Hae Anna.fi-sivustolta

Lista huonoista kampaajista

Viestiketju osiossa 'Kropan kohentajat' , käynnistäjänä millerimii, 30.04.2007.

1. agentti123 Vierailija

olin prisman parturissa näytti ihan ulkoa päinkin aika oudolta paikalta sitten pääsin siihen tuoliin niin rupes vetämään tukasta ja sitten tuntu ihan kun ois vetäny voltin niskoilteen ai että sattu kuse taitto niskat sit mä menin pois sieltä nii hiukset oli ihan hirveen nolot

2. Pettynyt Vierailija

Helsingissä erikoiskampaamo, joka on tunnettu hoidostaan liittyen hiustenlähtöön ja talipunkkiin. Miltei kaikki itselleni tehdyt hoidot epäonnistuneet ja asiasta ilmoitettaessa ei asiallista vastausta. Hoidot kalliita.

3. herranjestas Vierailija

Helsingin Etelä-Haagassa Virpi Kuitunen EN SUOSITTELE! Halusin vaalentaa hiukseni ja halusin keltaisuutta pois. Ja mainitsin vielä, että jos ei onnistu esim. raidoilla niin en halua kypärä blondia, etenkään keltaisen sävyistä. Luonnollinen ja tuhkan vaalea oli toiveeni. Niinhän siitä tuli keltainen juuresta ja niin värjätyn näköinen, mahdollisemman epäluonnollinen. Karsea väri mitä inhoan. Aluksi nielin tappioni ja menin toiselle kampaajalle, joka kehoitti mennä kysymään josko se korjaisi hiukseni joka oli värjännyt. Sanoi että yleensä joka on värjännyt niin haluaa myös korjata.. No rohkaistuin ja menin kysymään Virpiltä asiasta. Hänen mielestään väri oli kultainen, vaikka oli todellakin epätasaisen keltainen. Haukkui minut lyttyyn ja sanoi, että kierrän kampaajia ja en suostu näin maksamaan valittamalla. Olen kuulemma huijari ja en halua maksaa palvelusta.. en voinut uskoa.. sanoinkin että olisin valmis ollut maksamaan lisääkin, että saan järkevän värin päähän.. mutta tosiaankin ei kiitos enään, luotto meni. Kuka se tässä huijari oli? no menin takaisin toiseen kampaamoon, missä olin käynyt ja hän värjäsi sävytteellä keltaisuuden pois ja tuli hyvä. Ja maksoin uudestaan. Kaikkea sitä joutuu kohtaamaan. Tästä edes en mene mihin tahansa kampaajalle. Mielummin kasvatan oman värin, kun menen tollaiseen kohteluun ja loukattavaksi uudestaan.

4. Kampaajalle pitää kertoa toiveensa selvästi ja mieluummin kuvia mukaan, minkälaisen kampauksen haluat. Sinäkin annoit varmaan vaan vapaat kädet ja sitten et missään vaiheessa sanonut mitään, ettei kelpais. Lopuksi vasta järkytyit. Eihän nyt kampaaja mikään selvännäkijä ole. Hiusvärikin voi mennä pieleen sen takia, kun ei ole kertonut, onko käyttänyt kotivärejä, se nimittäin vaikuttaa lopputulokseen.

5. ärsytys. Vierailija

minulla on hyvä kampaaja, mutta miksi pitää jatkuvasti myydä niitä ylihinnoiteltuja tuotteita siinä sivussa? Ilmeisesti saa siitä provikat ja olen joskus ostanutkin jotain jos tarjouksia. 30e shampoosta on mielestäni ihan pöyristyttävää ja vaihtaisin kampaamoa ellei tyttö olisi niin taitava.

6. Piia Vierailija

7. Piia Vierailija

minulla sama kokemus. Ko kampaaja ei kuunnellut ollenkaan mitä halusin. Hän nyrvi tukkani niin pahoin että minäkin odotan vaan että se kasvaa takaisin. Isoja koloja pää täynnä ja loput niin lyhyt ettei taivu enään edes peittämään koloja. Olin pyytänyt vain siistimisen ja mainitsin erikseen että pituusilmettä ei saa muuttaa. Sitten viimeiseksi hinta..... En ole koskaan maksanut kyläkampaajalla 37€ siistimisestä!
    En missään tapauksessa enään mene siihen kampaamoon enkä suosittele sitä kenellekään

8. Lola123 Vierailija

Keravan Fireheadiin ei kannata mennä: on ihan riistohinnat ja jos ei tullutkaan sopiva kampaus tai kampaaja (omistaja) mokaa, niin ei korvaa sitä mitenkään. Ja yksi työntekijä tekee siellä huonosti ripsienpidennykset -> eivät pysy (hänestä valitettu muutenkin). Ja siellä on nykyään sellainen tilanne, että moni kampaaja on lähtenyt sieltä (vuokratuoli) pois huonon kohtelun takia ja 2 omistajaa vaan lusmuilee siellä ja vuokratuolilaiset tekee työt + opiskelijat. Joten en suosittele!

9. heppuli Vierailija

Itseä ihmetyttää, kuinka moni täällä vaan nielee huonoa palvelua. Mulla on tapana seurata uuden kampaajan työskentelyä kuin haukka. Katson koko ajan miten paljon leikkaa ja mistä. Monet kampaajat ovat näyttäneet siltä, että ovat tästä tuijotuksestani vähän peloissaan, mutta yleensä jälki onkin sitten kiitettävää, koska eivät uskalla mokata kun kyylään heitä armotta :D (suosittelen muillekin) Sanon myös heti, jos näyttää siltä että lähtee liikaa.

Hiusvärejä onkin vaikeampi tarkkailla. Ne ovatkin menneet harvinaisen usein pieleen. Raidoista tulee lähes aina kellertävät, enkä otakkaan niitä enää koskaan. Olen monesti pyytänyt sinertävän violetteja sävyjä, tulos lähes aina viinin- tai tummanpunainen. Olen huomannut, että saan tietyllä kaupan purkilla paremman sävyn itse ja säästän n.50 euroa rahaa.

Porilaisista paikoista voin suositella ainoastaan Profileä vaikka onkin kallis. Muualle en uskaltaisi mitään isompia operaatioita mennä ottamaan.

10. lilja Vierailija

Tuntuu, että Helsingin Kontulassa sijaitsevan Marin kampaamolla
    on uusi omistaja. Jäljellä ovat enää nimi ja hinnat:)
    En siis suosittele käymään!

11. Tukka hyvin Vierailija

Minullakin on lukuisia huonoja kokemuksia Tampereen kampaamoista. Tuntuu, että tällä paikkakunnalla noita itseoppineita vapaita taiteilijoita on ihan joka kadunkulmalla. Yhden hyvänkin kampaamon olen silti löytänyt: Satakunnankadun Prof. Henkilökunta on taitavaa ja lahjakasta, hinnat ihan kohtuullisia ja palvelu erittäin ystävällistä. Olin niin helpottunut, kun ensimmäisen kerran kävin siellä, koska kaikki sujui alusta lähtien tavattoman hyvin ja ongelmitta. Ei enää skunkkiraitoja, ei epätasaisesti leikattuja hiuksia! Ei lammaspermanenttia naapurituolissa, koska siellä ei edes tehdä permanentteja! En kokeile enää mitään muuta paikkaa vaikka kuinka joku suosittelisi.

Niille, joiden mielestä on suorastaan asiakkaan velvollisuus mennä takaisin valittamaan huonolle kampaajalle ja antaa yrittää korjata, haluaisin sanoa, että jos ensimmäisen käsittelyn jälkeen on täysin ilmeistä, ettei kampaajalla ole minkäänlaista tekniikkaa tai silmää työssään, olisi todella järjetöntä mennä vielä uudestaankin puoskaroitavaksi. Kaikki alalla työskentelevät eivät ole alan ammattilaisia. Olen oppinut, että joskus on parasta vaikka nousta kesken tuolista ja lähteä pois, jos jotain on selvästi pielessä.

Jos ongelma on vain siinä, että kampaajan ja asiakkaan käsitys halutusta lopputuloksesta oli erilainen, sama kampaaja voi toki saada tukkaa korjattua, mikäli asiakas pystyy selittämään toiveensa riittävän selvästi esim. valokuvan avulla. Mutta voi käydä niinkin, että kampaaja ja asiakas eivät vain löydä yhteistä säveltä perusteellisenkaan suunnittelun tuloksena. Silloinkin on mielestäni hyvä idea mennä jatkokäsittelyyn muualle, vaikka kampaaja olisikin työssään muuten taitava. Joskus kampaaja ja asiakas vain eivät sovi toisilleen. Sillon reklamointi ei tietenkään ole asiallinen ratkaisu.

Sitten on myös asiakkaita, jotka haluavat antaa kampaajalle melko vapaat kädet, koska heillä ei itsellään ole silmää hiustyyleille tai tarkkaa käsitystä siitä, miten saavuttaa haluamansa lopputulos. Joskus onnestaa, usein ei. Kyse on pitkälti siitä, onko asiakkaalla ja kampaajalla samanlainen maku. Epäonnistuminen ei ole kampaajan syytä, mutta ehkä kampaajaa kannattaa silti vaihtaa, jos haluaa jatkossakin ulkoistaa päätöksenteon kampaajalle.

On olemassa sekä huonoja kampaajia että huonoja asiakkaita. Epäonnistunut kampaamokäynti vaatii siis aina huolellisen jälkiarvion, jonka pohjalta voi sitten joko vaihtaa kampaajaa tai yrittää saman kanssa uudestaan perusteellisen neuvonpidon jälkeen.

12. Kampurikammoime Vierailija

HiusMesta Leppävaarassa on mun inhokki nro1! En suosittele!! Kampaajalta puuttui kaikki kääytöstavat ja hiukset saksittiin n. 5minuutissa.

13. vierailija123 Vierailija

Qhair Helsinki kampaamo. Sisäänastuessa kampaamoon sain oikein hyvän kuvan kampaamosta sillä tervehdittiin iloisesti ja tarjottiin erikoiskahveja yms. Mutta hiusten lopputulos oli aivan järkyttävää jälkeä, jossa ei huomioitu ollenkaan asiakkaan toivomaa lopputulosta. Vastaukseksi kritiikistä sain vain haukkuja omaan tukkaani liittyen (huonosti värjättävissä ja muka huonokuntoinen?), ja eivät osanneet vastata miksi he ovat kehuneet itseään ja laittaneet nettiin kaikenmaailman ennen ja jälkeen kuvia todella suurista muutoksista ja niissä tukat muuttuivat _täysin_. Mutta nähtävästi jokainen sinne astuessaan ei sitä haluamansa muutosta saa, ja siksi koen kampaamon huijauksena. Kaiken huipuksi niiden pilanneesta tukasta eivät edes suostuneet korjaamaan tukkaani eivätkä edes pahoitelleet möhläyksestään. Aivan järjetöntä palvelua..En kannata kyseistä kampaamoa kenellekkään.

14. Nonni Vierailija

Kristiina Kierikka Tampereelta! Kävin hänen asiakkaanaan viimeisimmässä työpaikassaan, on nimittäin kova tyttö vaihtamaan työpaikkaa, olisko ollut neljäs paikka(!!) ja valmistunut 2013!!!! No hiukseni olivat sellaiset "uu uutta muotia" olevat, pääliosa raidoitettiin, niinkuin yleensä, mutta alaosaan hän laittoi vieolettia! Luulin että alaosa jäisi oman väriseksi ja sillä tavalla tummemmaksi mutta tulee mieleen 2000-luvun alun muotikuvat :D noooh... sain häneltä vastikään tekstiviestin, että on vaihtanut paikkaa, mutta tekee enää kynsiä ja ripsiä... juu ei ollut niin vakuuttava että seuraisin perässä ripsieni kanssa...

15. vierailija250 Vierailija

Mies kävi parturissa Aira Lindströmillä Vehmaisten liikkeessä ja täytyy sanoa etten ole huonompaa leikkausjälkeä nähnyt... Käynti ei ollut mitenkään erityisen lyhyt miesten perus hiustenleikkaukseksi, mutta lopputulos näytti siltä kuin olis kiireellä tehty; jälki ei ollut niskasta, edestä eikä pään päältä tasaista, vaan saman näköistä kuin kotona (huonosti) itse leikattu. Hiuksia ei edes pesty vaan suihkupullolla vähän kostutettiin pinnasta ennen leikkaamista, tuohon hintaan on muissa paikoissa aina kuulunut pesu leikkauksen lisäksi. Piti varata seuraavaksi päiväksi toiselle parturille aika, kun työhaastatteluun ei kehtaa tuolla tukalla mennä. En voi millään suositella kyseistä paikkaa!

16. Ahkka Vierailija

Intelligent Barbers Turussa - pysytelkää kaukana!!
    Kävin leikkaamassa latvat, joka ei sekään mennyt ihan putkeen, mutta päälle halusin jonkun nopean kampauksen, sellaisen kevyen. Tyttö alkoi kihartaa hiuksia nätisti suoristusraudalla ja ajattelin jo että kiva tulee... Kunnes omistajarouva pelmahti paikalle ja sanoi ettei minun hiustyypissäni pysy kiharat, otti kamman, tupeerasi, suihkutti lakkaa, tupeerasi ja tunki päänahkaan kasan pinnejä ja voila! Nuttura 90-luvulta oli valmis... Aivan kamala.

Seuraavaksi kävin myös Itäisessä Turussa paikassa "Hiusten Olohuone". Kivan oloinen paikka, mutta omistaja oli ehkä vähän liiankin rempseä. Hänellä oli hierova pesutuoli, josta en pitänyt yhtään, tai olisin voinut pitää, mutta pesu oli niin kovakouraista, että päänahka oli hellänä vielä seuraavana päivänä. Koskaan ennen ei ole myöskään sampoovaahtoa roiskunut silmille kampaajalla.
    Korvani saivat tuta kammasta ja otteet olivat jokseenkin repivät.
    Leikattiin todella vähän, tuskin huomasin että olin käynyt kampaajalla. Hän kyllä kampasi todella nätiksi, kiharsikin vähän, mutta ennemmin olisin ehkä halunnut jotain vähän näkyvämpää.
    Olin sisällä n. puoli tuntia ja maksoin 45 euroa. Eipä tarvitse toista kertaa mennä.

17. Aankka Vierailija

Intelligent Barbers Turussa - pysytelkää kaukana!!
    Kävin leikkaamassa latvat, joka ei sekään mennyt ihan putkeen, mutta päälle halusin jonkun nopean kampauksen, sellaisen kevyen. Tyttö alkoi kihartaa hiuksia nätisti suoristusraudalla ja ajattelin jo että kiva tulee... Kunnes omistajarouva pelmahti paikalle ja sanoi ettei minun hiustyypissäni pysy kiharat, otti kamman, tupeerasi, suihkutti lakkaa, tupeerasi ja tunki päänahkaan kasan pinnejä ja voila! Nuttura 90-luvulta oli valmis... Aivan kamala.

Seuraavaksi kävin myös Itäisessä Turussa paikassa "Hiusten Olohuone". Kivan oloinen paikka, mutta omistaja oli ehkä vähän liiankin rempseä. Hänellä oli hierova pesutuoli, josta en pitänyt yhtään, tai olisin voinut pitää, mutta pesu oli niin kovakouraista, että päänahka oli hellänä vielä seuraavana päivänä. Koskaan ennen ei ole myöskään sampoovaahtoa roiskunut silmille kampaajalla.
    Korvani saivat tuta kammasta ja otteet olivat jokseenkin repivät.
    Leikattiin todella vähän, tuskin huomasin että olin käynyt kampaajalla. Hän kyllä kampasi todella nätiksi, kiharsikin vähän, mutta ennemmin olisin ehkä halunnut jotain vähän näkyvämpää.
    Olin sisällä n. puoli tuntia ja maksoin 45 euroa. Eipä tarvitse toista kertaa mennä.

18. tukka lähti Vierailija

Suosittelen Salon Choicea kaikille jotka haluavat pilata hiuksensa! Kävin Kampin keskuksessa (sama omistaja ja henkilökunta pyörittää muitakin Choice-liikkeitä).
    Ei olisi kannattanut: hiukseni vaalensi kampaaja joka väitti kovasti olaplex-ihmeaineen avulla saavansa minulle kirkkaan vaaleat hiukset. Minä siis asiakkaana epäilin mutta tämä AMMATTILAINEN vakuutti että hyvä tulee ja hiukset ei vaurioidu.

En tiedä unohtiko kampaaja vaalennusaineen päähäni vai mitä tapahtui.. ainakaan hän ei välillä käynyt katsomassa tilannetta. mutta niin vain kävi että hiukseni napsahti rajusti ja epätasaisesti poikki ja pitkät hiukseni olivat kuin hiiren häntä!

Varmasti huomasi pesussa ja föönauksessa jo irtoavan tukkaa mutta ei sanonut sanallakaan tästä vaan veloitti pokkana täyden hinnan ja lähetti kotiin. Kotona huomasin kuinka karusti hiuksille oli käynyt ja miten föönauksella ja kihartimella kampaaja oli tätä piilotellut.

omistaja osoittautui ylimieliseksi ja ylpeäksi myöntämään virhettä tai ottamaan reklamaatiota vastaan kun hänen puheilleen vihdoin pääsin.

Muutenkin vaikutti kummalliselta ilmapiiri, hirveästi nuorta kokematonta porukkaa jotka haahuilevat tietämättä liikkeen käytännöistä, kun reklamaatiota yritin paikan päällä tehdä.

19. realisti Vierailija

Tämmset ketjut on kyllä "hauskoja". Saa haukkua toisen ihmisen ja tehdyn työn, mutta missään ei näy kuvaa, josta voisi nähdä, mikä se lopputulos oikeasti on ollut. Todella fiksua olisi, että jos on pokkaa haukkua toinen nimeltä mainiten, pitää uskaltaa laittaa myös oma nimi näkyviin.

Monestihan on niin, että vallankin kokemattomampi kampaaja tekee mitä asiakas haluaa ja vaikka työ olisi tehty moitteettomasti, asiakas on tyytymätön lopputulokseen, koska kaikki kampaukset eivät käy kaikille. Varmaan olisi parasta, että kampaajat alkavat videoida kaiken tekemänsä työn. Jos aletaan keskustella siitä, mikä on kenenkin syy, voitaisiin videota tarkistaa, mitä se asiakas pyysikään tekemään.

20. Heli Näinen Vierailija

Ilmankos etsivät kiireellisesti kampaajia vieläpä ihan henkilöstöfirman voimalla. Luokiteltu kiireelliseksi toimeksiannoksi saada työntekijöitä.

21. Tähteläinen Vierailija

Tämä paikka kaatui omaan mahdottomuuteen toimia alalla.

22. vihainen Vierailija

En tiedä miksi lähes kaikki kampaamokäyntini päättyvät katastrofiin. Pyrin etukäteen selvittämään arvosteluja kyseisestä kampaamosta ja katsomaan heidän kuvagalleriastaan tekemiään töitä, joissa yleensä varsin hienoja hiustyylejä ja leikkauksia. Minulla on usein kuva mukana, ja pyrin vielä keskustelemaan kampaajan kanssa miten mallin saa sovitettua omaan päähän. Minulla on kuitenkin paksu ja taipuisa hius, jota kampaajat eivät osaa käsitellä. Hiukseni vaatii runsaan ohennuksen ja taitavan kerrostuksen, jotta siitä saa aikaan mitään järkevää. Useimmilla ei taitoja tähän ole, vaan napsitaan vain vähän latvoja pois sieltä täältä tai vastaavasti kynitään liikaa kun huomataan ettei homma onnistu ja taipuisuus tekee latvoista sojottavat. Sitten onkin tuloksena hieno karvalakki tai toiselta puolelta pidemmät kerrostukset tms. Väritkin menneet useimmiten pieleen, esim. juurikasvu värjätty melkein mustaksi ja latvoissa ei edes näy väri. Näköjään monet osaavat nykyään leikata vain piikkisuoraa tukkaa ja tehdä blondauksia. Ei huvita mennä enää edes kampaajalle enää maksamaan noita riistohintoja, mitä väristä ja leikkauksesta pyydetään, kun tuloksena on usein aivan kamalia lopputuloksia.

23. Varokaa offerillassa tarjottua monalizan salonkia Helsingissä. Täysin epäonnistunut leikkaus ja värjäys. Lopulta kampaajat alkoivat vain sättiä että sinä maksat nyt ja lopputulos voi olla mitä vain. Hiukset pilattiin täysin ko.kampaamossa. Heidän nettisivuilla kauniita kuvia, mutta työn jälki on todellusuudessa toinen. Omat hiuksenk ovat täysin pilalla, VAROKAA!

24. Emmie Vierailija

Kaikkien kampaajien puolustukseksi, mitä tulee lopputulokseen, että vaikka värikemia menisi nappiin, oman hiuksen reagoiminen saattaa vaikuttaa lopputulokseen. Tämä voidaan tietenkin kääntää voitoksi oman luottokampaajan kanssa:)
    Itselläkin on huonoja kokemuksia, mutta on myös hyviä. Kannattaa ottaa selkeät kuvat mukaan halutusta lopputuloksesta. Fiksu kampaaja kertoo aluksi realistiset tavoitteet lopputuloksen suhteen ja tekee työn hiusta mahdollisimman paljon säästäen.

On toki olemassa huonojakin kampaajia, ja huonoa asiakaspalvelua ei kyllä ikinä voi puolustaa:)

25. vierailija Vierailija

Kielotie 7, Tikkurila Your Stylessä tukka meni piloille vetyperoksidilla ja tuli aivan muuta kuin tulin hakemaan, kaukana liukuväristä ja luonnollisuudesta. Huono fiilis jäi :( Varmasti osaa tämä mies muuta tehdä mutta ei sävyttää .

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri