LOKA äidit 2008 osa 2

  • Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
Päivitys II
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
Neepu /kakkonen / la 2.10. /tyttö 09/06 EKKS
kauris / kakkonen la 3.10. /tyttö 04/07
Mariella /kakkonen la 4.10 /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
Lumi81 /kolmas, la 12.10 / tyttö 03/02, tyttö 10/07 OYS
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
-Helinä-/esikoinen la 16.10
**Johanna** / kolmas, la 17.10. / tyttö 06/97, tyttö 01/06
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Caruba / kakkonen la 24.10. PHKS / Lahti
Marianne-78/ esikoinen (poika) la 27.10/ Uppsala
Piupaupou77/ esikoinen la 27.10./ Jorvi
katianna/ esikoinen la 28.10/
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu

Synnyttäneet:
Tiikeri
Neepu
kauris, 26v, tyttö 5.10.2008, 4065g ja 52cm, toinen, tyttö 04/07 (la 3.10.2008)
 
**Johanna**
Kukkuu.

Yksi hyvävointinen äitee ilmoittautuu. Pari yötä on tullut nukuttua aivan loistavasti. Kivuliaat supistukset ovat jostain syystä kaikonneet, ei ole yhtään sellainen olo, että synnytys olisi lähellä. Eikä varmaan olekaan. Illalla tuli harjoitussupistuksia muutaman tunnin ajan tiiviiseen tahtiin, mutta en pidä niitä kyllä yhtään minään, kun on noita kipeitäkin jo ollut niin pitkään.
Mitään limavuotoja tai -tulppia ei ole näkynyt.

Seuraava nevola on muistaakseni torstaina, oma puntari näyttää, että paino olisi jo pudonnut viimeisten muutaman viikon aikana kilon verran, neuvolassakin oltiin ihan samassa viime viikolla kuin edellisviikolla.

Tulkaas taas koloistanne kertomaan kuulumisia ja fiiliksiä!

Johanna 38+3
(aikaisemmat synnytykset; spontaanisti 41+2 ja suunnteltu sektio 39+1)
 
Piupaupou 77
Hetkinen, onko tuohon päivityslistaan tullut yksi synnyttänyt lisää vai tekeekö mun raskausdementiainen pääni kepposet? Eli Kauriille on syntynyt tyttö 5. päivä? Onnitteluja kovasti ja tulehan kertomaan tarkempia tietoja ja informaatiota sitten kun ehdit ja jaksat. Näin se alkaa tuo synnyttäneiden listakin pidentyä.

Täällä voidaan ihan samaan malliin kuin ennenkin. Viikonloppu oltiin reissussa ja mukana oli varmuuden vuoksi kaikki tarvittavat jos lähtö tulee. Vähän niin kuin sateenvarjona. Mutta ei tullut lähtö, yhtenä kappaleena ollaan edelleen. Muuten kaikki on ihan ok, mutta tuo vauveli alkaa aika tiukasti painaa itseään tuonne alaosastoon. Käveleminen alkaa olla mahdotonta ja välillä jo istuminenkin tuottaa tuskaa. En tiedä miten tätä jaksaa jos tämä menee sen parikin viikkoa yli lasketun. Se olisi nimittäin kuukauden odotteluaika minulla vielä edessä. En suostu siihen! Vaikka eipä tuota lupaa taideta multa kysellä.
Nukkuminen on ollut onneksi taas vähän parempaa parina viime yönä. Tosin tällä lausunnolla saan nyt manattua itelleni unettomia öitä :) Mutta senkin uhalla.

Onko teillä jo muuten nimi/nimet valmiina mietittynä tulokkaalle? Me ei tiedetä kumpi tulee ja jos tulokas on poika, niin sen kanssa voi olla ongelmia. Nimen kanssa siis :) Jotenkin noita hyviä poikien nimiän on mun mielestä todella vähän ja nekin vähät ei sitten kelpaa miehelle. Tällä hetkellä meillä on yksi hyvä nimiehdokas pojalle. Enkä siitäkään ole ihan vakuuttunut. Tytölle meillä on sen sijaan montakin hyvää nimikandidaattia.

Maanantain jatkoja!

Piupaupou 37+0
 
Silkkimaki
Edelleen yhtenä kappaleena, 39+5. tänään lähti limatulppa, mutta sehän ei mistään mitään kerro. Olo on kovin sulkeutunut ja hermo ei kestä yhtään esikoista. Mies onneksi ymmärtää, että mä oon nyt tämmönen tän loppuajan, kauan sitä sitten vielä onkin.

Meillä on etunimi oletetulle tytölle ollut valittuna jo vaikka kuinka kauan, toinen nimi on aavistuksen auki vielä mut eiköhän siinäkin päädytä siihen jota jo kauan sitten ajateltiin.
 
**Johanna**
Muhun iski kans nyt tuo sulkeutunut ja itkuinen olo. Aamulla olin ihan onneni kukkuloilla, ja nyt voisin itkeä itseni uneen. Onpa outoa, mä luulin jo, että nämä heittelyt olivat taaksejäänyttä elämää.

Meillä on sukupuoli tiedossa ja toinen ja kolmas nimi valmiina. Etunimestä ei ole täyttä varmuutta, vaihtoehdot ovat selvillä, katsotaan sitten miltä uusi tulokas näyttää..

Huomenna toivottavasti tasaisempi päivä..

Silkkimaki, jos oikein hyvin käy, niin pääset jo vuorokauden sisällä synnyttämään:
JEE, JEE!

Johanna taas.
 
Satu -81
Kauriille paljon onnea potrasta tytöstä! Toivottavasti käyt kertoilemassa kokemuksesi synnytyksestä ja tuoreita vauvakuulumisia.

Silkkimakilla jännät paikat.. ei ole kaukana enää.

Ja johannalle voimahalit tunneskaalan ikävämpään päähän ;)

Täällä ilmottautuu yksi tosi väsynyt pallomaha. Eilen illalla luulin jo että nyt tuli lähtö, ei mainannut kävelemään pystyä kun supisteli ja vihlo ja ahdisti. Ja jotenkin olin epävarma että tulikohan vähän vettäkin..
Mutta yön sain kuitenkin VALVOTTUA ilman yhtään supistusta. Nukuin tunnin iltayöstä ja puolitoista aamuvarhaisella. Toivon sormet ja varpaat ristissä että ensi yönä saisin unta.
Mulla alkaa muuten olemaan ihan valmis olo. Että any-day-now.
Ai niin, kävin neuvolassa tänään. Kaikki muuten ok, mutta painoa oli tullut 1400g!! Siis jumaliuta, puoltoista kiloa!!! Eikä pitäny enää grammaakaan tulla! Huomenna menen lenkille vaikka kuolisin sinne. No ei ihan.. kunnon ruoka ei maistu. Napsin sitä ja tätä vähän väliä.
Limaa (valkovuotoa?) tulee aika lailla. Ja neuvolantäti sanoi että enää ei pää liiku lantiossa, kiinni on. Sf-mitta oli sama kuin viikko sitten.

Nimeä ollaan välillä mietitty, mutta päätetään sitten kun nähdään vauva. Että näyttääkö Pekalta vai Joosepilta.. ;) Noista ei tulla käyttämään kumpaakaan. Otetaan nimi suvusta, luultavasti mun suvusta koska miehen suvussa on lähinnä Pekkaa, Kaarloa ja Mattia. Eikä sillä etteivät olisi hyviä nimiä. Älkööt kukaan nyt loukkaantuko.

Taidan ommella yhden kestovaipan nyt.

Supistuksia täältä kaikille lähettää
Satu
 
**Johanna**
Aamupäivää ketjuun!

Onko Silkkimaki vielä kotosalla?

Eilinen paha mieli on taas tipotiessään, ja nyt on energinen olo. Ajattelinkin käyttää sen sitten siivoamiseen.. Yöllä tuli muutama hassu kivulias supistus, mutta ne tuntui liittyvän täyteen rakkoon.
Mietin tässä justiinsa, että tunnistanko sen ensimmäisen todellisen supistuksen? Koska nämä kipeät supistukset ovat olleet melkoisen kipeitä. Kyllä varmasti tunnistan ne sitten kun vauhtiin päästään, mutta se ihan ensimmäinen? Kun monet ovat sanoneet, että "tiesin heti, että nyt se on menoa.."

Nyt sitten siivoamaan.

Johanna 38+4

P.s. Kopioin Kauriin tiedot tuohon meidän listaan Ex-Kermiteistä,
toivottavasti se ei Kaurista haittaa... =0) Ei siis ole itse käynyt ketjussa vielä.


 
Satu -81
Huhuu. Missäs kaikki on?
Jos nimi(merkki) löytyy ylempää listasta niin ilmoita olostasi!!

Täällä asiat ennallaan. Tuntemuksia on, mutta toimintaa vähemmän.

Tänään silkkimakin la, ja mulla sitten seuraavaksi.. HUUUUUIIIII...

Satu 39+4
 
**Johanna**
Mä jo eilen mietin, että yksinkös mä täällä kirjoittelen... =0)

Olin neuvolassa, kaikki ok. Seuraava aika laskettuna päivänä. TOIVOTTAVASTI ei tarvis sitten enää mennä.

Vauvan pää on jotenkin niin, että neuvolantäti ei tunne sitä. Sanoi, että kun se löytyy yleensä helposti käsien väliin, niin hän ei saa sitä käsiinsä meikäläisen kohdalla.
En mä kyllä tunne vauvan päätä jalkojenikaan välissä, että en tiedä sitten, että missä ihmeessä se on. Pääasia tietysti, että pää on olemassa... =0)

Silkkimaki on varmaan jo synnyttänyt?

Johanna 38+5
 
Piupaupou 77
Yhtenä kappaleena ollaan ja jotenkin sellainen olo, että myös säilytään vielä pitkään. Ei mitään ennakkomerkkejä ole ilmassa, että tyyppi olisi sieltä tulossa. Siinä on vaan se, että en oikein jaksais vielä mahdollisesti neljää viikkoa odotella. Mutta ei kai tässä muuta mahdollisuutta taida olla. Huoh.

Raskauden autuuteen totaalisen kyllästynyt Piupaupou 37+2
 
Satu -81
Piupaupou; ei muu auta kun odotella. Sitten voisin tsempata näillä fraaseilla että kyllä se sieltä tulee, kukaan ei ole sinne jäänyt. Ja nauti nyt siitä massusta kun se siinä edessä on, kohta sulla on sitä ikävä..
Ethän tule lyömään ;)
Näitä mä olen kuullut, niin varmasti tekin.

Johanna; kylläkai sillä pikkuisella sentään ON pää?!? Olet varmaan kokeillut ettei sentään tunnu ulos tulleen :)

Joo, tää menee kun ei ole mitään asiaa.
Ulkona on ihanin syysilma ikinä ja mä vaan naputan tätä saakelin konetta.
Jee, tänään tuli suppareita 10 min välein aamupäivällä ehkä tunnin ajan. Ajattelin jo et nyt se on menoa.. No ei ollukkaan.
Samaa pohdin kun Johanna, tajuankohan sitten kun "se on menoa"? Etten jää haaveilemaan ja synnytä sitten sairaalan portaille.

Oon ihan varma että näinä päivinä tulee kertomaan vauvauutisia ainakin mariella ja silkkimaki.

Satu
 
Kesä1
Kirjoitan minäkin pitkästä aikaa, ehkä siksi että nyt siihen kokee tarvetta :)
Laskettu aika on HUOMENNA, enkä uskonut koskaan näkeväni näitä päiviä. Pari viikkoa sitten oli niin kauheasti kauheita oireita, että olin tosiaan ihan varma varhaisemmasta synnytyksestä. Esikoinen syntyi aikanaan laskettuna päivänä, seuraava tuli viikoilla 39+2. Huomenna siis minulla tämän kolmannen kanssa 40+0! Käsittämätöntä!!! :(
Tänään on vihlonut reisiin ja selkään, eilen oli kauhea migreeni, ja huomenna menen poliklinikalle kohonneiden verenpaineiden vuoksi. Kirkasta juoksevaa limaa on tullut nyt jo viikko. Vauva ei ole liikkunut juurikaan enää kolmeen viikkoon, ja neuvolassakin valmistellaan minua "suureen vauvaan". Sen tiedän kyllä ilman valmistelujakin, ja vaikka kyseessä onkin kolmas lapsi, niin synnytys kyllä jännittää. Kuulemma uudelleensynnyttäjä voi viisikiloisenkin ihan normaalisti synnyttää... En tiedä enää, kammoanko enemmän sitä,e ttä synnytys alkaa ensi yönä vai sitä, että se ei ala. No, toisaalta tiedän senkin, että kun tosipaikka tulee, niin ne tarvittavat voimat tulevat kanssa.

En minä kyllä uskonut,e ttä kolmas voisi mennä "yli"! :)
Onnea kaikille loppuodotukseen ja synnytykseen!
 
Kesän palautus listalle
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
Neepu /kakkonen / la 2.10. /tyttö 09/06 EKKS
kauris / kakkonen la 3.10. /tyttö 04/07
Mariella /kakkonen la 4.10 /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
Lumi81 /kolmas, la 12.10 / tyttö 03/02, tyttö 10/07 OYS
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
-Helinä-/esikoinen la 16.10
**Johanna** / kolmas, la 17.10. / tyttö 06/97, tyttö 01/06
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Caruba / kakkonen la 24.10. PHKS / Lahti
Marianne-78/ esikoinen (poika) la 27.10/ Uppsala
Piupaupou77/ esikoinen la 27.10./ Jorvi
katianna/ esikoinen la 28.10/
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu

Synnyttäneet:
Tiikeri
Neepu
kauris, 26v, tyttö 5.10.2008, 4065g ja 52cm, toinen, tyttö 04/07 (la 3.10.2008)
 
**Johanna**
Palautin Kesän listalle. =) Tervetuloa taas kirjoittelemaan!

Ihan olisin itse voinut samat jutut kirjoittaa, paitsi, että olen vähän päälle viikon jälkijunassa. Mutta siis kaikki oireet sun muut. Mä olin ihan varma, että en pääse edes rv:lle 39. Ja täälläkin sitä migreeniä, juoksevaa valkovuotoa ja kohonnut verenpaine. Ja kolmas lapsi. =)
Vauvan koosta en tiedä, rv:llä 36 painoarvio oli 2800 g, eli jos vauva olisi kasvanut maksimissaan sen 200 g/vko, niin nyt olisi jotain noin 3,4 kg.

Mä toivon kyllä jo, että pääsis synnyttämään. Päivä päivältä jännitän sitä enemmän ja jännitän myös vauvan terveyttä. Mitä nopeammin pykään tämän ulos itsestäni, sen nopeammin saamme tietää, että onko hän terve.

Mutta joo, ihan kivaa mennä taas pian nukkumaan, kun tämäKIN voi olla se yö kun lähtö tulee...

Johanna 38+5
 
mom<3
Heippa,

Ilmoittaudun minäkin luomuilija täältä väliin vaikken listalla olekaan. Nyt on 37+2 ja eipä ole oireitakaan siitä että olisi synnytys edes lähellä. Voin aika loistavasti, masu on pikkuinen ja minulla on aika mukava olo koska se maha ei ole laskeutunut. Muutaman juoksuaskeleenkin pystyy vielä ottamaan jos meinaa valot vaihtua suojatiellä punaisiksi. Vauvani on aika pikkuinen, sitä seurataan ä-polilla vielä vaikka ei vaikuta mitenkään siltä että olisi mikään pielessä sillä vauva liikkuu hyvin ja istukka toimii joten se vaan on pikkuinen (ja ehkä myös la pielessä eli tuntuu että saatan olla oikeasti rv 36 vasta). Yöunet on kyllä aika mennyttä peliä. Tänä yönä nukuin tosi tosi hyvin, vaikkakin osissa, mutta useina öinä valvon aamuyöstä useita tunteja ja luen kirjaa ja pyörin kuin häkkyrä ja käyn välillä kävelemässä ympyrää. Ilmeisesti tuttu vaiva monelle muullekin...? :)

Joku kyseli nimistä, meidän pojalle on jo nimi olemassa, ellei sitten syntymän jälkeen tule joku uusi idea. Se on nimi joka minulla on ollut päässä jo varmaan 10 vuotta. Kaikki on valmiina vauvan tuloon paitsi vaavi-sänky pitää sitten tilata lähempänä tuloa. Muuten kaikki on valmiina ja nyt olen aloitellut hissukseen keräämään sairaalakassia kasaan.

Sellaista piti kysyä vielä että minulla on nyt muutamana päivänä ollut aika ilkeitä vihlaisuja tuolla alapäässä. Se ei ole siis kohdun suulla vaan enemmänkin tuossa jossain klitoriksen korkeudelta sisään ja tuntuu kun siihen joku pistäisi puikolla. joku muistaakseni mainitsi vastaavia jossain kirjoituksessa... alkaako olla merkki että keho alkaa jo valmistautumaan pikkuhiljaa tulevaan koitokseen?

Eipä muuta tänne kuulu, luomuilu edelleen vahvasti mielessä ja toiveena, jos ei nyt mitään yllättävää ilmene... sitähän kun ei voi ikinä tietää :)

Hyviä vointeja ja toivottavasti supparit alkaa ilmaantumaan niitä odotteleville! Johanna, vilkaisepa babyidan sivuilta vyöhyketerapia/akupainanta kohtaa. Siellä on kuvia akupisteistä ja muistaakseni sellaisiakin mitkä edistää supistuksia joita voit itse painella. Sitä voisit kokeilla kolmen S lisäksi ehkä :)

t.mom<3

 
Satu -81
Viimeistä kertaa...

Yöllä lirisi vähän vettä ja limatulppaa on tullut. Mitään supistuksia ei ole. Käytiin aamulla synnärillä ja tikkutestin mukaan oli tosiaan sitä lapsivettä.
Eli se on menoa nyt.
Iltapäivällä pitää mennä uudelleen sairaalaan ja ottavat tulehdusarvoja ym. Ja yöksi sisälle. Käynnistys on aamulla jos ei itsestään käynnisty.
Voi himpura, ei mennyt ihan niinkuin arvelin. Lähettäkää mulle supistuksia jostain! Mä haluun supistuksia!! ;)

Tsemppiä kaikille.
Palaan linjoille viikonloppuna. Toivottavasti (*näkee mielessään itsensä leikattuna ja tulehtuneena sairaalassa makaamassa ensiviikolle asti* YÖK!).

Satu ja Vili"ei halua tulla pois" 39+5
 
**Johanna**
Satulle onnea matkaan! Perässä tullaan..

Omanapakuulumiset: tekee pahaa! Eilisestä asti on tehnyt pahaa sekä tyhjällä että täydellä vatsalla. Nivusissa ja alaselässä tuntuu hyvämäistä juilimista, mutta saattaa johtua kaikesta rehkimisestäkin.
Mitään limatulppaa ei ole näkynyt, eikä myöskään limaista vuotoa. Sitähän tässä nyt odotellaan, koska jotenkin tuntuu siltä, että lapsivedet ei tästäkään mene ennenkuin puhkaistaan kalvot.

Nyt ei muuta, mom:ille taas kiitokset linkkivinkistä!

Voikaa hyvin,
Johanna 38+6
 
Silkkimaki
Moi vaan kaikille, kyyllä, täällä on jakauduttu. Tiistai"aamuna" klo 1 eli rv 39+6 meni lapsivedet ja aamulla 6.38 syntyi meidän Noora. Eilen tultiin kotiin ja kaikki meni hyvin. Nyt koitetaan saada esikoinen hyväkymään tää uusi tilanne.. vähän haastavaa.. kirjoittelen lisää myöhemmin. Ilman puudutuksia tms. selvisin !! Jee jee!! Allasta vaan ja ilokaasua.
 
Päivitystä synnyttäneisiin
Tiikeri /kolmas/la 1.10./tyttö 10/97, tyttö 10/06
Neepu /kakkonen / la 2.10. /tyttö 09/06 EKKS
kauris / kakkonen la 3.10. /tyttö 04/07
Mariella /kakkonen la 4.10 /tyttö 04/07
silkkimaki /kakkonen la 8.10 / poika 06/06 Haikaranpesä/Kätilöopisto Hki
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06 HUS/PS
Rosa78 /esikoinen la 11.10
Lumi81 /kolmas, la 12.10 / tyttö 03/02, tyttö 10/07 OYS
*lennu* / esikoinen la 15.10. Kotkan sairaala
-Helinä-/esikoinen la 16.10
**Johanna** / kolmas, la 17.10. / tyttö 06/97, tyttö 01/06
Hilmaliina / esikoinen la 18.10 TAYS
Amilda 79 / esikoinen 20.10. HUS Hyvinkää
Caruba / kakkonen la 24.10. PHKS / Lahti
Marianne-78/ esikoinen (poika) la 27.10/ Uppsala
Piupaupou77/ esikoinen la 27.10./ Jorvi
katianna/ esikoinen la 28.10/
Aurora83 / esikoinen la 29.10. HUS / pk-seutu

Synnyttäneet:
Tiikeri
Neepu
kauris, tyttö 5.10.2008, 4065g ja 52cm, toinen, tyttö 04/07 (la 3.10.2008)
Silkkimaki, tyttö 7.10.2008, toinen, poika 06/06 (la 8.10.2008)
 
Piupaupou 77
Isot onnittelut Silkkimaelle! Tsemppiä ja voimia Satulle! Tulkaa antamaan laajempaa raporttia sitten kun ehditte/jaksatte.

mom<3, minä ainakin olen just noita sukkapuikkoefekteistä alapäässä tuntenut jo ainakin kolmisen viikkoa. Ja koko ajan enenevässä määrin. Ilkeä tunne. Aikaisemmin luulin, että odottavat äidit vaappuu kuin ankat pelkästään sen takia kun maha on niin iso. Mun kohdalla on enemmänkin syy just siinä ilkeässä tunteessa alapäässä mikä on vaivana. Myöskään minulla mahan koko ei ole isoimmasta päästä ja ihan vasta viikon aikana olen alkanut vaappua myös sen takia. Että ankkana mennään :)

Muuten täällä kaikki on ok jos ei oteta huomioon ihan kamalaa väsymystä. Huomenna on lääkäri eli tulee ehkä vähän viisaammaksi onko toivoakaan, että tää tyyppi syntyis ennen marraskuuta. Vaikka eipä ne mitään ennustajia ole ne lääkäritkään. Mutta joka tapauksessa näkee vähän mikä tilanne on tulla kohdunsuulla.

Voi voi, minä nään kuulkaa itteni vielä marraskuussakin täällä issekseen kirjottavan kun kaikki muut on jakautuneet. Semmosta se on elämä :)

Vointeja!

P 37+3
 
Lumi81
Täällä kärvistellään suppareiden kourissa! Koko edellisen päivän suppaillut n.12-15min välein...Nyt sitten välit 6-7min ja tekee jo kipeetä. Rv nyt 39+5. Limatulppaa ei oo tullu eikä lapsivettä. Jännittää. Mies nukkuu ja minä pidän peukkuja että se ois menoa nyt. Lapset nukkuu ja anoppi tulee niitä katsomaan kunhan sille ilmotetaan...taidan kohta mennä käymään kuumassa suihkussa jos nää supparit kovenee ja yleensäkään jatkuu.

Onnea kaikille vauvan saaneille!! Minä tulen kertomaan kuulumisia että mitä tapahtuu...pitäkää peukkuja et kaikki menee hyvin! Voi vitsi, meillä voi olla aamulla jo vauva sylissä!!!

Lumi & "Onni" rv 39+5
 
Lumi81
huomenta! Vieläki kotona :D
Oon ihan sekasi ku en oo nukkunu yhtään!!! perkele ku koko yön tuli 10min välein ja nyt sitte ei oo niiku kiirettä mihinkään. mää kyllä soitan sinne synnärille täs aamulla että jos vaikka kävis siellä tsekkaamassa tilannetta...onkos muilla ollu tämmösiä vääriä hälytyksiä?
 

Yhteistyössä