LISÄÄ huonejärjestelystä... kaipaan apua...4 lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lol

Vieras
Meillä 4 lasta, ja kaksi makuuhuonetta lapsille. Yksi makuuhuone on meidän ja mies tekee myös yövuoroa, joten siitä emme voi luopua.

Nyt lapset sijoitettu seuraavasti:

toisessa huoneessa 10v. tyttö ja 4v. poika
toisessa huoneessa 11v. poika ja 2v. poika

Pienten lelut on olkkarissa, lähinnä nukkuvat huoneissa. Ongelmaa tuottaa se että pienet menevät n.20.30 nukkumaan jonka jälkeen isot eivät voi olla huoneessa. Haluaisivat illalla vielä katsella telkkaria tms. huoneessaan..
Ja aamulla isot hermostuvat kun huoneessa ravataan herättelemässä pienempia...

Nyt mietinnässä josko isommat menisivät yhteiseen huoneeseen ja pienet toiseen.
Isot haluaisivat yhteisen huoneen,,,Mutta kauanko suostuvat jakamaan huoneen? kun huoneet vaihdetaan, ne sitten myös vaihdetaan, eikä kuukauden päästä taas järjestellä uudestaan..

VOiko 2 esimurrosikäistä laittaa samaan huoneeseen?

no mä laittaisin jos mahdollsita huoneet nii että kaksi pienempää omassaan ja isommat omassaan.. isommille lapsille isoin makuuhuone johon esim joku tilan jakaja jolloin molemmat saisivat omaa rauhaa... tämä järjestely toimii tod näköisesti vuoden pari mutta sitten onkin jo sytä mietiä muita vaihtareita..

Tuon ikäisiltä (10 ja 11v) voi jo kysyä mitenkä haluaisivat ja suostuvatko jakamaan huoneen. Mutta kyllä mä olisin sitä mieltä, että tuossa on ihan järkyttävä tilan ahtaus. Kuitenkin jokainen lapsi tarvitsee omaakin rauhaa ja nuo isommat ovat jo sen ikäisiä, että omat huoneet varmasti olisivat hyvät. Joten mitenkäs olisi ihan reilusti isompi asunto :)

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Tuon ikäisiltä (10 ja 11v) voi jo kysyä mitenkä haluaisivat ja suostuvatko jakamaan huoneen. Mutta kyllä mä olisin sitä mieltä, että tuossa on ihan järkyttävä tilan ahtaus. Kuitenkin jokainen lapsi tarvitsee omaakin rauhaa ja nuo isommat ovat jo sen ikäisiä, että omat huoneet varmasti olisivat hyvät. Joten mitenkäs olisi ihan reilusti isompi asunto :)

Kysytty on, oikeastaan itse ehdottivat sitä huoneen vaihtoa. Lapsimäärä on mikä on uusperhe kyseessä, joten kaikkea ei voi valita..

Jep jep, reilusti isompi asunto olis tietysti kiva, mutta tiedäthän että se vaatii rahaa. Meidän asunnosta saa 180t, asunto jossa kaikilla olisi oma huone maksaa täälläpäin n. 340t.

Kunhan valmistun koulusta, niin voimmehan sitten harkita muuttoa muuallepäin suomea, josta sitten sillä 180t eurolla saa suuren talon..

Yhteistyössä