Lindex topatut imetysliivit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama_

Vieras
ostin tänään lindexistä topatut imetysliivit, ja nyt kotona sovittaessa aloin miettimään aukeaakohan ne "imetysluukut" tarpeeksi, eli kuinka paljon rintaa pitäisi saada esiin? lisäksi tuntuu että niitä luukkuja pitäisi kokoajan vetää alaspäin, siis eivät pysy alhaalla kunnolla auki ollessaan? muilla kokemusta näistä liiveistä? odotan ensimmäistä enkä siis tiedä mitään näistä imetysliiveistä saati imetyksestä..

No kyl mä muuten ostan topattuja, mutta että imetysliivit topattuna... kuulostaa todella epämukavalta, mitä ohuemmat sitä mukavammat imettäessä. Katoin kyllä noita liivejä, mutta ei tuntuneet hyvältä.

Eli oot vasta raskaana?

Ongelma on siinä, että saatoit hyvinkin ostaa liian pienet... Mulla on ainakin ekojen päivien aikana synnytyksen jälkeen kuppikoko kasvanut hurjasti. En ois osannut ostaa oikeaa kokoa etukäteen. Mutta toivotaan, että näin ei ole.

Mitä taas lindexin liiveihin tulee, niin joo, kävin ne kokeilemassa ekan imetysaikana, mutta jätin kauppaan, koska eivät mun meijeriosastolle olleet laisinkaan riittävän tukevat. :D Ostin changesta liivit ja sen jälkeen oon hakenut melkosen monet lisää... =) Muita en tämän imetyksen aikana ees harkinnut (päiväliiveiksi).

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;24984268:
Eli oot vasta raskaana?

Ongelma on siinä, että saatoit hyvinkin ostaa liian pienet... Mulla on ainakin ekojen päivien aikana synnytyksen jälkeen kuppikoko kasvanut hurjasti. En ois osannut ostaa oikeaa kokoa etukäteen. Mutta toivotaan, että näin ei ole.

Mitä taas lindexin liiveihin tulee, niin joo, kävin ne kokeilemassa ekan imetysaikana, mutta jätin kauppaan, koska eivät mun meijeriosastolle olleet laisinkaan riittävän tukevat. :D Ostin changesta liivit ja sen jälkeen oon hakenut melkosen monet lisää... =) Muita en tämän imetyksen aikana ees harkinnut (päiväliiveiksi).

Ostin yhden koon isommat kuin tämän hetkinen koko. Saas nähdä miten käy.. Olen aika pienirintainen, B75, joten luulen että ovat riittävän tukevat..?
Mietityttää vaan niiden luukkujen toimivuus, etteivät sitten haittaa imetystä kun eivät pysy kunnolla alhaalla?

Jos nännit törröttävät läpi ei-topaituista niin olet valinnut väärän koon. Minulla on runsaammat rinnat ja yllätyin, kun aikuisiällä sain tietää (itseasiassa juuri niitä imetysliivejä hankkiessa) käyttäneeni aivan vääränkokoisia liivejä.

Itse ostin changesta kahdet liivit. Kaarituelliset, mutta full-cup malliset, eli pelkkää kangasta se kuppi. Olivat todella tukevia. Koko 70E, että piti kyllä olla hyvät liivit. En usko, että ap on ostanut topattuja liiviä, vaan ihan perus t-paitaliivit jossa kuppi on muotoiltu. Niissä kupin muoto tosiaan imetyskäytössä voi kärsiä kun sitä kuppia pitää runnoa pois edestä.

Suosittelisin ap:lle käyntiä ihan alan liikkeessä sitten, kun on synnäriltä kotiutunut. Saapi sitten oikeaa kokoa ja oikealla tavalla tukevat.

Ostin yhden koon isommat kuin tämän hetkinen koko. Saas nähdä miten käy.. Olen aika pienirintainen, B75, joten luulen että ovat riittävän tukevat..?
Mietityttää vaan niiden luukkujen toimivuus, etteivät sitten haittaa imetystä kun eivät pysy kunnolla alhaalla?

No tuota ehkä sitten myöhemmin sopivat... meinaan että omat B75 paisuneet joka imetyksen alussa tuonne F80 seutuville :D

Ja voisin lisätä: Itse käytin raskausaikana 75C liivejä, imetyksen alussa olin varmaan oikeasti sellainen 70G, liivit ostin lapsen ollessa 6kk jolloin koko oli 70E. Nykyisellään koko on 65DD, imetän vielä jonkun verran. Voihan siitä olla hyötyä, että on jotkut liivit kun synnärille menee (minullakin oli jotkut siskolta saadut lindexit) mutta ei niitä kannata kauheasti stressata - uudet sinä silti joudut/saat ostaa viikko synnytyksestä. Liivejä olisi hyvä olla ainakin kahdet, päiväkäyttöä varten, ja yhdet yöliivit jos tahdot yöllä sellaisia käyttää. Itse käytin froteepyyhettä... :whistle:

Kyllä se varmaan käytössä notkistuu, joskin kyllä se alkuun haittaa hiukan, jos tuppaa eteen tulemaan. Mutta uskon, että tuo jotenkin ratkeaa sitten tosi tilanteessa. :)

Tuosta koosta vain... Mä olin 80 C vielä ekan aikana synnärillä pari ekaa päivää. :D Sitten ostin 85 E, kun hain nuo changen liivit (ei toivoakaan saada enää noita entisiä päälle). Ennen raskautta 75 D.. Joten onnea matkaan, toivotaan, että sopii! :D

itselläkin oli mm. juuri tuollaiset ja sitä läppää kannattaa taittaa sen kuminauhasauman alle niin pysyy paremmin..muuten oli kyllä parhaimmat kun oikeasti tukivat hyvin :) ainut miinus oli se ettei tissisuojat meinanneet pysyä materiaalissa kiinni..voisin kuvitella myös että talvella hyvät kun pysyy lämpimänä...

Mä luulisin et tollaset topatut voisi olisi hyvät sitten kun vauva on vähän isompi ja maidontulo tasaantunut. Alkuun voi olla hankalat.. Mä pystyin käyttämään jopa kaarituettuja imetysliivejä, sitten kun vauva oli jo jotain puolivuotias ja tissit ei ollut enää sellaset ylisuuret pingispallot. Koot mullakin vaihteli melkoisesti, ennen raskautta 70D, raskauden puolivälistä --> 75E, imetyksen alkaessa 75H/I joka tasaantui johonkin 75G:n paikkeille. Imetyksen loputtua ja noin vuosi raskaudesta menee samat liivit kuin ennenkin, eli 70D.

Ja tuolle joka oli sitä mieltä että koko on väärä jos nännit paistaa läpi, oletko kuullut ohuesta kankaasta ja isoista nänneistä?? Jotka ne tuppaa imetyksen aikana olemaan. Kyllä mua ainakin imetysaikaan ällötti (liivinsuojista huolimatta) kun oli "pitkät päällä" koko ajan.

Yhteistyössä