Lohi pilaantunutta vai ylikypsää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oksennusta odotellessa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Oksennusta odotellessa...

Vieras
Tuossa tein uunissa lohifileen, pakkasesta otin ja oli uunissa noin pari tuntia. Sitten ku selvisin ottamaan sen pois uunista, niin kala oli vähän mössöistä, liha melko vaaleaa ja siinä oli vähän tunkkainen haju. Syötiin sitä lasten kanssa, mutta jäin kyllä miettimään, että olisiko pitänyt heittää pois.

Mitä luulette, oliko lohi pilaantunutta vai vaan ylikypsää? Maku ei ollut ihan normaali vaan sekin vähän tunkkainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
no varmaan jo uunissa pilaantunut, kuka nyt pitää 2h lohta uunissa?????

Jos lohi oli jäinen uuniin laitettaessa?

no mut kuka nyt laittaa jäisen lohen uuniin????
maalaisjärki käyttöön! =)

Sellainen, joka on unohtanut ottaa lohen ajoissa sulamaan sulattaa sen uunissa.

Myönnän olevani hieman uusavuton, mutta kyllä - lohi oli jäinen kun laitoin sen uuniin. Olen tehnyt lohta monesti ennenkin näin, noin puolessatoista tunnissa siitä on tullut tosi hyvää. Nyt en ehtinyt ottaa kalaa aiemmin pois niin se sitten vissiin kypsyi liikaa. Huom. ei se nyt kokonainen kala kuitenkaan ollut, vaan puolikas filee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Myönnän olevani hieman uusavuton, mutta kyllä - lohi oli jäinen kun laitoin sen uuniin. Olen tehnyt lohta monesti ennenkin näin, noin puolessatoista tunnissa siitä on tullut tosi hyvää. Nyt en ehtinyt ottaa kalaa aiemmin pois niin se sitten vissiin kypsyi liikaa. Huom. ei se nyt kokonainen kala kuitenkaan ollut, vaan puolikas filee.

Ihan hyvinhän lohen voi uunissakin sulattaa ennen paistoa. Mutta jos lohi on liian kauan uunissa, se kuivuu, ei mene löllöksi. Ehkä teidän lohenne ei kuitenkaan vielä paistunut tarpeeksi, jos oli vetinen?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Ihan hyvinhän lohen voi uunissakin sulattaa ennen paistoa. Mutta jos lohi on liian kauan uunissa, se kuivuu, ei mene löllöksi. Ehkä teidän lohenne ei kuitenkaan vielä paistunut tarpeeksi, jos oli vetinen?

Filee oli foliossa, joten ei se siinä kovin nopeaan kuivu. Ei ollut vetistä mutta kala semmoista tosi pehmeää, pieniksi paloiksi murenevaa eikä isoina liuskoina leikkautuvaa niin kuin yleensä. Eli siis mössöä.

Ei lohta voi uuniin jäisenä laittaa.. Sen pitää sulaa vaikka jääkaapissa ekaks.. Ja kaks tuntii uunissa, voi hyvä luoja sentään. Toivottavasti lapsilles ei tullu huonoa oloa tosta.. Mä en ainakaan olis tollasta lohta syöttäny kellekkään tai edes ite syöny.. Ja oon ravintola-alalla ni tiedän aika paljon ruuanlaitosta.. :)

Minä tein tänään samanlaista, yöks. Tunkkainen on hyvä sana kuvaamaan.
Maistoin evän vierestä rasvaista kohtaa, mikä on yleensä tosi hyvää, niin kyllä
oli piloillista, nyt en saa makua pois suusta. Kala oli pakkasessa juu ja laitoin eilen
sulamaan jääkaappiin. Mikään mausteista mitä laitoin, tai en laittanut ei kyllä
voimut noin pahaa makua tehdä...

Yhteistyössä