Hae Anna.fi-sivustolta

Liikkeitä ei tunnu, koska huolestua rv 19+3

Viestiketju osiossa 'Odotusaika' , käynnistäjänä Sini-76, 22.08.2007.

1. Sini-76 Vierailija

Odotan toista lasta ja en ole tuntenut liikkeitä kun pari kertaa ihan pieninä muljahduksina. Tästä edellisestä kerrasta on vajaa viikko aikaa. Istukka on etuseinämässä ja edellisestä neuvolasta on parisen viikkoa aikaa.

Esikoisen kanssa tunsin tässä vaiheessa jo liikkeitä ihan reippaasti, tosin istukka oli takaseinämässä. Rasvaa ei mahan päällä ole normaalia enempää, joten onko syytä huoleen?

2. Mii83 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mä olin 100% varma liikkeistä tällä tokalle kertaa joskus rv 22 jälkeen. Mulla istukka kyllä takana, joten se ei vaimentanut. Syyksi "selvisi" että pikkuinenkin tykkäsi olla taaksepäin. Eli pieni oli syvällä ja potki taaksepäin. Näin ollen liikkeitä ei oikeastaan tuntunut. Vasta rv 30 alkoi tuntumaan kunnolla, tosin eipä noi vieläkään (rv36) ole häiritseviä, ainakaan yöunia ei haittaa. Esikoisesta oli varma liikkeistä rv 18+.

Myös ystäväni tunsi toisella kerralla liikkeet myöhemmin, joskus rv 23 jälkeen, hänellä tosin taisi olla istukka tossa edessä.

Kyllä ne liikkeet sieltä vielä tuntuvat... :eek:)

3. --- Vierailija

ei mitään syytä huoleen!etuistukka voi vaimentaa liikkeitä todella paljon.

4. Ei huolta Vierailija

Juu, ei kannata huolestua. Mulla kanssa toinen raskaus ja nyt etuistukka. Selvästi tunsin potkut vasta joskus 22 viikon kohdalla, jos olis ollut eka raskaus enkä olis tiennyt mitä odottaa, niin olisin varmasti tajunnut potkuiksi vasta lähempänä kolmeakymmentä viikkoa. Olenkin sanonut, että nyt ymmärrän paremmin juttuja ihmisistä jotka ovat saaneet tietää olevansa raskaana vasta raskauden loppuaikoina, ennen en ymmärtänyt miten niin voi käydä.
    Mutta sitten kun kolmekymmentä tuli täyteen, niin meillä alettiinkin muljahdella oikein urakalla. Pikkuinen ei niinkään potki, vaan kääntyilee/vääntyilee ahkerasti mikä tuntuu välillä uskomattoman keljulta... =)
    Nyt 34 viikkoa lasissa, joten eipä tässä enää kauaa tarvi odotellakaan.
    Hyviä jatkoja odotuksellesi!

5. olen ensiodottaja, enkä minäkään tunne mitään liikkeitä vielä...toisaalta en tiedä miltä pitäisi tuntua. Enkä ole miettinyt asiaa lainkaan ennenkuin luin tämän keskustelun täältä..Mutta nyt rupesin miettimään asiaa:)

6. Minäkin tunsin nyt ekassa raskaudessani varmasti liikkeet vasta joskus rv 22, joten ei kannata huolestua. Minä ainakin tunsin alkuun sellaista pientä kuplintaa, ja pikku hiljaa ne voimistuivat niin, ettei asiasta enää voinut erhetyä. Nyt viikkoja kasassa 28, ja vauva potkii välillä niin, että liikkeet näkyvät selvästi ulospäinkin :)

Minulle ainakin sanottiin neuvolassa, että esikoistaan odottava voi hyvin tuntea liikkeet vasta kun viikkoja on kasassa reilusti yli 20, joten älä turhaa huolestu tai mieti asiaa!

7. edelliselle myös Vierailija

Mulle ainakin ekaa lasta odottaessa toitotettiin joka suunnasta, että ei ensiodottaja VOI tuntea liikkeitä ennen kuin joskus viikon 20 jälkeen. Tunsin silloin jo n. vkolla 17, ei ollut mitään epäselvyyttä. Nyt tokaa odottaessa liikkeitä alkoi tuntua kunnolla vasta myöhemmin, vaikka molemmilla kerroilla istukka on ollut takana.

Lienee siis tosi yksilöllistä, ja ilmeisesti etupuolella oleva istukka todellakin vaimentaa paljon. Jos on kova huoli, ehkä voisi pyytää ylimääräisen neuvolakäynnin sydänäänten kuuntelemiseksi - jos seuraavaan käyntiin on pitkä aika?

8. vierailija Vierailija

Minullakaan ei tunnu vielä kunnolla liikkeitä rv19. Tänään töitten jälkeen bussissa tosin tuntui kuin olisi joku tökännyt tökännyt hennosti sormella nivusta kohti alas sivulle.. Tuntui siis semmoiselta tökkäykseltä. Mikäli ei ollut kuvitelmaa vaan niin pari pikku potkua ne kai oli. Mutta jos oli niin voi kun onkin vaikea erottaa! :D Oikeasti odottaa että potkasee niin ettei tarvitse arvailla!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri