Hae Anna.fi-sivustolta

Liitutaulumaali

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Erika, 09.09.2005.

1. Erika Vierailija

Kokemuksia liitutaulumaalista?

Itse haluaisin maalin olevan harmaa, yllätyin kuin värikaupasta löytyi vain mustaa ja vihreätä ???

Mielestäni sisustuslehdissä on kyllä käytetty eri värejä, eikös ?

2. AnnU Vierailija

Mahdatko sekoittaa magneettimaalin ja liitutaulumaalin? Magneettimaalin päälle voi nimittäin maalta jollakin muulla värillä ja magneettipinta pysyy... Liitutaulumaalista en ole kyllä kuullut olevan muita sävyjä kuin nuo. Senhän pitää olla aika tumma että liitu näkyy pinnassa...

Mutta voin hvinkin olla väärässä :)

3. Vera Vierailija

Tein juuri alkuviikosta liitutaulun keittiöön. Pohjan tein 4mm vanerista, johon porasin reiät kiinnitystä varten valmiiksi. Liitutaulumaalin purkissa kehotettiin maalaamaan pinta ensin pohjamaalilla, mutta itse en tätä käyttänyt ja liitumaali tarttui ihan hyvin vanerin pintaan. Vesiliukoiselle maalille sopiva pensseli ja eikun maalaamaan. :)

Väreinä todellakin löytyi vain musta ja vihreä, mutta kuten edellinen kirjoitti tulee pinnan olla tumma, jotta liitu näkyy. Muistelisin kuitenkin Benettonilla olevan myös liitutaulumaaleja ja useammassa värissä...

Itse jäin pohtimaan tulisiko taulu kuitenkin myös maalata magneettimaalilla...kivahan siihen olisi omatekoisilla magneeteilla ripustaa valokuvia, kortteja jne.

4. elikkä Vierailija

Tarkoitatko että liitutaulumaalin päälle maalaa mangneettimaalilla niin voi käyttää sekä että?
    Olis kätevä!

5. Jokunen Vierailija

Eikun just toisinpäin. Alle magneettimaali ja päälle liitutaulumaali. Muutenhan se liitutaulumaali menee ihan hukkaan siellä alla.

6. satu Vierailija

Kertoisitteko, mistä liitu- ja magneettitaulumaaleja saa ostaa ja minkähintaisia ne ovat?

7. Vera Vierailija

Löytyy tavallisista rautakaupoista missä maaleja myydään (Bauhaus, K-rauta, Starkki jne.) Tikkurilan liitutaulumaali maksoi Bauhausilla 29 € / purkki ja magneetti 39 e / purkki, joten ei ihan ilmaista....itselläkin jäi magneetti hankkimatta ja tyydyin pelkkään liitutaulumaaliin. Voihan sitä sitten myöhemmin maalata uudelleen, jos on tarvis :)

8. Jokunen Vierailija

Liitutaulumaalista oli tarjous jossain liikkeessa (kun vielä muistaisi mikä se oli...) 24e/purkki. Vasta tällä tai viime viikolla tipahti mainos postiluukusta ja se oli joku ihan ""tavallinen"" liike, joka varmaan jokaiselta paikkakunnalta löytyy kun kerran tännekin tuppukylään mainoksia jakelivat :) Pitääpä kaivella kotona vielä, jos vaikka löytäisin sen mainoksen.

9. Sissy Vierailija

Magneettimaalit on semmosia, että niihin ei oikein hyvin magneetit tartu. Laatuerojakin on.

10. piitu Vierailija

maalasin suuren liitutaulun poikiemme huoneeseen tavallisella matta lateksilla.hyvin on toiminut jo kohta vuoden .täytyy sanoa ettemme pyyhi sitä usein märällä,kostea mikrokuituliina on hyvä puhdistukseen.välillä sitten märemmällä ja perusteellisemmin...ja värejä löytyy!!!!meillä seinä on suklaanruskea.

11. Lennu Vierailija

Olen juuri tekemässä yhdestä seinästä magneetti/liitutaulua.
    Magneettimaali on syytä vetää jopa kolmeen kertaan ja sen jälkeen liitutaulumaali päälle.Näin taataan
    magneettien pysyvyys .

12. minä Vierailija

13. pale Vierailija

mihin kaikkiin materiaaleihin liitutaulumaalia voi käyttää? tikkurilan sivuilla ei lukenut mitään.
    voiko liitutaulumaalia käyttää muuhun kuin esim. vanerilevyyn? toimiiko se vaikka pellillä??

14. Mademoiselle Vierailija

Maalattiin kesällä 70-luvun talomme melamiinipintaiset vaatekaapin ovet liitutaulumaalilla, eikä edes rikottu niiden pintaa ja hyvä tuli. Tuplakerros ja peitto oli ihan hyvä.

15. Itse olen myös aikonut tehdä liitutaulun.. Biltemasta löytyy n. 10 eurolla 300ml maalitörppö :)

16. Minä Vierailija

Paljonkohan maalia menee 2mx2m alueelle? Katselin just Pientä pintaremonttia ja innostuin ideasta maalata makkarin kaapin ovet liitutaulumaalilla. Saapahan tulevat kersat sitten piirrellä kaapin oviin. :)

17. Kazi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    suurimmista prismoistakin löytyy kumpaakin maalia eri kokoisia purkkeja..

18. vierailija Vierailija

Horoskooppimerkkien yhteensopivuus – testaa, ovatko tähdet rakkautenne puolella!

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri