Lohen valmistus vauvalle!!??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sanna80

Aktiivinen jäsen
24.05.2004
14 725
5
36
Mikkeli
Nimimerkki BABYLIN kyseli tämmöistä tuolla vauvat 0-12 kk puolella ja omasta mielenkiinnostakin siirrän sen tänne, jos joku osaisi vastata! KIITOS!!

miten te oletta valmistaneet lohen vauvalle? keittämälläkö vai paistamalla?? ja olettako laittaneet mausteita loheen?? ja kuin monta kertaaa viikossa oletta antaneet kala ruokaa?? itse valmistan ne sit jääpalarasiaan kun saan täältä ensin vinkkejä valmistamiseen.

:flower: kiitos etukäteen :flower:

Meillä ei ole vielä ajankohtaista, mutta varmasti itse keittäisin pieninä (ruodottomina,nahattomina) palasina muutamia minuutteja ja sitten tuoreiden yrttien esim. tilli tai basilika kanssa sauvalla soseeksi. =)

Mänä olen tehnyt pyrstöpalasta nahat ja ruodot pos, sit keittänyt, keiteiveteen laitoin pienipala lakerinlehteä ja valkopippuri, sit keitin sellaiset 10 min. ja survoin haarukalla ja sit jääpälamuottiin ja pakkaseen.

heipparallaa!!!
meillä tyttö 9kk saa kalaa 2-3 kertaa viikossa.meillä ollaan kala keitetty niin,että vauvvelin perunan keiton yhteydessä on pistetty siivilään kala kiehumaan samalla ja kun kypsää niin paineltu siivilän läpi(näin välttää ruotojen joutumisen ruokaan) ja sitten vain sauvasekoittimella soseeksi! B) B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 12:33 Hennuska04 kirjoitti:
Ootteko antaneet siis kirjolohta vai tavllista?

Raskauden aikanahan ei suositella merilohta korkean dioksiini- ja PCB- pitoisuuden vuoksi. Ehkä alle vuoden ikäiselle lapsellekkin kirjolohi olisi parempi vaihtoehto..? ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 13:35 Pikkupimu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.12.2004 klo 12:33 Hennuska04 kirjoitti:
Ootteko antaneet siis kirjolohta vai tavllista?

Raskauden aikanahan ei suositella merilohta korkean dioksiini- ja PCB- pitoisuuden vuoksi. Ehkä alle vuoden ikäiselle lapsellekkin kirjolohi olisi parempi vaihtoehto..? ;)

No näin ajattelinkin, kun yleensäkin immeiset syövät useammin tota kirjolohta... =)

Meillä useimmiten syödään merilohta, sillä siinä on parempia nuo rasva-arvot... ainakin kalatiskin sedän mukaan ;)

Itse valmistin lapsille ennen vuoden ikää ihan uunissa, yrttimausteilla maustettuna, nyt kun lapset on jo vähän isompia niin meidän lohen päälle tulee useimmiten sinappia ja sitruunamehua, sitruunapippuria ja pippurirouhetta joka sisältää musta,- valko,- rose,- ja viherpippuria :p

Yhteistyössä