Lintukirppu, vesirokko vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökkiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökkiläinen

Vieras
Käytiin viime viikolla mökillä ja siellä ollessamme yhden yön aikana oli pojalle 1,5v tullut punaisia näppylöitä, joita luulin eka hyttysen pistoiksi.

Niissä ei kuitenkaan ollut sellaista paukamaa vaan olivat punaisia pyöreitä alueita, n. 5 otsassa ja muutama selässä ja käsissä. Eivät heti kutisseet, parin päivän päästä. Nyt ovat kuivuneet kuitenkin pieniksi, eivät kutise.

Muilla perheenjäsenillä ei ole oireita. Luulis että vesirokko tulis myös vanhempiin lapsii samalla aikaa.

Mites, onko lintukirpun puremat tuollaisia? Kiitos, jos joku osaa neuvoa.

Juu, meillä oli lintukirpun puremat vähän vesirokon paukamien näköisä. Tuli myös lievää lämpöä niistä. Oli jäänyt edelliseltä asukkaalta linnunpönttö aitaan ja lapsi kontaili siinä lähellä alla.

Voi olla itikoiden tekosia. Meidän 1,5 v on itikat pistelleet ja jäljet ovat menneet juuri tuollaiseksi vesirokon näköiseksi. Sama oli viime kesänä kun hän oli vauva. Olen tullut siihen tulokseen että noin pienillä on vielä sen verran herkkä tuo iho, että reagoi voimakkaammin. Ja tämän olen siis ihan itse todennut että itikoita ovat nämä pistelijät, kun niitä olen yrittänyt häätää kuppaamasta toista..