Linea negrasta

  • Viestiketjun aloittaja kysymys?
  • Ensimmäinen viesti
kysymys?
Hei,
Tässäpä taas sarjassamme tyhmät kysymykset, mutta teiltä varmasti tietoa löytyy:

Miten linea negra eli navasta alaspäin lähtevä tumma viiva muodostuu?

Tuleeko ihoon tumma viiva vai onko se viiva karvaa?

Jos tulee vaan ihoon, onko koholla vai ihan tasainen?

Ja ennen kaikkea, kuinka pian häipyy pois (vai häipyykö?)
 
siiri
Ihoon vaan tulee sellainen ruskea viiva, yleensä navasta alaspäin häpykarvoihin asti, ei suinkaan kaikilla edes tule. Se on vaan pigmenttiä, ei tunnu mitenkään, eikä ole karvaa. Yleensä myös muut kehon alueet voivat tummentua, nännit, kainalot, peräaukon alue... Häipyy itsestään kun raskausajan hormonit alkavat häipyä elimistöstä.
 
M
Esikoisen kanssa tuli ihan selvä viiva, mutta sitä ei ollut kauaa enää synnytyksen jälkeen - vaaleni melkein näkymättömiin... sitä sanotaan että jos viiva on navasta alaspäin odottaja saisi pojan ja jos on alaspäin ja ylöspäin saisi tytön... minun kohdallani ei ainakaan täsmännyt. Oli vain alapuolella ja ihana pikku tyttö tuli :) Tässä raskaudessa ei ole vielä viivaa näkynyt (viikot 12+2).
 
Mami
minullakin kunnon viiva ihan alhaalta rintojen alle asti..
Viivan päällä kasvaa vielä tummaa karvaa joten olo on aika miehinen... Toivottavasti häviää kun synnytys on ohi..
 
piste
Tummahiuksisille ja -ihoisille ihmisille tuo viiva tulee herkemmin kuin ihan vaaleille, aivan kuten muutkin pigmentin tummumiset. Omissa raskauksissani en ole ko. viivaa tai mitään siihen viittavaa huomannut ollenkaan, kaksi poikaa on.
 
outo
Olen varmaan joku poikkeus, sillä minulla oli tuollainen tumma viiva navasta alaspäin monta vuotta. Vaikka en ole ollut päivääkän raskaana (enkä ole nytkään). Muistaakseni se ilmestyi aika pian e-pillerieden aloittamisen jälkeen ja hävisi kun vaihdoin pillerimerkkiä. Tuo viiva ei (onneksi) ollut mitenkään koholla, paksumpi tai karheampi kuin normaali iho, eikä siinä (luojan kiitos!) ollut karvoja. Mutta muutaman oudoksuvan katseen sain mm. uimahallissa. Mahani on kaiken lisäksi ihan litteä ja lihakset näkyvissä, joten olen hieman saanut ""selitellä"" tuota viivaa. =)
 
Ressu
Minä olen kuullut uskomuksen niin päin että navan alle jäävä viiva ennustaisi tyttöä, ja navan yli kasvava tietäsi poikaa. Näin olimmyös meillä, tyttö tuli. siskolla viiva on aina kasvanut rintojen väliin asti, ja 4 poikaa hällä on...
 
Satu
Minulla viiva oli ylhäältä alas ja tyttö tuli. Ystävälläni oli myös viimeisimmässä raskaudessa ylhäältä alas ja poika tuli. Hänen aikaisemmassa raskaudessa oli vain navan alapuolella ja siitäkin tuli poika. Joten mitään merkitystä ei noilla viivoilla taida olla lapsen sukupuoleen.
 
Vaalea
Mä oon muuten aika vaalee ihonen ja mulla on aina pikkunen viiva ollu mahassa näkyvissä. Raskausaikana meni sit ylös asti, mutta pikkutytöstä asti ollu siellä navan alapuolella...
 
mitämitämitä
Ööh? Itse olen 18 vuotias nainen ja itselläni on ollut tuo viiva kyllä jo jokusia vuosia.. raskaana en ole ollut enkä ole. En edes tiennyt että viiva liittyy raskauteen. Olen tosin syönyt epillereitä muutamia vuosia ja nyt jonkin aikaa minipillereitä joten varmasti niistä johtuvaa..?
 

Yhteistyössä