Liza Marklundin kirjoja lukeneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lukutoukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lukutoukka

Vieras
Osaiskos joku neuvoa, että missä järjestyksessä Liza Marklundin Annika Bengtzon -kirjat kannattaa lukea? Eli mitkä Marklundin kirjoista kuuluvat sarjaan, ja mikä on niiden järkevä luentajärjestys?

Oon nyt lukenut Uutispommin, Paratiisin ja Prime timen. Juuri tuossa järjestyksessä. Ja vastaavia, hyviä, kirjoja voi suositella!

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Suomalaisista Remes.
Henning Mankell on myös hyvä!

Remekset oo lukenut, ja niihin oon jo vähän kyllästynyt. Samalla kaavalla kaikki (siis vaan mun mielipide ) ja aika huumorintajutonta tekstiä. Myös Sheldonia oon aikonani lukenut, eikä nekään enää nappaa. Itse voin suositella Arne Dahlia (huippu! ) ja tuttua uutis-setää Matti Rönkää. Myös Jarkko Sipilän kirjoja oon kesän mittaan lainannut. Eli ovat sellaista kevyttä kesälukemista (paitsi Dahl, joka on siis huippu :) )

Mulla on Marklundin kirjoista vähän ristiriitainen olo. Toisaalta ne on aika lapsellisia ja tönkköjä, mutta kummastipa ne muutamassa päivässä ahmin. Mutta esim. miehelleni en niitä suosittele (lukee muutenkin vähän ja hitaasti, eli silloin kannattaa pitäytyä laatukirjoissa ).

Lukukärpänen on puraissut vuosien tauon jälkeen ja kun kirjastoon on matkaa, niin siksi kyselen lukusuosituksia. Tota Mankellia aion kokeilla.

dekkarikirjailijoita on esim. Mari Jungstedt, joka kirjoittaa Gotlannista, ihan kivoja; Camilla Läckberg, osa kirjoista on ok, osa surkeampia, ja Helene Tursten, samoin osa kehnompia, mutta luettavia kuitenkin. Englantilaisia tuntemattomapia Stephen Booth, jota ainakin on suomennettu useampia kirjoja. Kaikki kannattaa lukea kirjoitusjärjestyksessä.

Elisabeth George, ainakin jotain suomennettu on hyvä, alkupäässä ainakin, samoin Reginald Hill, mutta häntä on taidettu suomentaa aika huonosti, olen itse lukenut ne englanniksi.

Lukuiloa.

siinä järjestyksessä missä ne on tehty, koska niissä ihmissuhteet etenee jne... mä olen lukenut kaikki Marklundin kirjat, hyviä. Multa muuten löytyis Nobelin testamentti. Sit ehdottomasti ANNA JANSSON, ihana!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mikä kirjoista oli se, jossa kirjoitettiin naisesta jonka mies oli narsisti/psykopaatti jne? Vai oliko se joku toinen ruotsalaiskirjailija sitten?

marklundin kirjoja olivat : Uhatut ja Turvapaikka... kirjat tosi tapahtumia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
. Sit ehdottomasti ANNA JANSSON, ihana!

Ensimmäinen Anna Jansson, jonka minä luin oli Jäljet lumessa ja se onkin minun lukemistani paras. Esim. Pääkallovaras ei ollut niin hyvä. Outoja lintuja aiheena ois aika ajankohtainen ;). Se oli minusta ihan ok, mutta joku siitäkin puuttui, jotenkin oli liian köykäinen.

Yhteistyössä