Hae Anna.fi-sivustolta

Lohkoperunat?

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä vierailija, 23.10.2020.

1. vierailija Vierailija

Lohkoperunat kuorineen vai kuorittuna? Ja mitä mausteita? Tein joskus kuoritusta perunoista enkä laittanut mausteeksi kuin suolaa, mutta ne eivät olleet kovin hyviä. Tulisiko kuorineen maukkaampia?

2. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Minä aina kuorin perunat ensin. Maustan merisuolalla oliiviöljyllä ja muskottipähkinällä. Ainakin minun mielestäni nämä näin tehtynä ovat hyviä. Syön lohkoperunat mallasviinietikan kanssa yleensä. Helsingissä Bulevardilla liike, jossa sitä myydään.

Last edited: 27.10.2020
  3. vierailija Vierailija

Minä syön kuorineen. Rosamundaa, oliiviöljyä, suolaa, basilikaa ja valkosipulia. Kiitos kun muistutit, taidankin tehdä tänään!

4. vierailija Vierailija

Ehdottomasti kuorineen, kuori on maukkain osa perunasta. Yleensä öljyä, suolaa, savupaprikaa ja rakuunaa. Joskus laitan vaihtelun vuoksi myllystä mustapippuria tai chilirouhetta. Yrttejäkin vaihtelen - timjami, basilika, ruohosipuli ja moni muukin yrtti sopii hyvin. Mausteita varioin usein pääruoan mukaan.

Harvoin teen pelkästään lohkoperunoita, vaan yleensä samalla paistuu monenlaisia juureksia. Punajuuri on lempparini, mutta myös eri sipulit, lanttu, nauris, palsternakka, mukulaselleri ja porkkana ovat hyviä.

5. vierailija Vierailija

Hmmm... Minä yleensä kotona .

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri