LOKA äidit 2008

  • Viestiketjun aloittaja Neepu
  • Ensimmäinen viesti
Mariella81
No ei kai se niin tarkkaa ole, kun joka tapauksessa syyskuun loppu tai lokakuun alku kyseessa, niin aika samat kehitysvaiheet menossa. Mä olen ihan ymmyrkäisenä, meidän tyttöä (04/07) tehtiin kaksi vuotta ja tämä natsas ihan ekasta yrityksestä :) enkä kyllä oikein usko tota plussaa vielä, testiä pitää käydä tarkastelemassa tämän tuosta ja nyt kyllä näyttää jo ihan selkeää plussaa! Hauskaa sinänsä että esikko syntyi vaarinsa syntymäpäivänä ja nyt kakkosen laskettuaika olisi mumin syntymäpäivänä.
 
sweetpearll
Hauskoja sattumia:) ehkä teidän piti sitten vaan saada se yksi alulle ja toinen sitten tuli vanhasta muistista :) Itse olen kans käynyt muutaman kerran vielä tänäänkin katsomassa testiä, jonka tein siis jo toissa päivänä :D

Näin äsken unta että joku kova möykky tuli ulos tuolta alapäästä..hui hui...kai sitä vaan niin pelottaa että jos kaikki ei meekään hyvin.
 
sweetpearll
Huomenta:) Eilen sain sit kokea ensimmäisen oksen. Töissä olin vielä, ei ne hajut ainakaan vielä tee pahaa mut jostain syystä oli vaan niin huono olo.

Hyvin menee täällä ainakin toistaiseksi. Saa nähdä kuinka kauan tämän pystyy töissä pitään salassa.
 
Neepu
Huomenta vaan kaikille.. Täällä ei vielä juuri mitään raskausoireita, illalla paleltaa ja kahvi ei maistu, siinä kaikki. Joko kohta tehtäisiin jonkunnäköistä listaa?? Täällä siis toinen tulossa, tyttö 9/06.
 
mariella81
tommosen listan nyt väsäilin, ei tullut häävi, varsinkin kun kone poisti "turhat" välilyönnit. Ajattelin jospa jokainen itse lisäilee lasketut ajat kun ne "varmaksi" saadaan. Oireita ei vieläkään minkäänlaisia, mielenkiinnosta kysyisinkin eroaako teillä muilla esikon ja kakkosen odotus? Esikosta olin tässä vaiheessa jo todella huonovointinen ja erittäin väsynyt, pelottaa että olenko oikeasti ees raskaana kun ei miltään tunnu, vai ootanko poikaa ;)
 
sweetpearll
Mulla sellasta huonoa oloa välillä, vatsaa vihloo ja nipistää melko usein. Selkä ehkä kipeempi kuin normaalisti. Mutta ei siis mitään ylitsepääsemätöntä, että hyvin menee :) eka neuvola tosiaan 20.2 :)
 
Kesä1
neepu /kakkonen la / tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la/tyttö 04/07
stinde79/kakkonen la /tyttö 04/07
sweetpearll la
kesä1 /kolmas, la 9.10/poika 07/05, tyttö 09/06

Lisään itseni listaan ja valittelen etovaa oloa, jota en muista aiemmista raskauksista vielä tässä vaiheessa. Neuvolaan ajattelin soitella vasta viikolla 8. Tiedän kuitenkin jo nyt, että jätän jälleen ensimmäisen ultran väliin, siitä syystä laskettu aika ei varmaankaan muutu.

Mukavaa odotusta!
 
rib
Tervehdys loka-mammat!

Mahtuuko uusi palstalainen mukaan ketjuun?

Äsken tein positiivisen testin, raskausviikkoja siis vasta 4. Uskomaton fiilis!! :)
Laskurin mukaan vauva syntyisi 13.10.. Viimeksi raskaus päättyi varhaiseen keskenmenoon, joten kovasti pelottaa pysyykö nyt kyytiläinen mukana..

Ensimmäistä vauvaa odotellaan. Mulla ikää 30 ja kova vauvakuume vaivannut jo monta vuotta. Yrittäminen aloitettiin lokakuussa, eli aika nopeasti kuitenkin tärppäs (marraskuussa km)..

Oireina pahaaoloa ja järjetöntä palelua..
Kyllä nyt kovasti jännittää.. toivottavasti kaikki menisi hyvin!

 
Lumi81
neepu /kakkonen la / tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la/tyttö 04/07
stinde79/kakkonen la /tyttö 04/07
sweetpearll la
kesä1 /kolmas, la 9.10/poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81/kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07

Liityn joukkoonne!!
Laskettu aika menee varmaankin lokakuun puolen välin tienoille. Varmaksi en osaa sanoa kun ei ole tullut yksiäkään menkkoja kuopuksen syntymän jälkeen. Kuopus nyt siis 4kk. Viime keskiviikkona tein plussatestin. Oireina on ollut pitkittynyt "flunssa" ja lämmöt koholla, iltaisin palelu, mahan nipistely, väsymys, tänä aamuna pyörrytti. Vielä ei ole ollut pahoinvointia. Toivottavasti ei tulekkaan.

Vinkiksi muillekkin: pahoinvointiin auttaa apteekista saatava Multitabs Raskaus Inkivääri -tabletit. Otetaan 2kpl päivässä ruokailun yhteydessä. Mulla auttoi kuopuksen odotusaikana pahoinvointiin täydellisesti. Pahoinvointi loppui heti kun aloin noita tabletteja syömään.

Oletteko varanneet varhaisultraan ajan?
Meillä on varattuna 25.2. Toivottavasti kaikki on sitten hyvin.
Luulen että on kaksoset tulossa. Vielä en viitsi kertoa että miksi niin luulen mutta jos asia varmistuu sillon ultrassa niin sit kerron et mistä tiesin..heh :) Oishan se aika hulabaloo ku ois hetken kolme alle vuoden ikäistä lasta talossa (ottaen huomioon että usein kaksoset syntyvät hieman etuajassa)...
 
Lumi81
neepu /kakkonen la / tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la/tyttö 04/07
stinde79/kakkonen la /tyttö 04/07
sweetpearll la
kesä1 /kolmas, la 9.10/poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81/kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07

Liityn joukkoonne!!
Laskettu aika menee varmaankin lokakuun puolen välin tienoille. Varmaksi en osaa sanoa kun ei ole tullut yksiäkään menkkoja kuopuksen syntymän jälkeen. Kuopus nyt siis 4kk. Viime keskiviikkona tein plussatestin. Oireina on ollut pitkittynyt "flunssa" ja lämmöt koholla, iltaisin palelu, mahan nipistely, väsymys, tänä aamuna pyörrytti. Vielä ei ole ollut pahoinvointia. Toivottavasti ei tulekkaan.

Vinkiksi muillekkin: pahoinvointiin auttaa apteekista saatava Multitabs Raskaus Inkivääri -tabletit. Otetaan 2kpl päivässä ruokailun yhteydessä. Mulla auttoi kuopuksen odotusaikana pahoinvointiin täydellisesti. Pahoinvointi loppui heti kun aloin noita tabletteja syömään.

Oletteko varanneet varhaisultraan ajan?
Meillä on varattuna 25.2. Toivottavasti kaikki on sitten hyvin.
Luulen että on kaksoset tulossa. Vielä en viitsi kertoa että miksi niin luulen mutta jos asia varmistuu sillon ultrassa niin sit kerron et mistä tiesin..heh :) Oishan se aika hulabaloo ku ois hetken kolme alle vuoden ikäistä lasta talossa (ottaen huomioon että usein kaksoset syntyvät hieman etuajassa)...
 
Satu -81
sweetpearll / la 1.10?
neepu /kakkonen la /tyttö 09/06
Mariella /kakkonen la /tyttö 04/07
stinde79 /kakkonen la /tyttö 04/07
kesä1 /kolmas, la 9.10 /poika 07/05, tyttö 09/06
Lumi81 /kolmas, la /tyttö 03/02, tyttö 10/07
Satu -81 /toinen la 11.10 /poika 08/06
rib /esikoinen la 13.10



Liityn joukkoonne.
Edellinen raskaus päättyi marraskuussa keskenmenoon. Ja eilen sitten tein raskaustestin kun menkat myöhässä. Oireita on ollut jo viikon, vatsaa nippailee, rintoja valillä myös, ja väsyttää ihan älyttömästi. Voisin nukkua öiden lisäksi kaiken päivää :)
Keskenmenon jälkeen kaipuu uuteen raskauteen (eritoten siihen tulokseen eli vauvaan) on ollut kova.
Pidän peukkuja itselleni ja teille muille että uusi elämä on alkanut oikeasti ja kantaa hedelmää.

Ja lisäilkää tietoja listaan.
Jännätään..
 
rib
Alkuperäinen kirjoittaja Lumi81:
neepu /kakkonen la / tyttö 09/06
Vinkiksi muillekkin: pahoinvointiin auttaa apteekista saatava Multitabs Raskaus Inkivääri -tabletit. Otetaan 2kpl päivässä ruokailun yhteydessä. Mulla auttoi kuopuksen odotusaikana pahoinvointiin täydellisesti. Pahoinvointi loppui heti kun aloin noita tabletteja syömään.

Meillä on varattuna 25.2. Toivottavasti kaikki on sitten hyvin.
Luulen että on kaksoset tulossa. Vielä en viitsi kertoa että miksi niin luulen mutta jos asia varmistuu sillon ultrassa niin sit kerron et mistä tiesin..heh :) Oishan se aika hulabaloo ku ois hetken kolme alle vuoden ikäistä lasta talossa (ottaen huomioon että usein kaksoset syntyvät hieman etuajassa)...
Kiitos vinkistä!! Täytyy ehdottomasti käydä ostamassa. Tänään töissä teki niin huonoa että pelkäsin paljastuvani. :) Pääkin taitaa olla vähän sekaisin.. unohtelen ihan ihmeellisiä asioita, mm. pankkikortin numeron! Huh huh :)

Varasitko siis yksityiselle sen ultran? Monennella viikolla sinne voi mennä? Onko kovin kallis?
 
rib
Satu -81, meillä on sama tarina.. viimeksi raskaus päätyi marraskuussa keskenmenoon ja nyt taas on tärpännyt! Vauvakuume on ollut keskenmenosta asti todella kova. Jännittää nyt ettei vaan kävisi samalla tavalla.. Varsinkin nää ekat viikot on piinallisia. :S
 
Lumi81
rib: joo yksityiseltä varasin. Täällä Oulussa ei saa ilmaseksi ku rakenneultran sillon raskauden puolen välin tienoilla. Syke näkyy varhaisultrassa noin viikosta 6 eteenpäin. Ite meen viikolla 8. (luultavasti oon sillon kaheksannella viikolla..ei voi tietää :)) Samoin sillon näkyy aika varmasti myös sikiöiden lukumäärä. Oulussa varhaisultra maksaa noin 50e kela-korvauksen jälkeen.
Noin viikolla 12 aion mennä niskapoimu-ultraan myös yksityiselle. Se on vissiin jotain 70e. Niskapoimuun kantsii ehottomasti mennä!! Se on oikeesti aivan huima kokemus kun vauva näyttää jo ihan oikealta vauvalta ja potkii siellä ja heiluttelee käsiä. :) Sillon oikeesti konkretisoituu se ajatus että siellä masussa oikeesti asustelee joku.
Ja tietenki myös sen niskaturvotuksen tsekkaus on mielestäni tärkeä pointti.

Jees, pitsa valmistuu uunissa. Pitää mennä!!

Tsemppiä keskenmenon kokeneille, toivottavasti tässä raskaudessa menee kaikki hyvin!!
 
rib
Kiitos tiedosta Lumi81! Täytyypä kohta varata aikaa ultraan ja pitäisi neuvolaankin soittaa pian. Vielä en ole uskaltanut kun edelleen sitä keskenmenoa niin pelkään. On se kyllä uskomatonta että jo viikolla 12 vauva näyttää jo oikealta vauvalta!! Siinä varmaan miehellekkin konkretisoituu vauva paremmin.

Olisiko kaksoset muuten toivottuja vai mielummin yksi? Kyllä kiinnostaisi tietää mistä epäilet että odotat kaksosia? Onko jokin tietty raskausoire vai enneuni vai joku järkisyy kenties? :) No, ehkäpä paljastat meille sitten ultran jälkeen! :D
 

Yhteistyössä