rv 15 ja näkyä päälle päin rv 18. Nyt rv 34+0 ja mieletön myllerrys on tälläkin hetkellä mahassa. Ei pidä todellakaan huolestua hiljaisista päivistä varsinkaan kun viikkojakaan ei ole vielä tuon enempää. Mulla oli kanssa ennen rv 30 monenkin päivän taukoja että en tuntenu yhtään liikkeitä ja huolestuin tietenkin ihan mielettömästi. Vauveli on kuitenkin siinä vaiheessa vielä niin pieni että vapaata liikkumistilaa on masussa niin paljon, että kaikkia liikkeitä ei tunne mitenkään. Muistan kun kerran neuvolassakin melkein väänsin itkua kun en ollut tuntenut liikkeitä moneen päivään ja kätilö kun tutki masua niin hän sanoi että silläkin hetkellä oli melkoinen jumppaus vauvalla menossa, itse en vain sitä tuntenut.

Varsinaista liikkeiden laskentaakaan ei välttämättä ole tarpeen tehdä vielä. Suositusten mukaan liikkeitä aletaan laskea vasta rv 30 jälkeen. Syy juuri tuo että vaikka vauva liikkuukin niin äiti ei välttämättä havaitse liikkeitä ja sitten tulee vain turhaa stressiä.

Kyllä vauvasi voi ihan hyvin! Älä turhaa murehdi! Ja jos sinua huolestuttaa kovin paljon, niin ainakin oma kätilöni on sanonut alusta asti, että jos vauvan hyvinvointi huolettaa, niin milloin vain voin soittaa hänelle ja hän ottaa minut ylimääräisellä ajalla jo samana päivänä vastaan neuvolassa ja kuuntelemme vauvan sydänääniä.

Ei hätää! Minulla myös etuistukka ja olen käynyt jopa polilla tarkistuttamassa sykkeitä kun aina välillä ei tunnu mitään...varsinkaan silloin kun vauva on pää ylöspäin. Suosittelevat kyljellään makaamista jotta parhaiten tunnet liikkeet tai kuten minulla toimii parhaiten ihan selällään makuu ja johan rupeaa tuntumaan. Juo nopeasti lasillinen oikein kylmää vettä (tai siis vaikka maitoa, ihan mikä maistuu) ja asetu lepoasentoon niin johan rupeaa heilumaan. Rv:ja sinulla vielä sen verran vähän että liikkeet voivat muutenkin olla vaikeasti havaittavissa etenkin etuistukalla. Ja täällä myös niitä lepopäiviä löytyy vauvalta.

mulla käy usein niin , kun rupeen oikein niittä kyttäämään, ni ei tapahdu mitään.Pienikin liike on merkki siit ett vauva voi hyvin.Kun itse rentoudut, ni kyl ne liikkeet sielt taas essin tulee.

Yhteistyössä