Linnanmäestä kysyisin eli pääseekö tuollainen 105cm vuoristorataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitenköhän on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitenköhän on

Vieras
Kun en vaan näköjään oikein tajua lukemaani, kun tuon lintsin sivuilla on nuo pituusrajat ja jotenkin epäselvästi (mulle ainakin) on nuo..
Eli pääseekö alle 120cm huoltajan seurassa tuohon?
Kellään kokemusta?

ainakin Linnanmäen sivuilla on kohdassa laitteet kerrottu aika hyvin mikä on pituusvaatimus.

Vuoristorataan se on yli 120 cm. Nämä ovat siis pituusrajoja, eikä niihin vaikuta huoltajan mukanaolo

Kaikki missä on se sininen neliö on semmoisia missä tarvitsee olla väh 15 huoltaja mukana, joten pääsee kyllä aikuisen kanssa vuoristorataan =)

Äh, siis alle 120cm, no sitten ei välttis kyllä pääse :(

http://www.linnanmaki.fi/fi/linnanmaki/laitteet

Kun täs on nää rajat ja jos noita lukee, niin 120cm on tuo vuoristorata ja siinä tuo neliö, joka siis tarkoittaa, että yli 15v huoltajan seurassa, niin sittenhän se periaatteessa tarkoittaisi sitä, että jos olisi vaikka 130cm, pitäisi olla huoltaja mukana..
Niin sillä ajattelin, että tuo oikeasti olisi niin, että alle 120cm pääsisi huoltajan seurassa.

JA NYT KUN MUISTELEN, NIIN OLTIIN LINTSILLÄ 06 JA SILLOIN TYTTÖ OLI 115CM (KATSOIN NEUVOLAKORTISTA), niin pääsi vuoristorataan (sori tuli isolla).

Mä taas käsitän ton Lintsin sivujen jutun niin että ilman yli 15v huoltajaa ei pääse kukaan alle 140cm pitkä mihinkään laitteeseen (sininen neliö on kaikissamuissa ) ja eihän se ihan niinkään taida olla.. Voisin olettaa että aikuisen kanssa 105-senttinen saattaa päästä vuoristorataan,mutta pitää istua vierekkäin. Huoltajaahan tarvitaan just huolehtimaan ettei pieni pääse putoamaan..

Mä tuossa otin miehen pähkäilemään noita pituusrajoja ja selvisihän tuo kai lopulta.
Tuossa aiemmin kirjoitin, että tyttö oli aikoinaan 115cm päästessään vuoristorataan, mutta olikin varmaan just kengät jalassa sen 120cm.

Eli me päädyttiin siihen, että alle 120cm EI pääse vuoristorataan, ei edes huoltajan kanssa ja sitten nuo alle 140cm tarvitsee huoltajan mukaansa noihin kaikkiin 120cm yli laitteisiin.
Sitten vasta kun on yli 140cm, pääsee yksin kaikkiin.
Meniköhän nyt oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli me päädyttiin siihen, että alle 120cm EI pääse vuoristorataan, ei edes huoltajan kanssa ja sitten nuo alle 140cm tarvitsee huoltajan mukaansa noihin kaikkiin 120cm yli laitteisiin.
Meniköhän nyt oikein?
Näinhän sen täytyy olla, ei muuten vaikka voisi luokkaretkelle lähteä.

Meniköhän nyt oikein?

Näin oli ainakin viime kesänä (lapset oli silloin 122cm, 135 cm ja 148 cm) Isoin meni kaverinsa kanssa kahdestaan ja minä noiden pienten kanssa, oli muuten vähän niitä laitteita mihin halusivat ja pääsivät ilman mua.

Onneksi siellä oli sitten niitä laitekummeja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meniköhän nyt oikein?

Näin oli ainakin viime kesänä (lapset oli silloin 122cm, 135 cm ja 148 cm) Isoin meni kaverinsa kanssa kahdestaan ja minä noiden pienten kanssa, oli muuten vähän niitä laitteita mihin halusivat ja pääsivät ilman mua.

Laitekummi ???
Sellainen olisikin ollut tarpeen, kun olin lasten kanssa yksin Linnanmäellä ja alamittainen halusi KAIKKIIN hurjiin laitteisiin ( menee yleensä isänsä kanssa ).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meniköhän nyt oikein?

Tämä oliskin ihana juttu.
Kerran, kun oltiin särkänniemessä, niin yhteen laitteeseen ei lapsi päässyt mukaan, kun ei ollut vanhempaa.
Joku muu asiakas olisi ottanut lapsen viereeensä, mutta laitteen hoitaja sanoi, että pitää olla oma vanhempi.. Tuo kyllä sekoili, eihän se noin voi olla, jos vanhemmat antaa mennä ja toinen aikuinen on valmis ottamaan.

Meniköhän nyt oikein?

Jos Nico-Petteri on alle 120 cm, ei hän pääse mihinkään yli 120 cm laitteeseen vaikka mukana olisi kymmenen huoltajaa. Tietenkin pituus katsotaan kengät jalassa, joten mussukka voikin päästä sinne vaikka siellä neuvolamittauksessa olisikin ollut vasta 115 cm.

Jos lapsi on yli 120 cm, hän ei enää tarvitse huoltajaa ALLE 120 cm laiitteissa, mutta joissain yli 120 cm laitteissa kyllä. HUoltajan tulee olla yli 15 v., mutta koska sitä ei pysty tarkistamaan, niin jos 120 cm pitkän Nico-Petterin isosisko Jannica-Jessica 13,5 v. sanoo olevansa yli 15 v. niin kyllä he laitteeseen pääsevät jos eivät herätä epäilystä.

Edelleenkään yli 120 cm EI pääse YLI 140 cm laitteisiin edes huoltajan seurassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ex-lintsiläinen vastaa:
Meniköhän nyt oikein?

Jos Nico-Petteri on alle 120 cm, ei hän pääse mihinkään yli 120 cm laitteeseen vaikka mukana olisi kymmenen huoltajaa. Tietenkin pituus katsotaan kengät jalassa, joten mussukka voikin päästä sinne vaikka siellä neuvolamittauksessa olisikin ollut vasta 115 cm.

Jos lapsi on yli 120 cm, hän ei enää tarvitse huoltajaa ALLE 120 cm laiitteissa, mutta joissain yli 120 cm laitteissa kyllä. HUoltajan tulee olla yli 15 v., mutta koska sitä ei pysty tarkistamaan, niin jos 120 cm pitkän Nico-Petterin isosisko Jannica-Jessica 13,5 v. sanoo olevansa yli 15 v. niin kyllä he laitteeseen pääsevät jos eivät herätä epäilystä.

Edelleenkään yli 120 cm mutta alle 140 cm EI pääse YLI 140 cm laitteisiin edes huoltajan seurassa.

Muoks.

ja tosiaan, yli 140 cm lapset pääsevät mihin vaan ihan yksinään.

Yhteistyössä