Hae Anna.fi-sivustolta

Limakalvo liian paksu

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Limakalvo-ongelmainen, 02.01.2009.

1. Minulla on ongelmana se harvinaisempi vaiva kohdun limakalvossa eli se on liian paksu. En muista nyt millimetrimääriä, mutta jo heti kuukautisten loputtua se on liian paksu, puhumattakaan sitten ovulaation aikaan.
    Kohdun seinämä on tutkittu eikä mitään polyyppeja tai myoomia ole. Ei myöskään välivuotoja ja kierto on säännöllinen ja normaali. Ovuloin myös ilmeisesti joka kierrosta. Mutta tämä liian paksu limakalvo estää alkion kiinnittymisen tai jos se pääsee kiinnittymään, loppuu alkion kehitys varhaisilla viikoilla. Selitystä kalvon paksuudelle ei siis ole. Myös hyytymistekijät on tutkittu ja todettu normaaleiksi.
    Nyt on edessä kaavinta ja yritys jatkuu sen jälkeen.

Löytyykö täältä kohtalotovereita? Kokemuksia? Entä onko mitään "kotikonsteja" joilla limakalvoa voisi estää kasvamasta???

2. Siitos-Kiitos! Vierailija

Onko lapsen saaminen sinun elämäsi tarkoitus,ja elät vasta lastesi kautta? Jospa Luoja etukäteen on jo määrännyt kelle lapsia suodaan kelle ei,miksi pitää elämää tänne väkisin luoda lisää vai ovatko geenisi niin Jumalallisia että juuri Sinun on tehtävä tänne pahaan maailmaan lapsia!!?? Olet ilmeisesti iäkkäämpi (yli 30v) ja ensisynnyttäjäksi aika vanha,jolloin olet jo ns riskisynnyttäjä! Itselläni ei tulisi mieleenkään vääntää tänne väkisin lapsia jos niitä ei ole tullakseen luonnon mukaisin keinoin...Omien lasten saanti EI OLE ELÄMÄN TARKOITUS!...ei ainakaan väkisin vääntämällä...mutta jos elämäsi on tyhjää ilman omia lapsia niin jatka vaan väkisinvääntämistä,Suomi on toki vapaa maa! (esim. 60-luvulla lapsesi saanti olisikin ollut mahdollisesti mahdotonta puutteellisen tekniikan takia,Ihminen on vain seonnut siinä asiassa kuka voi leikkiä Jumalaa ja nykyiset keinohedelmöityksen asiantuntijat ilmeisesti kuvittelevat itsensä Jumalien joukkoon,vaikka vain kertoisivatkin tekevänsä työtänsä lapsettomien parien auttamiseksi....)Hmm...Voi aikoja voi tapoja...

3. Huh huh! Vierailija

Alkuperäisen kannattaa unohtaa tuo Siitos-Kiitoksen kommentti. Täysin asiatonta! Valitettavasti minulla ei ole alkuperäiselle mitään vastausta kysymykseen. Estrogeenihän kasvattaa limakalvoa, voiko sitä olla sitten liikaa suhteessa johonkin muuhun hormoniin? En tiedä, mutta toivottavasti jollain asiaan erikoistuneella lääkärillä olisi vastaus.

Siitos-Kiitos, mitä jos pysyisit jossain omilla palstoillasi tai omassa kolossasi etkä tulisi änkyttämään ahtaita elämänkatsomuksellia ajatuksia tänne.

4. ap. Vierailija

Jos asiallisia vastaajia löytyy niin kiva olisi niistä kuulla :)

5. fgcg Vierailija

Tässä vain omia ajatuksia, ei siis mitään lääketiteellistä...

Aiheutuuko tuosta paksummasta limakalvosta voimakkaat kuukautisvuodot? Ajattelin vaan sellaista, että kasvaako tuo limakalvon paksuus kehon massan mukana... Itse olen vain huomannut, että painaessani enemmän vuodot ovat runsaampia ja hoikempana vuodot ovat niukempia. Jospa painoa tiputtamalla limakalvon paksuuskin ohentuisi... Joo, tämä oli varmaan täysin turha kommentti, mutta kunhan pohdin kaikenlaista... Toivottavasti kaavinnasta on sinulle apua!

6. *saara* Vierailija

Ei h**vetti! Millä vuosisadalla tää kommentoija elää?

Tää blogi on tarkoitettu lapsettomille, jos et ollut huomannut, joten sun kannattaa varmaan siirtyä vaikka tuonne suomi24 julistamaan mielipiteitäs vertaistesi joukkoon. Ja kun et selvästikään lapsettomuudesta mitään tiedä niin turha edes kommentoida koko asiaa.

7. Minulla limakalvo paksuuntui hormonihoidon aikana niin, että kun kävin ultrassa lääkäri julisti, että olen raskaana sen perusteella. Piti sitten syödä keltarauhashormonikuuri, että tyhjeni ja sai aloitettua alusta.

Oletko käynyt lääkärillä? Jos se ei ole iso ongelma, niin ei kannata huolestua turhaan. Jos toisaalta vaikka hormonitasapaino on vaikka estrogeeniin kallellaan, niin voihan oman hormonitoiminnan aina sammuttaa ja käyttää sitten sopivaa annosta hormoneja, kuten hoidoissa.

Kysyisin sinuna vielä oikealta lapsettomuuteen erikoistuneelta lääkäriltä, kun tavalliset gynet ei ole näissä asioissa ollenkaan riittäviä asiantuntijoita.

8. pp Vierailija

IDIOOTTI!!!!!!!!!!!!!

9. Rinsu Vierailija

Ilmeisesti toi Siitos-Kiitos saa jotain sairasta tyydytystä tosta paasauksestaan. Tommosista sairaista ihmisistä ei kannata välittää, kyllä niitä aina löytyy.

10. mpsh Vierailija

Millä tavalla paksu limakalvo estää alkion kiinnittymisen...?
    Itse kävin juuri gynellä joka mittasi et mun limakalvo on 16mm kuukautisten _jälkeen_, ja sanoi että se on tosi paksu. Ei osannut kertoa syytä.
    Mulla kyllä runsaat kuukautiset...

11. Suti Vierailija

Onneksi viestisi on vuodelta -09. Tuo Siitos-kiitos-vierailija on ihmiset hyvä esimerkki siitä, millaisia ihmisiä emme halua lapsettomuus-palstalle mukaan.

Jokaisella ihmisellä on oikeus saada oma jälkeläinen ja jos lääketiede tässä pystyy auttamaan niin se on ehdottoman hyväksyttävää.

P.s. jumala kirjoitetaan nykyään pienellä alkukirjaimella. Ajatuksesi ovat muutenkin hyvin epäkristillisiä, sinun kuuluisi uskovaisena toivoa toiselle hyvää eikä tuomita kerettiläiseksi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri