Hae Anna.fi-sivustolta

Löysin 14v tytöltäni DILDON! Mistä helv...se on sen hommannut?!

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä V.F-65, 24.01.2010.

1. V.F-65 Vierailija

Ja kuinka kauaa ollut. Meinasin takavarikoida sen kaapista siivotessani eilen, mutta nyt sitten jätin sen niille sijoilleen. Ystäväni oli käymässä puolentunnin päästä ja tietty hänen kanssa juteltiin kun on suunnilleen samanikänen tyttö. Hää vaan kehotti jättämään sen kaappiin ja unohtamaan asian. Minustako sekään nyt ei voi olla oikein? Semmosella akkuparistoilla se toimii kuten tietokoneen laitteet. Kun näen ladattavana niitä lattialla, niin tiedän sen käyttötarkotuksen. Hiukan pistää häiritsemään jo ajatuskin. Samanlaista peliä se on vuodenpäivät pitäny, mitään huomaamatta. Kunhan nyt ei tietokoneella mitään luvatonta tee.. Ärsyttävää toisaalta tietää tämmönen asia, pitäskö puhuu, vai ei ja kun miten siitä pitäs puhua? Hyvin sillä koulussa menee, eikä kauheasti ulkonakaan laukkaa yömyöhällä. Poikia käy ja kaikki sillälailla on "normaalia". Pitäskö minun hyväksyä kaikkiaan nyt vain aikuistuminen? Jotenkin älytön tilanne.

2. slave Vierailija

14 on kyllä vielä aika nuori, joten mielestäni voisit hyvinkin ottaa asian puheeksi. Luultavasti tyttösi nolostuu hirveästi ja luultavasti ovet paukkuvat, mutta parempi, että hän tietää sinun tietävän. Millaiset välit teillä muuten on? Kannattaisi ehkä puhua seksistä, ehkäisystä ja muusta tytön kanssa, jos kerran poikiakin käy.

3. turvaseksiä Vierailija

Eikös seksuaalisuus ole joka ihmisen luonnollinen juttu ja yksityinen asia.

Parempi ja turvallisempi sitä on tuossa iässä dildoa käyttää äitsens tyydyttämiseen kuin poikia.

Vai meinasitko kieltää tytöltä seksuaalisten tarpeiden tyydyttämisen kokonaan? Tai valvoa ja komentaa tekemään se tavalla, jolla sinä itse olet opetellut sen tekemään?

Dildot ovat turvallisia.
    Sinuna antaisin tytölle yksityisyyttä.

4. kauppias Vierailija

Mistä hommannut?
    No, niitä myydään mm. apteekeissa ja tavarataloissa.

5. no johan Vierailija

etkö sitten itse runkannut teini-iässä? Varmasti runkkasit, joten anna vaan tytön rauhassa runkkailla, vai ottaako päähän ku tyttö on kehdannut itselle sauvan hommata ja itse et saa mieheltäsi eikä ole sauvaakaan?

6. Funtsasin Vierailija

asiaa tovin, ja tulin siihen tulokseen, ettei pidä ottaa asiaa esille, se on kuitenkin hyvin henkilökohtainen asia. Aivan normaali kehitysvaihe tyttärelläsi on menossa. Samalla hän tutustuu omaan naiseuteensa, ja oppii tuntemaan itseään siltäkin kantilta. Jokainen meistä on tuossa iässä harrastanut itsensä hyväilyä.

7. Et pysty pysäyttämään tyttäresi kehitystä vaikka kuinka haluaisit!!!
    Toiset kehittyvät aikaisemmin, toiset myöhemmin, sille vaan ei voi mitään.
    Älä puutu asiaan, tietysti kannattaa jutella asiallisesti että tietääkö hän tarpeeksi ehkäisyasioista - pojat tulevat sen dildon tilalle kuitenkin jossain vaiheessa ;)

Aloitin itse seksielämäni 14-vuotiaana ekan kundikaverini kanssa, ja olen elänyt ihan terveen ja hyvän seksielämän "siitä huolimatta". (Nyt olen puolessavälissä viittäkymmentä)

8. Maijuli79 Vierailija

En näe mitään negatiivista dildossa, koska sehän liittyy itsetyydyttämiseen. Itsetyydytyshän on:
    -Turvaseksiä parhaimmillaan
    -Saa mitä itse haluaa / milloin haluaa / hellyyttä itselleen
    -Oppii tuntemaan mikä tuntuu hyvälle ja kertomaan myöhemmin myös tulevalle kumppanille.
    -Tutustuu omaan kehoon ja kehon reaktioihin

Toki voit jutella asiasta tyttäresi kanssa, mutta luultavasti tyttäresi vaivaantuu ja ei halua keskustella äidin kanssa.

9. raijjamaijja Vierailija

kyllä kaikki jossain vaihees runkkaa ja varsinki justiin tos vaihees . mitä sen on väliä onko se sitte sauva vai omat kädet. ei kannata ottaa puheeksi mutta ehkäisystä toki voi puhua ja kannattaa. mietippä ittes tilanteeseen missä "jäisit kiinni" itsetyydytyksestä. pitää vain omana tietonansa niin pysyy lapsenki kans välit kunnos

10. Zeina Vierailija

En minäkään ottaisi asiaa puheeksi, koska asia on todella henkilökohtainen ja tyttäresi voi kokea joutuvansa todella noloon tilanteeseen. Kuten monet ovat jo neuvoneet, ehkäisystä kannattaa kyllä jutella!

Toisaalta, tyttäresi on saattanut saada dildon hupilahjana tai pilana tyttökavereiltaan. Pitäisin tätä erittäin todennäköisenä vaihtoehtona. Itselläni on teinivuodet vielä tuoreessa muistissa, ja taisin olla samantyyppisten lahjojen sekä saajana että antajana jossain vaiheessa! Dildo oli juttu, jolle lähinnä hihiteltiin - enpä usko, että moni niitä oikeasti käytti siinä vaiheessa.

11. Päänsärky Vierailija

Neuvo ihmeessä tyttöäsi seksiasioissa! Arvostan suuresti äitejä, jotka sen rohkeasti tekevät – omani ei sanallakaan neuvonut mitään seksiin, tai edes kuukautisiin liittyvää, kun olin teini (nyt 30v). Yksin jouduin oppimaan ja selviytymään.

12. Tyytyväinen Vierailija

Mielestäni äidin ei pidä puuttua murrosikäisen lapsen tekemisiin, ellei niistä ole lapsen terveydelle tai hyvinvoinnille haittaa. Ja dildosta ei varmasti ole! Itse löysin itsetyydytyksen ilot noin 13-vuotiaana, ja kyllähän sitä omaa kehoaan tuli tutkittua välineellä jos toisellakin. Samanikäisten kavereiden kanssa lahjoitimme toisillemme jos jonkinlaista seksikamaa (mm. kondomeja) ja poikien kanssa pussailtiin kaupungilla, mutta silti olin ensimmäisen kerran yhdynnässä vasta 16-vuotiaana. Olisi ollut katastrofi, jos äiti olisi tässä vaiheessa aloittanut moralisoinnin tai massiivisen seksivalistuskampajan!

13. uppun Vierailija

Sinuna en sanoisi tytölle mitään, sillä mitä jos äitisi olisi tutkinut kaappejasi ja löytänyt sielt dildon ja kertonut siitä sinulle kun olit itse nuori? Olisitko pystynyt katsomaan äitiäsi silmiin moneen päivään saati sitten juttelemaan hänelle tai luottamaan häneen?

Kyllä lapsille nykyään koulussa annetaan aivan tarpeeksi seksivalistusta, lapselle voi olla noloa jos oma vanhempi alkaa sitä antamaan.

14. Ei niin vakavaa Vierailija

Hän on saanut sen pilailuvälineenä ja synttäri tms. lahjaksi ystävättäriltään.

15. Mitäs tuosta? Vierailija

30 vuotta sitten kun mä olin teini, ei dildoja ainakaan missään mistä teini niitä olisi saanut, ollut myynnissäkään. Silloin käytettiin mielikuvitusta ja muita välineitä itsetyydytyksen apuna. Tässä nyt ei ole mitään eroa kuin se, että sinun tyttärelläsi on tarkoitukseen oma tarkoituksenmukainen väline, eikä hän joudu tyytymään harjanvarsiin sun muuhun. Itse pääasia, eli nuoren tytön seksuaalisuus ja itsetyydytys on ollut samaa vuosikymmenestä toiseen. Ihan kunnollisia ihmisiä meistäkin tuli, jotka tieni-ikäämme vietimme muutama vuosikymmen sitten ;)

16. Nuori minäkin Vierailija

Aloittajalle:

Vaikka lapsesi on kuinka alaikäinen, hänen dildonsa on hänen yksityinen asiansa.

Ja mitä muuten löysit hänen lelunsa? Ettet vaan nuuskinut hänen tavaroitaan läpi?

Jos et kunnioita 14-vuotiaan yksityistä tilaa - olkoonkin Sinun maksamassasi talossa/asunnossa - on turha odottaa, että hän kunnioittaa sinun tilaasi.

On ihan normaalia, että 14-vuotiaalla on seksielämä. Vaikka ihan vaan yksinään. Se puolestaan on arveluttavaa, että äitinä kiinnität huomiota vain asioihin, joita et salli. Ilmeisesti sinulle ei riitä mikään? Ole iloinen lapsesi koulumenestyksestä, poikaystävästä jne. äläkä urputa siitä, että hän osaa nauttia elämästään ja itsestään.

17. Tyytyväinen Vierailija

Asianmukainen väline - erittäin hyvin sanottu! Suomessa myytävät dildot ovat ymmärtääkseni testattuja ja turvallisia, ja tapaturmariski (jos näin voi sanoa) on varmasti toista luokkaa kun kynttilöissä, kurkuissa ja harjanvarsissa! Olisipa mullakin ollut värisevä dildo teini-iässä - se olisi tehnyt minut niiiin onnelliseksi! :)

18. ____ Vierailija

opeta sille et miten sitä käytetään

19. tuo nyt Vierailija

oli todella asiaton kommentti - ja tavallinen elleissä kylläkin.

20. ei jumalauta Vierailija

Mitä?
    40% Teinitytöistä on harrastanut seksiä 14vuotiaana
    Mitä vittua sä selität?

21. Nuoren isä Vierailija

Ole iloinen että tyttösi on löytänyt seksuaalisuutensa.Anna hänen rauhassa masturboita ja nauttia varmaan hyväilit myös itseäsi hänen ikäisenään.
    Minulla on 14 v. poika ja hänkin tuntuu runkkailevan usein omassa huoneessaan.Hän on aika äänekäs runkatessaan,kuuluu selvä huohotus ja voihkiminen mutta ei se haittaa.
    Annetaan nuorten nauttia.

22. Ullis Vierailija

En jaksanut lukea kommentteja, mutta minun neuvoni on että älä missään nimessä puutu asiaan!

Aiheutat pahempaa tuhoa ja mielipahaa, jos mainitset asiasta tyttärellesi. Mieti itse, miltä olisi tuntunut, kun itse masturboit nuorena (lapsena) ja äitisi olisi tullut siitä sanomaan jotakin. Jokaisen ihmisen elämään kuuluu seksuaalisuus, joillain se alkaa nuorempana, joillain vanhempana.

23. Huoh Vierailija

Se on dildo eikä käytetty kondomi! Et todellakaan puutu asiaan mitenkään.

24. keinot keksitään Vierailija

No minä käytin jo 13-vuotiaana suihkuletkua, kurkkua, dödöpurkkia ym. siihen tarkoitukseen. Didlo sentään on henkilökohtainen ja hygieeninen.

25. dsad Vierailija

suihkuletkua ja kurkkua :D

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus