Limatulppa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angel

Jäsen
23.01.2005
615
0
16
Minkälainen se on, voiko siitä tulla pieniä "palasia" kerrallaan, mulla tuli paperiin pyyhkiessä kirkasta limaa, ei paljon, mutta jäi kuitenkin mietityttämään, kun mulla on suuri ennenaikaisuuden riski ja supistuksiakin on ollut aika paljon tässä viimeisen viikon aikana, tänään tuntunut myös selässä.

Olin vasta sairaalassa vuodelevossa muutaman päivän, eilen pääsin kotiin, koska supistukset olivat vähentyneet, nyt vaan tuntuu että ne alkaa uudelleen ja jos vielä limatulppakin :(

Mulla viikkoja 30+2, esikoinen syntyi rv 30+

En usko että oli limatulppa, mullaki tullu tollasta kirkasta paksumpaa limaa tän raskauden aikana pari kertaa. Esikoisesta tuli kunnon limatulppa, oli sitkeähköä limaa ja seassa veriviiruja. Heti kyllä tiesi varmasti et se oli limatulppa. Mulla siis viikkoja nyt 35+1. Lisään vielä, että itsellänikin tuppaa supistelemaan varsinki jos kävelen ja muutenkin, viikko sitten oli paikat sormelle auki ja kaula pehmenemässä..<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2007 klo 14:54 Lumenneito kirjoitti:
Kannattaa tietty neuvolassa mainita ja sanoa niistä supistuksista niin lääkäri katsoo sen kohdunsuun tilanteen =)

Mulla on viimeksi eilen katsottu kohdunsuun tilanne sairaalassa, kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm ja kohdun ulkosuu sormelle auki.

Alunperin tuo mitta oli 4cm ja 1 cm:n verran oli nyt viikossa lyhentynyt.

Neuvolalääkäri se mulle lähetteen sairaalaan antoi keskiviikkona, ei halunnut itse tehdä sisätutkimusta, ettei ärsytä lisää kohdunsuuta.

Silloin keskiviikkona jouduin osastolle lepäilemään ja nesteytykseen, jotta saatais supistukset vähenemään.

Yhteistyössä