Lisää lääkettä vai mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Poika 3v huutaa korvaa kipeäksi. Annoin klo20.30 pamolF125mg kun valitti päätä ja kurkkua kipeäksi. klo 21.30 annoin pronaxenia 2ml juuri ennen nukahtamista kun valitti korvaa kipeäksi. Poika nukkui tunnin ja nyt vaan huutaa kun on korva niin kipeä. Tuskin uskaltaa enää lääkettä antaa? Tiedän että buranan suppo125mg veisi kivun poissa, mutta ei taida enää uskaltaa enempää pumpata lääkettä. Pronaxenia ei ollut enempää kuin tuo 2ml...loppui kesken siis...

Alkuperäinen kirjoittaja Sh:
Meillä hoidetaan korvatulehdukset buranalla. Vie pois kivun ja tulehduksen eikä lisälääkitystä tarvita.

mä tiedän että toi burana veis kivun, mutta kun tyhmyyksissäni olen antanut jo noin paljon lääkettä aiemmin, joten en uskalla antaa tuota enää....

jos ihan kovasti huutaa niin menisin päivystykseen hakemaan 'ensilääkkeet' täältä ainakin saa pienen määrän lääkkeitä et selvii aamuun apteekkien aukeamiseen asti. Soita päivystykseen ne kertoo kyllä ja osaa varmaan paremmin kertoa ku täällä palstalaiset jotka ei tiedä esim. pojan painoa =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:attn: ei tarvi mennä lääkäriin eikä soittaa sinne koska plussan oma wannabe-lääkäri kowalski on paikalla besserwisseröimässä :laugh:

Ja joku perskärpänen taas aukomassa päätään...

Ei tarvitse olla lääkäri osatakseen laskea lapselle oikean annoksen särkylääkettä :xmas:

Apteekista sais puuduttavia korvatippoja.. Niillä pärjäis ehkä aamuun? Toki riippuu vähän missä asuu, et miten lähellä on vielä avoinna oleva apteekki ja miten sinne pääsee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:attn: ei tarvi mennä lääkäriin eikä soittaa sinne koska plussan oma wannabe-lääkäri kowalski on paikalla besserwisseröimässä :laugh:

No voi hallelujaa taas miten terävä kommentti.

Toiset meistä osaa käsitellä ja annostella lääkkeitä oikein, osalla meistä on siihen jopa tarvittava koulutus eli tieto ja taito hallussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Älä anna vuorotellen paracetamolia ja ibuprofeenia! Niitä ei nykyisin suositella annettavan sekaisin!

Milloin ja mistä tämmönen ohje on tullut? Mä ainakin olen niitä käyttänyt onnellisesti sekaisin, kun voimistavat toistensa vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Miten paljon lapsi painaa? Ts. saiko hän sopivan annoksen lääkettä vaiko liian vähän.

painoa on 15,5kg, eli puoli kiloa vajaata et sais antaa 250mg pamolin. tuo 125mg on normaalisti riittänyt. pronaxenia sai liian vähän kun ei ollut enempää...

Alkuperäinen kirjoittaja hani:
JA vastaisuuden varalle osta lääkekaapiin ihmeessä puuduttavia korvatippoja (Yliopistollisista Apteekeista saa)

Mulle sanottiin viimeksi lääkärissä ettei ennen lääkärissä käyntiä saisi korviin laittaa mitään, koska ei voi tietää onko tärykalvo puhjennut!

Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Älä anna vuorotellen paracetamolia ja ibuprofeenia! Niitä ei nykyisin suositella annettavan sekaisin!

Milloin ja mistä tämmönen ohje on tullut? Mä ainakin olen niitä käyttänyt onnellisesti sekaisin, kun voimistavat toistensa vaikutusta.

Voimistaa?

Siis paracetamoliahan suositellaan lapsille annettavan, mutta kun sen annostelun kans pitää aina olla tarkkana eikä sitä voi mielin määrin syödä, välillä voi ottaa sitten eri vaikuttavaa ainetta jos se paracetamol ei riitä.

Aivan,kun nuo lääkkeitten yhteisvaikutukset voi olla aika kohtalokkaita niitten puoliintumisajat kun ovat erilaisia!!!!