Hae Anna.fi-sivustolta

Limaa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä peräaukosta, 13.09.2005.

1. peräaukosta Vierailija

Mistä kyse? Kun välillä ulosteen mukana tulee limaa ja joskus sitä tulee muutenkin ""pinnistäessä""????

2. n Vierailija

Miksi kukaan ei ole vastannut?Eikö kellään ole tietoa?Olisin itsekkin samasta vaivasta kärsivänä tahtonut tietää!

3. kanssakärsijä Vierailija

Minulla on sama juttu. Limaa tulee välillä ilmavaivojenkin kera pöksyyn. Kiusallinen vaiva, jolle en tiedä mitään hoitoa. Terveyskeskuslääkäri teetti laktoosi- ja keliakiakokeet, jotka näyttivät negatiivista. Kun soitin puhelimitse tuloksista, hän totesi, ettei voi autta minua ja löi luurin korvaan. Tuosta on nyt vuosi, ja tässä olen viimeksi tänään pärissyt limaa.

Tämä voi olla ärtynyt paksusuoli-oireyhtymä, mutta en tiedä minne menisin vaivoineni, kun terkkarilääkärikin oli noin tyly. Rahaa ei ole nyt liiemmälti mihinkään ylimääräiseen yksityislääkäeirunbaan.

4. n Vierailija

Olen itsekin miettinyt voisiko kyseessä olla ärtynyt paksusuoli.Liman lisäksin kärsin usein ripulista ja erilaisista vatsakivuista.Vatsakipuja on kolmenlaisia:""tavallista"" kipua,polttavaa kipua ja pistävää kipua.Kaikki vatsakivut eivät siis esiinny yhtä aikaa.

Kaksi kertaa olen jo vaivoineni käynyt lääkärissä mutta minulle ei ole tehty minkäänlaisia tutkimuksia!!!Tuntui siltä etteivät lääkärit ottaneet vaivojani edes tosissaan.Sanottiin vain ettei se varmaan mitään ole!!!

5. mullakin Vierailija

Valitettavasti aivan tavallinen ärtyneen suolen oire!

6. kanssakärsijä Vierailija

Minkälaisia hoito-ohjeita olette saaneet? En ymmärrä, miksi lääkärit suhtautuvta tähän vaivaan niin ylimalkaisesti..

7. viivi Vierailija

Myös minulla on kyseistä vaivaa, mutta en ole pitänyt sitä oikeastaan kovinkaan suurena ongelmana. Limaa tulee välillä ulostaessa, mutta muita vaivoja en ole huomannut. Paitsi aina välillä maha löysällä, mutta sekin on varmaan aika normaalia

8. heips Vierailija

Mulla tuo ärtynyt paksusuoli ja nyt kun ajattelen niin tulee mullakin sellaista limaa aina silloin tällöin.
    Mulla oli onneksi aivan ihana lääkäri joka passitti kaikkiin mahollisiin testeihin ja sain asiaan selvyyden.

Hoidoksi on sitten niin että valitsee ruoka-aineita jotka eivät aiheuta ilmaa, eli raa'at vihannekset varsinkin (mulla ainakin) paprika, sipuli...

sitten ilmaa aiheuttavat myös tosi helposti vaaleat viljat (keliakia testit otettu, ei joshdu siitä siis), joten olen ne karsinut kokonaan pois. Myös sokeri aiheuttaa kipuja, sekä jotkin makeutusaineet.
    Jos syön joitakin ""kiellettyjä"" aineksia (esim. juustonaksut on ihan pahimpia) niin pierut alkavat haista aivan hirveälle.

Mun vatsa vaivat on aivan kamalia, tuohon niinku kylkiluoden alaosaan, tulee semmoinen kipu rengas, että ihan kuin joku kuristaisi mua siitä kohasta ja samaa aikaa joku yrittäisi kaivautua ulos, tää kipu salpaa välillä jopa hengityksen. Sitten kun kipu hellittää niin tulee hulluna ilmaa (tää ilma on jo tuntunut siellä mahassa) ja saatta tulla ripulikin, että todella mukavaa.

Muutenkin mahaan kerääntyy tosi helposti ilmaa.

Googlettamalla löytyy ärtyneestä paksusuolesta.

9. Täällä Vierailija

sama juttu... Alkoi influenssa/keuhkoputkentulehdus ja oksennustaudin jälkeen... Ramppasin yleislääkärillä vatsavaivoista (lähinnä vatsan löysyys...) ja lopuksi menin gastroenterologillekkin. Ei nähnyt syytä tähystää ja diagnoosiksi antoi ärtyvän suolen... Tiiä sitten mahtaako olla...

10. vierailija Vierailija

Voisiko olla glostridium difficile?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus