Hae Anna.fi-sivustolta

Liity kirkkoon !

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä ,,,,,,,,,,,,,,,, 15.08.2005.

1. ,,,,,,,,,,,,,,, Vierailija

Tee järkevä ratkaisu ja tiedä, että rahasi menevät hyvään tarkoitukseen. Liity kirkkoon. Se onnistuu helposti paikkakuntasi kirkkoherranvirastossa.

Kirkko ei ole pelkästään yhtäkuin sunnuntainen Jumalanpalvelus. Kirkko on mm. nuorisotyötä, parisuhdeapua, lohdutustyötä ja nälänhädän lievittämistä. Kuin ylimääräisenä bonuksena olet myös oikeutettu kuuluisiin ja paljonpuhuttuihin kirkkohäihin.

Käy seurakunnassa keskustelemassa. Kuka tahansa kirkon työntekijä on valmis kertomaan sinulle kirkon toiminnasta.

2. Nakke Vierailija

Totta, usein kirkosta eroamisen puolesta puhuttaessa ei oteta esille sitä, että kirkon keräämät varate eivät suinkaan mene pappien virkistysrahastoon, vaan yhteishyvään toimintaan. Toisaalta, mitäs propagandaa se sellainen olisi, joka kertoisi asioiden positiivisiakin puolia.

3. Eräs Vierailija

Liittyisi aivan varmasti jos en jo ennestään kuuluisi, en tule koskaan kirkosta eroamaan.

4. Pia Vierailija

5. Sonja Vierailija

Tökeröin heitto kirkosta oli sunnuntain Helsingin Sanomien yleisönosastolla, jossa Harri Nyholm Helsingistä totesi mm.:

""Kirkollisvero on vapaaehtoinen maksu. Ei sitä kenenkään ole pakko maksaa, eikä se mene yhteisen yhteiskuntamme ylläpitoon, kuten kunnallis- ja valtionvero.""

Tässä taas huomaa sen, kuinka asioista mitään tietämättömät kirjoittelevat omia tyhjäpäisiä näkemyksiään asioista, joiden todellista laitaa he eivät edes viitsi selvittää.

6. rerre Vierailija

vitut mä en ala papille ja köyhille neekereille rahojani kirkon kautta jakamaan...

7. En liity Vierailija

Eikä johdu kirkollisverosta, vaan siitä, etten halua olla ""kulissiavioliitossa"" instituution kanssa joka pimittää asioita ja jarruttaa kehitystä. Ihmettelen miten korkeakoulutuksen saaneet teologit eivät muka näe totuutta. Ehkäpä he pitävät kompromissia parempana, voidakseen toteuttaa edes jotain toisten palvelijana olemisesta. Realistisesti ajateltu kylläkin.

Elämänkatsomukseni ei salli kirkkoon kuulumista, ei edes etujenkaan toivossa. Kirkko ja valtio olisi erotettava toisistaan ja jokainen joka halua liittyö johonkin uskonnolliseen tai muuhun ýhteisöön, maksakoon sielunsa halusta sinne miten paljon tahansa. Nyt esim yritykset PAKOTETAAN maksamaan kirkollisveroa.

8. Amaris Vierailija

Tuli tuossa mieleen mieheni kanssa kayma keskustelu muutama viikko sitten.

Han on englantilainen ja asumme UK:ssa. Han ei ole uskovainen. Mina taas en usko jarjestaytyneeseen uskontoon, vaan moneen muuhun asiaan....
    Kerroin hanelle kuinka mina itse olin oikein kunnolla uskossa suomessa asuessani, rippikoulun jalkeen, ja aitini paatti erota kirkosta samana vuonna kun mina paasin ripille.
    Hanen syynsa oli etta han ei usko jumalaan ja ei todellakaan halua maksaa mitaan kirkollisveroa.
    Minulle silloin tama oli aivan uusi asia, eihan kirkolle mitaan veroa makseta, se on valtiolle, olin luullut siihen asti.

Kun kerroin tasta vero jutusta miehelleni hanhan siita vasta innostui, ei uskonut kuinka hulluja suomalaiset on kun tyytyvaisena vain maksavat kirkon veroja. Ja se etta kirkolla on edes otsaa verottaa sinua. Eiko kirkolle voisi jokainen antaa omantunnon mukaan, kolehtina? *Hmph*

Voin rohkeasti sanoa etta kirkkoon uskominen lahti heti sen jalkeen jyrkkaan alamakeen, muut asiat joita 'opin' kirkon tekemisista lisasivat vauhtia ja ei ole tullut mieleen alkaa kavuta ylos sita makea koskaan kun siina ei ole mitaan jarkea.

9. uskossa Vierailija

Mä olen uskossa (vaikka uskoni soveltaa muutakin kuin pelkkää kristillisen Raamatun oppeja), mut mun uskoni kirkkoon on karissut vuosien varrella erinäisten seikkojen vuoksi (mm. pappien sekoilut, suhtautuminen naispappeuteen, homoihin yms.)

En kyllä ymmärrä sitäkään, että miksi kirkkoon kuuluvan jo veroja maksavan pitää maksaa hautapaikasta kirkkomaalla maltaita, kun veroja maksamaton kirkkoon kuulumaton saa kirkon mailta leposijan ilmaiseksi. Ja kuten kaikki tiedämme nuo hautapaikat ovat ihan tajuttoman kalliita... Mikähän logiikka tässä järjestelmässäkin on?

10. juno Vierailija

Olen kirkosta eronnut siitä syystä että kirkon opetukset ovat mielestäni kyseenalaisia ja enemmän Vatikaanin kuin Jumalan oppeja. Lisäksi kirkko nimittäisi minut noidaksi, pakanaksi ja kerettiläiseksi, olisivat minut polttaneet roviolla viisisataa vuotta sitten. Lukeehan raamatussakin lause ""noitanainen tulee tappaa"".
    Olen tietoinen, että kirkollisveroa suunnataan hyviin tarkoituksiin, mutta pyrin antamaan vähästämme muuta kautta. Viime vuoden aikana lahjoitin enemmän mitä kirkollisvero olisi minulta vienyt ja aion sitä jatkaa. On tärkeää että jokainen meistä auttaa niitä jotka ovat kaiken menettäneet, jokaisella meistä on varmasti lantti taskussa jonka voi antaa sille, joka sitä enemmän tarvitsee.

Tuolle nimimerkille, joka kieltäytyy auttamasta vedoten rodullisiin eroihin, tiedoksi vain, että kaikki me ihmiset olemme lähtöisin Afrikan maanosasta. Lapsi on aina lapsi, hän ei ole voinut valita elämäänsä, rotuun katsomatta.

11. Pampula Vierailija

Minä myös olen eronnut kirkosta, vaikka olen uskova ihminen. Protestoin sitä vastaan, että esim. piispa käy vieraissa naisissa, ehtoollista saattaa olla jakamassa lesbo/homo, mikä selvästi sekä Uudessa että Vanhassa Testamentissa on tuomittu! Katolisessa kirkossa, mikä ei tietenkään koske meitä, mutta noin yleensä, siellä on homoja suhteessa noin 30 % sekä pedofiilejä monia. Täällä Suomessa kieltäydyttiin tarjoamasta ehtoollista Helsingin piispalle, mikä oli mielestäni törkeyden huippu! Jeesus sanoi: tulkoon kaikki työtätekevät ja raskautetut minun luokseni! Jeesus haluaa tarjota Ruumiinsa ja Verensä kaikille syntejään katuville ja niitä anteeksi pyytäville! Minulla on usko, että Jeesus katsoo kunkin ihmisen sydämen tilan, mikä sen laita on!! Meissähän on myös se puoli, että teemme syntiä, sille emme mitään voi, se on luonnon laki, mutta Jeesus katsoo suhtautumisemme asioihin!

12. Pampula Vierailija

Jossain määrin olen samaa mieltä kanssasi. Ei kenenkään ole pakko maksaa kirkollisveroa, sehän menee ties mihin hallintokuluihin. Kirkko on nuuka auttamaan ns. ""vähäväkisiä"", meinaan kirkko on sitä mieltä, että nämä ovat kuin omasta syystään tässä liemessä. Mutta näinhän ei ole, vaikka kuinka kokoomuspuolueen jäsenet ehdottaisivat tätä. Mutta kirkko taitaa uskoa heitä. Olen sanonut ystävättärelleni,että luterilainen kirkko on ""sosiaalitoimisto II"", joka vielä vähemmän suhtautuu vähäväkisiin myönteisellä tavalla! Eli luterilainen kirkko noin yleensä ottaen on hyvin lähellä ""kokoomuspuoluetta"". Eli se siitä ""hyväntekijästä""! Itsellä on kokemus, että ostin tarvitsemani takin osamaksulla ja kirkon työntekijä oli vihainen, että miksi teen uutta velkaa? Takki oli edullinen ja osamaksuehdot myös! Taisi olla kirkon työntekijässä jokin asennevamma!!

13. Pampula Vierailija

En minäkään halua antaa sinun ns. näille kutsumillesi pakolaisille tukea Suomesta! Hehän ovat tietenkin näitä shoppailuturisteja, kuten ylen uutisissa on tullut ilmi vihdoinkin. He käyttävät väärin rikkaiden maiden sosiaaliturvaa ja sehän on pois tietenkin meiltä oman maan , Suomen; kansalaisilta. Se on väärin, ymmärrän sinua, joku tolkku on saatava näille tyypeille. Poliitikon ehdottama toimeentulotuki, joka oli jopa 1.600e /kk, on aivan liian suuri. Kuka työttömistä saa tttukena tuollaisen summan? Mielestäni ei kukaan! Jotain tolkkua on todellakin saatava tähän ja hyvin nopeasti!!!

14. uskossa Vierailija

Halusin vielä selventää, että mua siis ärsyttää kun kirkko ei virallisesti oikein hyväksy homoja (esim. avioliitto) ja naispappeuskin täällä pohjoisessa on kovassa vastatuulessa. Silti kyllä eronneita ja karanneita siunataan avioon ja heille annetaan kaikki anteeksi, mut sit tuomitaan kyllä kovalla sanalla muita ""syntejä""...

15. juno Vierailija

Myös minua nyppii seksuaalisten vähemmistöjen syrjiminen. Seksuaalinen suuntautuminen ei tee ihmisestä vähempää.
    Naispappeus on nimenomaan Vatikaanin, ei raamatun kieltämä. ""Nainen vaietkoon kirkossa""- lause on lisätty raamattuun myöhemmin. Tämä tosiasia on jo todistettu oikeaksi eikä Vatikaanikaan sitä edes kiellä.

Kuinka voisin uskoa raamattuun joka on ulkopuolisten ""korjailema"". Miksi uskoisinkaan? Usko tulee sisältä, ei siitä että pyhä kirja käskee.

16. ..... Vierailija

Mua nyppii myös todella kirkon tekopyhyys ja syrjivät asenteet seksuaalisia vähemmistöjä kohtaan.
    Erosin keväällä,enkä aio takaisin liittyä.

Myöskin opeissa olisi tarkistamisen ja keskustelemisen varaa. Luin vasta katekismusta ja nauroin. On todella käynyt niin että ""totuus"" on supistettu sille tasolle jolle alimmat ajattelussaan yltävät.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri