Listaa kumppanisi viisi merkittävintä plussaa ja miinusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aires
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aires

Jäsen
26.03.2010
101
0
16
Kyselen tätä ihan kuriositeetin vuoksi.

Mun listani on seuraavanlainen:

Plussat

• - Älykkyys
    - Lempeys
    - Huumorintaju
    - Mun esteettistä silmääni miellyttävä ulkonäkö
    - Populaarikulttuurigeekkiys (meillä keskustellaan jatkuvasti Mad Menin alkuteksteissä toteutettavasta WTC-trauman purkamisesta ja suurimpiin mulle osoitettuihin kohteliaisuuksiin liittyy järjestelmällisesti Lostin loppuratkaisu)

Miinukset

• - Perfektionismi
    - Useisiin elämänalueisiin kytkeytyvä neuroottisuus
    - Melankolisuus
    - Ujous
    - Valtava ahdistuminen pienistäkin riitatilanteista

+ ei juopottele
+ ei hakkaa
+ ei tuhlaa
+ luotettava
+ rehellinen

- ei osaa/halua keskustella
- mielikuvitukseton
- epäromanttinen
- liian helppo vietävä
- tylsä
Miinuksia olis muitakin, mut en laita nyt enempää

plussat

Huumorintaju
Älykkäs ja tiedonjanoinen
Erittäin komea ulkonäkö
Ei ole poropeukalo
Käytöstavat

Miinukset

Stressiherkkä
Uneliaisuus
Ollut piktään poikamiehenä, ei tajua välillä että perheen asiat menevät KAIKEN edelle
urakeskeinen liikaakin
Perfektionisti

+ Uskollinen
+ hyvä isä lapselle
+ ei juo liikaa
+ huumorintajuinen
+ rakastaa minua

- lyhyt pinna
- ei aina ymmärrä minuu
- ärsyttää minuu tahallaan
- vois tehdä enemmän kotitöitä
- en keksi muuta..

*muoks* - ei osaa puhua tunteistaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
+ ei juopottele
+ ei hakkaa
+ ei tuhlaa
+ luotettava
+ rehellinen

- mielikuvitukseton
- epäromanttinen
- liian helppo vietävä
- tylsä

Mä en käsitä, miten en itse keksinyt lisätä plussiin niinkin merkittäviä juttuja kuin luotettavuutta ja rehellisyyttä. Kuinka pitkä suhde teillä on takana? Mun oli melkoisen hankala keksiä miinuksia, mutta oma suhteeni onkin todennäköisesti vielä "ahollaanniinrakastuneitajaootihanampikuinkukaankoskaan"-tasolla. Todellisuus varmasti iskee jossain vaiheessa silmille.

+ ei juopottele
+ ei hakkaa
+ ei tuhlaa
+ luotettava
+ rehellinen

- mielikuvitukseton
- epäromanttinen
- liian helppo vietävä
- tylsä

Juuri noin! Tuo liian helppo vietävä vois vaihtaa siihen et ei osaa päättää/ei ole mielipiteitä.

- työnarkomaani
- rapu, joka vetäytyy kuoreensa riidan aikana |O
- liian pihi
- perfektionisti
- ei osaa sanoa ei tietyissä tilanteissa

+ luotettava
+ ahkera
+ kätevä käsistään
+ huumorintaju
+ hyvä isä tytöille

+ raitis
+ huumorintajuinen
+ rehellinen
+ perhettään rakastava ja sen näyttävä
+ ei juoruile

- suppea maailmankatsomus
- lyhyt pinna
- laiskahko
- pessimisti
- helposti innostuva (periaatteessa tää vois passata plussiinkin, mutta ku innostus tuntuu koskevan aina minulle ei niin mieluisiin asioihin mm. auton vaihto je

+luotettava
+kiltti
+tekee kotitöitä
+ei pihtaile rahojen kanssa
+ahkera

-avuttomuus
-"ei kedon kaunein kukka"
-kissanristiäiset, sukulaiset yms liian tärkeitä
-ei saa koskaan selkeää vastausta mihinkään! Kaikki on aina ihan kiva tai ok.
-tunneäly yleensä lomalla.

+luotettava
+huomaavainen
+liikunnallinen
+huumorintajuinen
+kätevä käsistään

-allerginen koirille ja kissoille
-omapäinen joissain asioissa
-pikkutarkka siivoamisen suhteen
-ei osaa juoda vain paria kaljaa, pakko saada vähintään mäyris<-ei usein mutta silti ärsyttävä piirre kun ottaa niin ottaa kunnolla
-ei mene lääkäriin kuin pää kainalossa,jos silloinkaan

Alkuperäinen kirjoittaja yks:
+ raitis
+ huumorintajuinen
+ rehellinen
+ perhettään rakastava ja sen näyttävä
+ ei juoruile

- suppea maailmankatsomus
- lyhyt pinna
- laiskahko
- pessimisti
- helposti innostuva (periaatteessa tää vois passata plussiinkin, mutta ku innostus tuntuu koskevan aina minulle ei niin mieluisiin asioihin mm. auton vaihto je

noista miinuksista sopii tuohon minun ukkoon tuo suppea maailmankatsomus ja helposti innostuva!! ja plussiin vielä tuo ei juoruile ja rehellinen =)

Alkuperäinen kirjoittaja aires:
+ ei juopottele
+ ei hakkaa
+ ei tuhlaa
+ luotettava
+ rehellinen

- mielikuvitukseton
- epäromanttinen
- liian helppo vietävä
- tylsä

Mä en käsitä, miten en itse keksinyt lisätä plussiin niinkin merkittäviä juttuja kuin luotettavuutta ja rehellisyyttä. Kuinka pitkä suhde teillä on takana? Mun oli melkoisen hankala keksiä miinuksia, mutta oma suhteeni onkin todennäköisesti vielä "ahollaanniinrakastuneitajaootihanampikuinkukaankoskaan"-tasolla. Todellisuus varmasti iskee jossain vaiheessa silmille.
Meillä yhteiseloa 13v takana. En käsitä miten olen näin kauan sietänyt tuota.

Alkuperäinen kirjoittaja :
+ ei juopottele
+ ei hakkaa
+ ei tuhlaa
+ luotettava
+ rehellinen

- mielikuvitukseton
- epäromanttinen
- liian helppo vietävä
- tylsä

Juuri noin! Tuo liian helppo vietävä vois vaihtaa siihen et ei osaa päättää/ei ole mielipiteitä.
Juu, tuokin kuuluu myös mun listaan.

+älykäs
+tyylikäs
+mahtava äitinä lapsillemme
+kemiat natsaa omieni kanssa
+ arvomaailma erittäin terve

- tienaa niin ettei keksitä käyttöä kaikelle rahalle
- sietää epäjärjestystä liikaa
- ei viihdy vesillä, emme siis hanki venettä
- ei ota riittävästi aikaa itselleen ja harrastukselleen

-Järkyttävän epähygieeninen, (kaivaa nenää ja munia ja salaatti tehdään siten että tomaatin keskustat irroitetaan suussa. Lohko siis suuhun ja suussa irroitetaan se hyytelösisus, wc:stään en edes mainitse...)

-Ei minkäänlaista malttia, raivokohtaus voi tulla suunnilleen mistä vain

-kunnioittaa suorastaan lapsellisella tavalla auktoriteetteja ja painettua sanaa, (siis tottakai se on totta jos niin lukee iltalehdessä tai jos amiksen opettajan mielipide joskus vuonna nakki oli näin)

-Tälläkin suppea maailmankatsomus ja omaan napaan tuijottelu, itsekäs on siis

-ei ole komea mies, voisi jopa rumaksi sanoa

+huumorintajuinen
+yleispositiivinen
+käy töissä eikä valita ikinä mistään virallisesta työtehtävästä
+ei juuri juo joskin polttaa
+ei ole selkäkarvoja

+turvallinen
+sosiaalinen
+isänä parhain
+ei ole kitupiikki
+arvot samat kuin minulla

-maiskuttaa
-puhuu puhelimessa ihan järjettömiä aikoja :laugh:
-ei siedä kritiikkiä
-huomaa toisissa viat, ei itsessään
-auton ratissa "oho"-tyyppi ;)

+On rakastava, hellä ja huolehtivainen isä.
+On rakastava, hellä, huolehtivainen, keskustelukykyinen ja romanttinen mies
+On ajatuksissaan samalla aaltopituudella (mm.kasvatuksessa, arkisissa asioissa (talous, raha-asiat ), parisuhteessa jne. )
+On luotettava;sanansa mittainen mies, rehellinen, ajattelevainen ja muut huomioonottava
+Jaksaa jakaa kanssani elämämme ylä- ja alamäet, eikä pidä yhteistä elämäämme tai minua itsestäänselvyytenä :heart:
(+ei yhdy riitelyyni ja sivuuttaa tietynlaiset..hmm..ominaisuuteni :laugh: )

-Ei ole asunnon siisteydessä kanssani samalla aaltopituudella (moniko mies on :laugh: )
- ....... metsä vastaa harvoin, mutta joskus, niinkuin sinne huudetaan..useimmiten unissaan :D

tätä listaa kirjoittaessani tajusin jälleen, millaisen miehen olenkaan saanut :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Miten joku voi listata miehensä plussiksi että ei hakkaa? Eikö se ole ihan itsestäänselvyys? Toki jos on väkivaltainen suhde takana, niin ehkä sitten.

Luulen, että väkivallattomuuden lukeminen plussaksi liittyy merkittävällä tavalla suhdehistoriaan. Tämä ei ole mitenkään sama asia, mutta itse olisin voinut nimetä nykyisen kumppanini plussaksi sen, ettei mies ole kännissä aggressiivinen idiootti tai suhtaudu alkoholiin kompleksisesti, vaikka senkin pitäisi olla oletus ja itsestäänselvyys. Kun on jotakin vastaavaa kokenut, itsestäänselvyydetkin ovat plussia.

+ luotettava
+ rakastava
+ kunnioittava
+ perhekeskeinen (perhe menee KAIKEN edelleen, myös yirttäjyyden)
+ huumoritajunen

- tempperamenttinen
- jääräpäinen
- huolimaton
- välillä liiankin hetkessä elävä

Alkuperäinen kirjoittaja aires:
Miten joku voi listata miehensä plussiksi että ei hakkaa? Eikö se ole ihan itsestäänselvyys? Toki jos on väkivaltainen suhde takana, niin ehkä sitten.

Luulen, että väkivallattomuuden lukeminen plussaksi liittyy merkittävällä tavalla suhdehistoriaan. Tämä ei ole mitenkään sama asia, mutta itse olisin voinut nimetä nykyisen kumppanini plussaksi sen, ettei mies ole kännissä aggressiivinen idiootti tai suhtaudu alkoholiin kompleksisesti, vaikka senkin pitäisi olla oletus ja itsestäänselvyys. Kun on jotakin vastaavaa kokenut, itsestäänselvyydetkin ovat plussia.

Mulla oli tuo et ei hakkaa. Ei ole kokemusta väkivallasta. Laitoin sen koska minusta se on positiivien juttu. Täälläkin saa lukea hakkaavista ja läpsivistä miehistä.

No tuo hakkaamattomuus tuli kyllä miullakin mieleen, kun omaa listaa mietin. Eikä oo väkivaltaisia suhteita ollu. Tosin äitini ja veljensä, varmaan mummonikin joutuivat pelkäämään juopottelevaa, väkivaltaista isäänsä ja äiti on aina painottanu sitä, että valitse mies tarkkaan ettei se oo juoppo eikä väkivaltainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinie:
-kunnioittaa suorastaan lapsellisella tavalla auktoriteetteja ja painettua sanaa, (siis tottakai se on totta jos niin lukee iltalehdessä tai jos amiksen opettajan mielipide joskus vuonna nakki oli näin)

+ei ole selkäkarvoja

Nauroin selkäkarvattomuuskommentille. :D

Edellisessä vuosien suhteessa olin siinä mielessä juuri samanlaisen miehen kanssa, että hänelle (näennäiset) auktoriteetit olivat ylittämättömiä. Keskusteluja ei voitu käydä, sillä aina joku tietää paremmin - tästä syystä asioista oli turha edes puhua. Mies 25-vuotiaana käytti ikuisuusargumentteinaan "iskä sano, että", "iskän mielestä--", "en kyllä usko sua, koska iskän mukaan--". Näin ollen voin kyllä uskomattoman hyvin samaistua tuntemuksiisi.

Yhteistyössä