Limatulppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vasta rv32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vasta rv32

Vieras
Hei, osaisiko joku kertoa, kuinka selkeä juttu tuo limatulppa on? Luin jostakin että se on veristä, limansekaista vuotoa, mutta onko se niin runsasta, että asiasta ei voi erehtyä?

Eilen illalla nimittäin seksin aikana tuntui aika aralta siellä ihan perällä, ja sanoinkin, että taitaa olla limakalvot aika arkoina, toivottavasti ei tule vuotoa (kerran alkuraskaudessa käynyt niin, että limakalvolta tullut vuotoa seksin jälkeen, silloin tietty pelästyin, että keskenmeno).

No, sitten tulikin yöllä sellaista haaleanpunaista/ruskeaa vuotoa hieman (kai hieman verta valkovuodon seassa) ja nyt aamulla sellaista, että näyttää, kuin normaalin, venyvän valkovuodon seassa olisi vähän jotain ruskeaa.

Eli lähtökohtaisesti en hätäile, mutta ajattelin vielä kysäistä, että ei kai tällainen voi olla merkki mistään limatulpan irtoamista ja sitä kautta ennenaikaisesta synnytyksestä. Supistuksia on kumminkin ollut aika paljon viimeiset pari kuukautta, joskin lääkärin mukaan ei haitallisia.

Yöllä vähän myös mahaa jomotti (ei supistusmaisesti vaan ihan jatkuvaa oli), ja nyt on puolestaan aika huono olo, mutta sen pistän yöhermoilun ja huonon nukkumisen piikkiin.

Hei, mulla limatulppa on ollut aina sellainen kuin raa`an kananmunan valkuainen jossa kirkkaan verisiä viiruja.
Mutta voisit käydä silti vaikka neuvolassa niin tarkastaisivat kohdun kaulan ja suun tilanteen. minulla on ollut myös yksi keskosvauva ja se synnytys käynnistyi kivuttomilla supistuksilla ja jomotuksella alamahassa rv 30.

Itse asiassa minulla on joka tapauksessa tänään neuvola, mutta pystyyköhän terkkari ollenkaan tarkistamaan kyseistä asiaa? Eikö yleensä lääkäri katso?

Alavatsajomotus meni onneksi yön aikana ohi, ja olo on muutenkin paranemaan päin, mutta otan asian ehdottomasti puheeksi neuvolassa.

Jos jollain on vielä lisätietoa, niin mielelläni kuulisin.

Miten muuten sulla silloin tuo synnytys eteni tuosta? Tuliko nopeasti muita oireita? Mulla nimittäin tuo alavatsan jomotus palailee taas, ja niitä kivuttomia supistuksiakin on ollut nyt parina viime päivänä vähän tavallista enemmän. No, parin tunnin päästä on se neuvola onneksi.

Tietääkö kukaan kuinka kauan limatulpan mentyä suunnilleen alkaa synnytys? Minulla tuli viime yönä limatulppa ja nyt ollut koko ajan maha kipeä, menkkamaista kipua.

Mulla limatulppa oli sellainen vaaleanruskea kiinteä klöntti, vähän kuin hyytelöä. Seuraavana päivänä tuli venyvämpää kellertävän ruskeaa hyvin venyvää sitkeää limaa. Meni 5 pv kun synnytys käynnistyi.

Yleensä limatulpan irtoamisesta vuorokauden sisällä käynnistyy, mutta voi mennä viikkojakin, jos sitä irtoilee hiljalleen.

Mulla limatulppa oli juuri sen näköinen kun miltä kuulostaa: pikkurillinpään kokoinen limaklöntti, jossa ei ollut lainkaan verta. Veristä limaa rupesi tulemaan siitä 2 vrk päästä ja 4 vrk limatulpan irtoamisesta vauva syntyi.

""""Yleensä limatulpan irtoamisesta vuorokauden sisällä käynnistyy, mutta voi mennä viikkojakin, jos sitä irtoilee hiljalleen.""""

Itseasiassa harvemmin se heti vuorokauden päästä limatulpan irtoamisesta käynnistyy. Useimmiten kestää useampi päivä.

Mulla limatulppa oli suklaanruskea ja iso, ainakin 3x3cm kokoinen hyytelömöykky. Ihan säikähdin, kun se oli niin suuri. Jälkeen päin limaa tuli vielä parina päivänä. Syntymiseen vaikuttamisesta en osaa sanoa yhtään mitään, koska tulppa lähti kolme päivä sitten ja vauva on edelleen sisässä. Joka tapauksessa harjoitussuppareita tuli tulpan lähdön jälkeen jonkin verran.

Yhteistyössä