Hae Anna.fi-sivustolta

Limassol

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Shoppailija, 20.02.2006.

1. Shoppailija Vierailija

Olen lähdössä ensi kertaa Kyprokselle ja suuntana Limassol. Kertokaa hyviä vinkkejä shoppailuun. Hintataso lienee suomen hinnoisssa, mutta mm. nahkatuotteita ymmärtääkseni kannattaa hankkia. Missä on parhaat nuorisomuodin löydöt (kenkä, kosmetiikka, katumuoti)? En siis etsi mitään desing tai ökykalliita merkkiliikkeitä. Viikko lomaa ja pitäisi ehtiä rentoutua ja ottaa aurinkoakin. Joka päivä ei siis ehdi shoppailemaan. :)

Millainen sää Limassolissa on huhtikuun alussa. Entä onko kenelle tuttu hotelli Anlantica Balmyra Beach?

Vinkkejä ja komenttejanne kaivataan.

Lomaa odottaen

2. eila Vierailija

Turha pelko, ei siellä muotitalojen liikkeitä ole! niitä on Italiasas ja ranskassa. Myyvät pirtaatteja joiden tunti Suomeen on kielletty.

3. al Vierailija

Pointini olikin ETTEN etsi mitään desing merkkiliikkeitä vaan aivan perus vaateliikkeitä, mutta ei mm. mitään basaari vetimiä!!!

4. Ohoh Vierailija

Hyvä Ella! Ollaksesi noin tietäväinen, kahdessa lauseessasi kuusi virhettä!!

5. Juuri palannut Vierailija

Mistä ""eila"" löysit piraattituotteita? Olen juuri ollut siellä 3 kuukautta, eikä tielleni sattunut niitä yhtään, vaikka varta vasten olisin niitä ostanut edullisempien hintojen takia.

Balmyra Beach hotelli on ihan ok. Torakoita on laatikoissa ja lattioilla, samoin pieniä ja vähän suurempia muurahaisia. Ei auta kuin päiväksi, jos pyytää myrkytystä. Viidennessä kerroksessa on laminaattilattiat, muissa kerroksissa on likaisen sotkuiset ja pölyiset kokolattiamatot. Siivoojat keskittyvät vain keskilattioihin, nurkista viis. Vaatekaappi haisee tunkkaiselle ja siellä on pienen pieniä muurahaisia.

Aamiainen kannattaa tehdä itse, koska aamiaishuoneessa kärpäset lentelevät ruokatarjottimista toisiin. Tulee halvemmaksikin ja ennen kaikkea mukava nauttia se rauhassa omalla parvekkeella. Keittiösyvennyksessä vedenkeitin ja leivänpaahdin sekä tarvittavat astiat. Jos ei ole, voi respasta pyytää täydennystä. Minäkin jouduin pyytämään paistinpannun, toisen kattilan, sitruspuristimen ja viinipullon avaajan. Pyysin ne, koska toisissa huoneissa ne näyttivät olevan.

Lähin leipomo on Estella-hotellin vieressä. Saat oppaalta kartan ekana päivänä. Leipomo on auki 24 tuntia, joten siitä vaan nautiskelemaan.

Huhtikuussa järjestetään vielä sunnuntaisin klo 11.00 ilmaisia kreikkalaisen ja kyproslaisen musiikin ja tanssin esityksiä Onissilos open Air Theatressa. Kannattaa käydä, ei ole pitkä matka kävellä Balmyrasta rantatietä Larnakaan päin.

Joka perjantai järjestetään niin ikään ilmainen, suomenkielinen retki Germasogeian kylään. Lähtee klo 9.00 Tourist Information Officen edestä ja palaa klo 13.00, pitää vain etukäteen käydä ilmoittautumassa, koska bussiin mahtuu vain 30 ihmistä.

Kysele lisää jos kiinnostaa!

6. al Vierailija

Kiitos kattavasta informaatiosta. Kuvauksesi perusteella hotelli ei aivan ok:lta vaikuttanut :) Olin viime kesänä Rhodoksessa. Siis torakoiden luvatussa tyyssijassa, mutta eteeni ei tullut ainuttakaan torakkaa. Olitko juuri nyt edellisellä kerralla Balmyra Beach hotellissa vai oliko kokemuksesi aiemmilta vuosilta? Atlantica-hotellinketjun esittelyssä hotelli vaikutti erittäin siistiltä mutta ""mainoskuvathan"" aina valehtelevat.

Onko sinulla kokemusta Protaraksen lomakohteesta? Onko se vain ns. pikku kyläpahanen jossa ei voi muuta tehdä kuin maata aurinkossa pelata korttia. :)

Kiitti vinkeistä.

7. tyytyväinen Vierailija

Olen asunut reilu vuosi sitten Balmyra Beachissa sekä kaksiossa että yksiössä eikä kummassakaan huoneistossa ollut sen kummemmin torakoita kuin muurahaisiakaan. Tosin ne ovat lähes aina yleisiä helteisessä kaupungissa, jossa ravintoloita on vieri vieressä ja jätteiden keräilysäiliöt ovat varsin avoimia.
    Limassolissa on ainakin kaksi vaatetehtaan myymälää, joista voi tehdä edullisia löytöjä ja basaarista (markkinat) löytyy jos jonkinlaista vaatetta ja paljon muutakin (piraattejakin ehkä). Basaarialue on muistaakseni jossakin Linopetran kaupunginosan tienoilla. Osoitteet kannattaa kysyä paikallisilta. Itse ole löytänyt joskus ihania ja edullisia alusvaatteita Woolworthin tavaratalosta rantakadulta. Ostoksia voit tehdä esim. Gladstone streetillä, Makarios avenuella ja Anexartiasiskadulla, jotka on helppo löytää. Turistikauppoja on sitten Anexartiasiskadun poikkikadulla Ayiou Andreoulla.

8. Juuri palannut Vierailija

Kokemukset juuri päättyneeltä matkalta Balmyra Beach-hotellissa. Kuvat tosiaan todellisuutta parempia. Mutta ainahan etelän kohteissa ötököihin pitää varautua.

Kotiin tultuamme veimme matkalaukut heti pakkaseen parvekkeelle mahdollisten salamatkustajien tappamiseksi ja laitoimme pesukoneeseen kaikki vaatteet, myös puhtaat.

Protaraksesta ei mitään tietoa.

9. protskusta Vierailija

Protaras on se kylä jossa pienen pienet käärmeet kuhisevat ""hotellien"" pihoilla.

10. pirat? Vierailija

Piraatteja sataprosenttisesti. Niiden tuonti on kielletty.

11. ?? Vierailija

Missä Ella on kirjoittanut jotain? Taidat olla sokea tai muu vammainen..

12. edelliselle Vierailija

Sinä et vissiin koskaan ole aitoja tuotteita edes nähnyt?

13. al Vierailija

Osaatko kertoa mistä nämä tehtaanmyymälät löytyvät ja minkä tyylistä sieltä voisi löytää? Nuorisomuotia(v. 20-30) vai aikuisemmille tarkoitettua?

14. juu Vierailija

Itse olen ollut kyseisessä hotellissa kahdesti ja mielestäni se edustaa parhainta tasoa kolmen tähden hotelleista missä ikinä olen ollut! Hotelli on todella hyvä, palvelu pelaa ja on muutenkin tasoltaan todella hyvä! Itselleni ei eteen tullut yhtään ongelmaa matkallani hotelin vuoksi! Siispä suosittelen lämpimästi muillekin!

15. joopa Vierailija

Ei oo käärmeitä näkynyt vaikka useasti olen ollut.Pienihän kylä on mutta ihana ja rentouttava lomakohde jossa ainakin Finnmatkojen hotellit Nausica Beach ja Althea Beach ovat siistejä ja loistavalla paikalla.

16. *Krista* Vierailija

Sorry vaan! Itse olin kolme viikkoa kyseisessä hotellissa viime kesänä, enkä nähnyt ainuttakaan torakkaa tai ötökkää koko reissun aikana. Liikuin kaupungissa paljon, koska se on minulle tuttu ja rakas kaupunki. Olen Kypros-fani, vaikka välillä käyn muuallakin;) Tavalliset eläimet yms kuuluvat elämään ja suosittelen valittelijoille, että pysyvät Suomen rajojen sisäpuolella, mutta siitä huolimatta täälläkin saattaa törmätä torakoihin...heh!! Balmyra ihan ok!

17. *Krista* Vierailija

Joo.. vanhassa kaupungissa mm.Makarios Ave , Anexartiasis str...ovat kivoja ostospaikkoja. Siellä on ihan kansainvälisiä edullisia putiikkeja mm. Zara, Berska jne...!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri