Listatkaas mulle syyt miksi EI kannata ottaa toista koiraa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Mulla koira kuume ollut jo pidemmän aikaa ja nyt se taas päätään nostelee. Miksi se ei ota laantuakseen? Olen jo puolitoista vuotta toista koiraa koirallemme kaveriksi unelmoinut ja sellainen varmaan jo olisikin jos mies olisi suostuvainen.
Nyt koitan taas vaan toppuutella itseäni ja keksiä syitä miksi ei. Millä tämän kuumeen saa pois?? Todella ärsyttävää.

Noh aineslkin kurakelillä kuraa tuplana, ja karvaa jota nytkin lähtee tuosta triplatupla turkaita hirveästi!! Mutta mitä muuta? Kustannukset tietty kasvaa mut se ei ny maata kaada.

Siksi, kun sänky ja sohva on paljon ahtaampi sen jälkeen :saint:

Totta puhuakseni mä kyllä soisin ihan jokaiselle koiralle toisen koiran kaveriksi. Meillä on jo useamman vuoden ollut vähintään 2 koiraa, enkä mä kovinkaan ideaalitilanteena sitä pitäisi, jos koiria olisi vain yksi. Noilla näyttää olevan niin kivaa keskenään, vaikka ikäeroa onkin aika paljon.

Kahta on usein todella vaikeaa saada hoitoon kaverille tai sukulaiselle. Yksi, varsinkin pieni, menee hyvin mutta kaksi onkin jo vaikeampi hoitaa.
Eikä saisi erottaa toisistaan.

Jos ensimmäisen koulutus on vielä kesken, on turha toisesta haaveilla. Isompi opettaa jokaikisen huonon tapansa sille juoniorille ja sitten on kaksi remmirähjää. Isompi kun on aikuistuessaan hiukan rauhoittunut, niin junnu villitsee sitä huonoon käytökseen.

Vakuutusmaksut kahdesta, ruoka kahdesta, eläinlääkärikulut kahdesta.
Punkkitorjunta kahdelle kesällä 2kk = 200e.

Nykyinen koira on jo miltei kolme joten ei mikään ihan kakara enää. Aijemmin toppuutellut ajatuksia sillä että ensimmäisen koiran pitää ensin kasvaa ja aikustua. Noh nyt se olis kohta jo kolme... Milläa nyt perustelen..

[QUOTE="vieras";28705214]
Eikä saisi erottaa toisistaan.

Isompi kun on aikuistuessaan hiukan rauhoittunut, niin junnu villitsee sitä huonoon käytökseen.[/QUOTE]

Pakko olla nyt kyllä eri mieltä :)

Miten niin koiria ei saisi erottaa toisistaan? Aivan hupsu väittämä. Kyllä koirat voi erottaa eri hoitopaikkoihin tarpeen niin vaatiessa. Tämä on pelkästään totuttelukysymys.

Enkä allekirjoita tuotakaan, että hyvin koulutetun koiran saisi nuori villiintymään huonoon käytökseen. Ei se vanhempi koira siitä mihinkään pennun tai murkku-ikäisen tasolle taannu, jos se sellaisen seurassa aikaansa viettää.

Olen miettinyt samaa ja koko ajan olen kallistumassa siihen, että kaksi koiraa on kaikin tavoin parempi tilanne kuin yksi koira, jos on vain aikaa ja energiaa kahdelle. Myöhemmin otettu toinen koira oppii helpommin talon tavoille, kun ensimmäinen on sitä opastamassa. Koirille on myös oikeasti seuraa toisistaan. Meillä molemmat olisivat lisäksi kohtuullisen pieniä, joten sohva-argumenttiakaan ei voi käyttää. Taitaa mennä taas kasvattajille soitteluksi...

Sori, ettei minusta ole mitään hyötyä. :D

Olen miettinyt samaa ja koko ajan olen kallistumassa siihen, että kaksi koiraa on kaikin tavoin parempi tilanne kuin yksi koira, jos on vain aikaa ja energiaa kahdelle. Myöhemmin otettu toinen koira oppii helpommin talon tavoille, kun ensimmäinen on sitä opastamassa. Koirille on myös oikeasti seuraa toisistaan. Meillä molemmat olisivat lisäksi kohtuullisen pieniä, joten sohva-argumenttiakaan ei voi käyttää. Taitaa mennä taas kasvattajille soitteluksi...

Sori, ettei minusta ole mitään hyötyä. :D

Ja muistuttaisin, että ainahan voi ostaa isomman sohvan, jos niikseen :D

No minusta jo se on syy, jos miehesi ei toista koiraa halua. Lemmikit tulisi aina hankkia yhteisymmärryksessä...

2 koiraa tosiaan tuplaa ne menot, esim. vakuutukset ja taviseläinlääkärikäynnit on kalliita (esim. rokotukset). Menot voi siis nousta satoja euroja/kuussa.

molemmille koirille pitää antaa yksilöllistä huomiota ja aikaa, eritoten pennulle, ettei se leimaannu ihmisen sijasta ensisijaisesti toiseen koiraan (kokemusta on)

ekan koiran koulutus pitää EHDOTTOMASTI olla kunnossa, muuten sulla on kohta kaksi ongelmakoiraa

koirista on toisilleen seuraa, juu, mutta en ottaisi toista koiraa vain sen vuoksi. kyllä sille toiselle koiralle täytyy löytyä yhtä paljon aikaa, panostusta ja rahaa, kuin ekallekkin.

No mulla ei oo koirista kokemusta kuin yhdestä, mutta kissojen kanssa meillä kävi niin, että otimme yhden, sitten haluttiin toinen :D no, nämä saivat pentuja ja pidettiin sit vielä yks pentu :D eli jos ei oltais koskaan otettu sitä toista, niin ei olis tullut kolmatta jne...

Jos sulla on nyt koirakuume ja otat koiran, niin se kuume saattaa tulla uudestaankin :D

meillä 2 koiraa 9kk ikäerolla ja ovat kuin paita ja perse. kotisohva koiria, nauttivat lenkkeilystä ja kotona olemisesta. kuraa ja karvaa tulee mutta imurit keksitty. Samalla menee 2 kuin 1.

Yhteistyössä