LOKA äidit 2008 osa 2

  • Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti
**Johanna**
Soittele siihen sairaalaan, missä synnytit ja kysele että voitko käydä näytillä. Turhaan muredit tällä asialla, kun se on äkkiä hoidettu pois päiväjärjestyksestä.

Tsemppiä.

Johanna
 
**Ansku**
Hei Johanna, mitä tarkalleen ottaen tarkoitat? Mitä tälle sitten voi tehdä, jonkin leikkauksen tms.? Onko sinulla ollut samanlaista vaivaa synnytyksen jälkeen, ja miten se on hoidettu?
 
Neepu
Anskulle...

itse pari kuukautta sitten synnyttäneenä näyttää edelleen ihan samalta, siis kuvailemaltasi. jälkitarkastus tehty ja kaik hyvin. Aika palauttaa normaaliin tai ainakin melkein entisennäköiseksi. Siis ei mitään hätää. Itsekin järkytyin näkemästäni ja säikähdin, mut on normaalia.
 
Neepu
Sitten muita kuulumisia. Tyttönen voi oikein hyvin ja syö ja nukkuu hienosti. Verrattuna esikoisen vauva-aikaan, on luksusta nämä yöt. Esikoine valvotti silloin tosi paljon ja tämä neiti vaan nukku ja nukkuu. Tuplannut on painonsa melkein 2kk 5835g ja 57cm. Muutenkin sujunut oikein hyvin kahden kanssa. Tytöt nukkuu usein päikkärit samaanaikaan ja saan itsekin otettua päikkärit, jos vaan haluan. Mut esikoista pitää vahtia kyllä ihan koko ajan, vaikka on kiltti vauvalle, ni välillä meinaa käydä nappaamassa kädestä tai vähän näpäyttää päähän yms. ja siis välillä niin tekeekin, ku en kerkeä väliin. mut onneks ei pahempaa kuitenkaan ole käynyt. Laitelkaahan muutkin kuulumisia, vai siirrytäänkö jo vauvanhoito puolelle????
 
**Ansku**
Kiitos Neepu vastauksesta. Huojentavaa kuulla, että en ole ainokainen oudon alapään kanssa... Toivottavasti paikat palautuisivat edes suunnilleen samannäköiseksi, eikä kyseessä olisi mikään laskeuma tms.

Vauvantuoksuista loppuvuotta teille kaikille!
 
**Johanna**
Joo, siis Ansku tarkoitin, että turha murehtia asialla, kun voi helposti soittaa sinne sairaalaan ja käydä näytillä, jos on tarvis. Asiantuntijan tietämys helpottaa heti.

Nyt lokaäiteihin!
 
-Katianna-
Mä vielä kirjoittelen tänne synnytyskokemuksen.
Eli aamulla kuudelta alkoi kipeet supistukset 5-7 min välein ja vessassa paperiin jäi verta. Lähettiin heti sairaalaan ja odoteltiin vapautuvaa salia noin tunnin verran. Käyrässä olin siinä välillä ja totesivat synnytyksen alkaneeks.
Muutama tunti meni tuskissa ja kokeilin olla suihkussa, mut en tykänny. Oksentelin vaan.Pyysin epiduraalin ja sain sen klo 11. Siinä vaiheessa olin auki pari senttiä ja lapsivedet meni tutkimuksen yhteydessä.
Sitten reilu 4 h meni nukkuessa ja sinäaikana olin avautunu kokonaan. Ihanaa kun se puudutus vei kivut pois ja ruokakin vähän maistui. Kivut kyllä palas sitten myöhemmin, kun lapsi alkoi laskeutumaan ja ottihan ne jossainvaiheessa sen epiduraalipumpun pois.
Siinä sit meni taas joku tunti, kun odoteltiin ponnistamisen tarvetta. Mulla ei mielestäni sellaista pakottavaa tarvetta tullu ja sanoinki sit kätilölle, et entäs jos kokeilen työntää ja niinhän se lapsi lähti tulemaan ja 14 min ponnistamisen jälkeen tyttö oli maailmassa.
Kivut loppui kun seinään, kun sai pään ulos. Saatiin olla tunti vielä salissa ja sit komennettiin suihkuun ja käytävälle syömään. Seuraavat tulossa... että pientä ruuhkaa Kysillä.
Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus ja ei jäänyt kammoa, vaikka paljon pelottikin etukäteen.

T.Katianna ja tyttö 2 vk 1 päivä


 
**Johanna**
Mä vielä huutelen, että tulkaa tuonne vauvanhoitopuolelle!!
Siellä kirjoitellaan huomattavasti aktiivisemmin kuin tänne odotusketjuun.
Tulkaa, tulkaa, jos vielä käytte täällä!

Johanna
 

Yhteistyössä